Sterkte!!
Sterkte!!
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Dank jullie wel!
Ik zit nu op kantoor maar ben eigenlijk meer bezig met Viet.
Het meest vervelend voor Viet is nog wel dat de bult niet alleen aan de buitenkant zit maar ook aan de binnenkant van haar been.
Aan de binnenkant zit net zoveel als aan de buitenkant en zit daardoor strak tegen het andere been aan. Daardoor loopt ze ook een beetje moeilijk.
Ik heb niet de indruk dat ze er pijn aan heeft, alleen als ze beweegt zie je dat ze een beetje kort loopt.
Ik geef haar sinds een een paar dagen ook zilverwater op een boterham. In de hoop dat het niet gaat ontsteken.
Alle kleine beetje die helpen....
Sterkte lieverd! Mijn gedachten zijn ook bij jullie nu!![]()
't Is ook wat hoor, kan me best voorstellen dat je ongerust bent. Misschien wil je DA wel even komen kijken als ze je verhaal heeft gehoord. Weet je, openmaken is soms ook niet makkelijk, want het lijkt wel 1 zak met oud bloed, maar soms zit het in meerdere "pockets". Ziverwater vind ik een goed idee zeg! Hou je taai, waarschijnlijk heb jij er meer last van dan je paard. Die zijn dan zo sterk altijd, alsof er niks aan de hand is.
Net opgehangen met de dierenarts Linda, zij is ook degene geweest die Evita in eerste instantie heeft behandeld.
Ook zij denkt dat er een flinke hoeveelheid bloed verstopt zit in de 'bult' en wil graag dat we naar de kliniek komen.
Om zowiezo een echo te laten maken en als daaruit blijkt dat het ook echt bloed is zal er ook gesneden gaan worden....brrrr
Vanavond eerst nog even met Jan, mijn oom, langs Evita om hem ook te laten zien hoe het er nu uit ziet. Hij heeft ook al het een ander gezien bij zijn eigen paarden en ik heb groot respect voor hem en zijn mening. Dus even afwachten wat hij vindt. En dan waarschijnlijk dinsdag of donderdag op weg naar de kliniek. Gelijk gevraagd of hij ook met me mee wil rijden naar de kliniek, ik mag zelf rijden maar vind het wel erg fijn om iemand mee te nemen die ook 'paarden verstand' heeft.
Oke, klinkt als een plán. En dat is op zich fijn. Dat je er niet naar uitkijkt dat er in gesneden wordt kan ik me goed voorstellen. Maar het is altijd afwegen van risico's bij zulke dingen en hier heeft je paard misschien echt wat hulp bij nodig. Fijn dat je iemand in je omgeving hebt die mee kan kijken en ook mee kan naar de kliniek! Twee horen en zien altijd meer dan één en beetje steun voor jou is dan altijd welkom. Je gaat tenslotte niet iedere dag met je paard naar de kliniek. Niks leuks zulke bezoekjes. Bah. Sterkte!
He wat jammer, fijn dat je Oom mee wil naar de kliniek, vindt het ook niet fijn om alleen te gaan.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Dank jullie wel! Doet me goed
Net terug van Evita. Samen met Jan geweest en ook hij heeft flink gevoeld en schrok ook wel een beetje van wat hij zag.
Hij heeft nog gebeld met een kennis van hem die ook wel het een en ander al gezien heeft bij zijn eigen paarden. Samen zijn we tot het plan gekomen om het toch nog even aan te zien. en hopen dat het nog wat wegtrekt. Morgen Witte Olie kopen om op de bult te masseren, in de hoop da ik het lichaam kan activeren om de troep wat sneller op te ruimen. Het bloed nog wat verder naar onder te laten zakken en heel misschien breekt het lichaam dan zelf wel open om de zooi er uit te werken.
Een week vanaf vandaag, als het dan nog niet aanzienlijk minder is geweest ga ik alsnog naar kliniek om de boel open te snijden.
Jan had het er over dat we het ook wel zelf zouden kunnen doen, als de plek zoveel is uitgezakt dat het de huid verzwakt op het onderste punt, maar alleen van dat idee lopen de rillingen me al over de rug. Nee ik denk niet dat ik dat kan. Het klinkt wel heel erg logisch wat hij zegt. maar toch.
Monique, jij had er eerder over dat het niet met één sneetje is gedaan. Wil je misschien uitleggen hoe dat zit?
En hoe kan het dat oud bloed zou kunnen gaan ontsteken? Er is geen open wond, dan kunnen er toch geen bacteriën bij komen? Of wordt het oude bloed zo vies dat, dat zonder bacteriën gaat ontsteken? Een hoop vragen, misschien heb je helemaal geen zin om te antwoorden, maar in ieder geval bedankt!
Ik probeerde je nog te bellen, want jij had mij gebeld, maar het lukte niet. Ik ben blij voor je dat Jan je helpt hiermee. Het is fijn iemand te hebben met verstand waar je ook nog eens een berg vertrouwen in hebt.![]()
Sorry maar ik snap er niks van. Jan schrok er van en toch besluiten jullie het nog aan te zien?
Als het mijn paard was (sorry voor het ongevraagde advies) dan had ik haar in de trailer gezet en was ik naar de kliniek gegaan.
Veel succes met Vietje.
Liefs
Roos
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
Misschien is geschrokken een te groot woord voor wat Jan er van vond. Hij denkt altijd dat het allemaal wel meevalt als er iets is en had nu wel door dat ik niet zomaar had gevraagd of hij even mee wilde gaan om te kijken. En ongevraagd advies is in ieder geval altijd goed bedoeldOorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
De dierenarts wil in principe ook alleen een echo maken. Zelf is zij er ook een voorstander van om het als het mogelijk is het paard en de natuur het zelf op te laten lossen. Het is mijn eigen onwetendheid dat ik niet goed weet wat ik moet doen. Jan heeft veel gezien en niet alleen bij paarden ook bij andere dieren. Ze heeft geen koorts (vanavond weer opgemeten en het was 37,3) is alert, vrolijk en had ook zin aan haar eten.
Ik heb zelf niet het gevoel dat ik de boel nú moet laten opensnijden, dat brengt ook gevaren met zich mee. Als later in de week blijkt dat het wel nodig is laat ik direct mijn paard in en vertrek ik naar de kliniek. Mijn gevoel heeft me nog nooit in de steek gelaten en daar vertrouw ik nu ook op.
Hoi lieffie,Oorspronkelijk Geplaatst door liene
Ah kijk, nu snap ik het beter.
Verder snap ik je prima. Geen koorts is voorlopig nog geen reden tot paniek toch.
Je gevoel, daar is geen argument tegen op gewassen gelukkig.
Veel succes.
Liefs
Roos
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
Lieve Roos,Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
Ik ben blij dat je het begrijpt, want ook jouw mening vind ik belangrijk!
Vind het fijn om te lezen dat je het nu beter begrijpt waarom ik heb besloten om het nog even aan te zien.
Geen koorts is een mooie manier om het te meten, maar ik vertrouw meer op iets wat niet te meten is, wat Viet me verteld.
Dank je
Bladwijzers