Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 55 van de 55

Topic: Wat als druk verhogen niet werkt?

  1. #46

    Re:Wat als druk verhogen niet werkt?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Heidi, je schrijft dit:

    Ik ben absoluut niet tegen een fase 4 maar om het soort fase 4 waarover eerder gesproken werd. Begrijp dat er nu verwarring begint te ontstaan over het wel of geen fase 4 geven maar dat was helemaal de issue niet.
    Ik reageerde niet op jou stuk, maar op dat van topicstartster. Daar was dit namelijk juist wel de issue.
    daarin heb jij weer gelijk

  2. #47
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re:Wat als druk verhogen niet werkt?

    Ik ga wel met Heidi mee.

    Ik heb echt geen moeite met het uitdelen van een fase 4 maar een tik(je) tegen de geslachtsdelen vind ik ook wel wat ver gaan. Wellicht is dat heel persoonlijk hoor maar ik zou het zelf echt nooit doen. Ik heb er geen twijfel ovcer dat het effectief is maar het staat mij erg tegen. Ik kan me voorstellen dat jij dat ook zo ervaart heidi.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  3. #48
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Wat als druk verhogen niet werkt?

    En ik? ik ben gewoon heel erg blij dat ik zulke extroverte paardjes heb die op vliegjes al reageren

  4. #49
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Wat als druk verhogen niet werkt?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door HeidiRickDennis
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Friese Tinkerfjord
    Galant met je paard omgaan, kan alleen als je paard ook galant naar jou toe is.
    Nou wordt het interessant: Ik heb met Hannes in het verleden nogal wat problemen gehad met knabbelen/bijten/opdringerig zijn. Sinds ik in de laagste fases blijf, gedraagt hij zich een stuk netter. Ik vraag dus me af of het andersom ook geldt.
    Tuurlijk gedraagt hij zich netjes, hij is de baas. Hij heeft geen reden om zich te misdragen, hij heeft de touwtjes in handen namelijk.

    Ik denk niet dat je dat zo zwart wit kunt stellen. Als Hannes nu gewoon doet wat er van hem gevraagd wordt zie ik dat als samenwerking. Mijn vorige paard is door Jan en Alleman compleet vals geslagen. Was een paardenpittbull van het negatieve soort. Ook mij probeerde hij in eerste instantie de stal uit te meppen en te grijpen. Hij moest over de staldeur gevangen worden met een halster anders was je niet veilig. Ik heb dat een week gedaan en hem laten zien dat hij mij kon vertrouwen dat die dagen van voortdurende slaag voorbij waren. Na die week heb ik m dus gevangen en ben bij hem gaan zitten in de stal en heb heel rustig met hem gepraat. Na een kwartier zijn halster af gedaan en hij heeft nooit meer geprobeert me te bijten of te slaan. Waarom? Omdat hij eindelijk het respect kreeg dat hij verdiende.

    Ik heb alles altijd heel natural gedaan (op eigen gevoel en inzicht) met hem en heb hem nooit uit mijn ruimte hoeven zetten, hij mocht aan me knabbelen als ik een bepaalde jas aan had en deed het ook niet bij een andere jas en meer van dergelijke dingen. Hij liep los naast me mee waar we ook waren, ik reed zonder hoofdstel, halster, zadel ook buiten langs de weg. Zo leefden wij lang en heel gelukkig samen met wederzijds respect. Wat je geeft is wat je krijgt.
    Wat jij hier beschrijft is een andere situatie dan de situatie de TS beschrijft in de startpost. Ik lees daar dat een driejarige rustig z'n fase drie af staat te wachten en daar dan uiteindelijk maar op reageert. Of niet. Want de vraag is "Wat als druk verhogen niet werkt?" Vertel mij maar waarom hij niet reageert op de suggestie?
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  5. #50

    Re:Wat als druk verhogen niet werkt?

    Dit begrijp ik nog niet helemaal:
    Als je geen fase 4 wilt toepassen ben je mijns inziens niet zozeer je paard per definitie aan het pesten, maar je ontneemt je paard wel de verantwoordelijkheid om met jou mee te denken. Je verteld je paard namelijk constant wat je van hem wilt, paard hoeft dus niet zijn potentie volledig te benutten.
    Waarom zou een paard niet mee kunnen denken zonder dat ik naar een fase vier ga?

    Ik lees daar dat een driejarige rustig z'n fase drie af staat te wachten en daar dan uiteindelijk maar op reageert. Of niet. Want de vraag is "Wat als druk verhogen niet werkt?" Vertel mij maar waarom hij niet reageert op de suggestie?
    Nou, dat is het hem... hij reageert wel, heel vaak op fase twee (huid), soms zelfs op fase een (haar), of fase nul (eigen creativiteit, betekent wijzen). Maar op die momenten dat hij niet 'gelijk' reageert, dan heb ik dus twee mogelijkheden:
    1: fase 2 volhouden tot hij het alsnog doet (wat uiteindelijk lukt)
    2: fases verhogen. Bij fase drie (spier) gaat hij tegenwerken. Een effectieve fase vier heb ik nog niet gevonden. Dit geldt niet alleen voor bermgrazen, maar ook voor andere oefeningen die we doen.

    Ik weet het niet, misschien dat hij dat hij door het verhogen van fases meer in zichzelf gekeerd raakt, en dat ik dat dan niet zie, of dat hij wel door heeft dat ik eigenlijk geen hogere fases gebruiken wil. Misschien dat Hannes dan inderdaad denkt van: "Zullen we 's zien wie het sterkste is?". Of misschien dat ik die hele faseverhoging wel verkeerd doe, dat ik een reactie verwacht die hij me nooit kan laten zien...

    Maar goed dat ik een lesje besproken heb.


    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

  6. #51

    Re:Wat als druk verhogen niet werkt?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door HeidiRickDennis
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Friese Tinkerfjord
    Galant met je paard omgaan, kan alleen als je paard ook galant naar jou toe is.
    Nou wordt het interessant: Ik heb met Hannes in het verleden nogal wat problemen gehad met knabbelen/bijten/opdringerig zijn. Sinds ik in de laagste fases blijf, gedraagt hij zich een stuk netter. Ik vraag dus me af of het andersom ook geldt.
    Tuurlijk gedraagt hij zich netjes, hij is de baas. Hij heeft geen reden om zich te misdragen, hij heeft de touwtjes in handen namelijk.

    Ik denk niet dat je dat zo zwart wit kunt stellen. Als Hannes nu gewoon doet wat er van hem gevraagd wordt zie ik dat als samenwerking. Mijn vorige paard is door Jan en Alleman compleet vals geslagen. Was een paardenpittbull van het negatieve soort. Ook mij probeerde hij in eerste instantie de stal uit te meppen en te grijpen. Hij moest over de staldeur gevangen worden met een halster anders was je niet veilig. Ik heb dat een week gedaan en hem laten zien dat hij mij kon vertrouwen dat die dagen van voortdurende slaag voorbij waren. Na die week heb ik m dus gevangen en ben bij hem gaan zitten in de stal en heb heel rustig met hem gepraat. Na een kwartier zijn halster af gedaan en hij heeft nooit meer geprobeert me te bijten of te slaan. Waarom? Omdat hij eindelijk het respect kreeg dat hij verdiende.

    Ik heb alles altijd heel natural gedaan (op eigen gevoel en inzicht) met hem en heb hem nooit uit mijn ruimte hoeven zetten, hij mocht aan me knabbelen als ik een bepaalde jas aan had en deed het ook niet bij een andere jas en meer van dergelijke dingen. Hij liep los naast me mee waar we ook waren, ik reed zonder hoofdstel, halster, zadel ook buiten langs de weg. Zo leefden wij lang en heel gelukkig samen met wederzijds respect. Wat je geeft is wat je krijgt.
    Wat jij hier beschrijft is een andere situatie dan de situatie de TS beschrijft in de startpost. Ik lees daar dat een driejarige rustig z'n fase drie af staat te wachten en daar dan uiteindelijk maar op reageert. Of niet. Want de vraag is "Wat als druk verhogen niet werkt?" Vertel mij maar waarom hij niet reageert op de suggestie?
    Misschien is de vraag niet duidelijk? Weet paard niet wat er verwacht wordt? Blokkeert het juist door te veel druk? Keert hij inzichzelf en staat hij zijn tijd lijdzaam uit? Weet het dus niet, zou ik het moeten zien .

  7. #52

    Re:Wat als druk verhogen niet werkt?

    Sorry crossposting denk ik. Had reactie van TS niet gezien.

    @ Sandra: zie je al lopen met potjes waarin je vliegjes hebt zitten die je loslaat als ze niet reageert

  8. #53
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Wat als druk verhogen niet werkt?

    My two cents: een paard dat niet/slecht reageert op druk, heeft meestal nog niet geleerd de release te vinden.
    Een oplossing zit hem dan niet zozeer in het verhogen van druk, maar vaker in het verbeteren van de timing van de release. En ik zie mensen vaak trager worden in het geven van de release als ze iets meer druk gaan geven (met het gewicht ertegen hangen bijv).
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  9. #54
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re:Wat als druk verhogen niet werkt?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Friese Tinkerfjord
    Dit begrijp ik nog niet helemaal:
    Als je geen fase 4 wilt toepassen ben je mijns inziens niet zozeer je paard per definitie aan het pesten, maar je ontneemt je paard wel de verantwoordelijkheid om met jou mee te denken. Je verteld je paard namelijk constant wat je van hem wilt, paard hoeft dus niet zijn potentie volledig te benutten.
    Waarom zou een paard niet mee kunnen denken zonder dat ik naar een fase vier ga?
    Ik schrijf niet dat paard het niet kan, Myra kan HEEL goed meedenken als ze een koekje ziet bijvoorbeeld . Ik bedoel dat je het niet meer de verantwoordelijkheid maakt van jou paard om op een lichte fase te reageren.

    Verder ben ik het erg eens met Evi! Al heb ik het in dezen wel echt heel makkelijk met een superlicht paard, dus ik kan er ook niet zo over meepraten wat je moet doen als je paard niet reageert op druk.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  10. #55

    Re:Wat als druk verhogen niet werkt?

    Hm... volgens mij is mijn timing wel in orde... Maar het zou kunnen natuurlijk..

    Het kan ook dat hij het hele fase-verhaal gewoon niet begrijpt, dat hij met een hogere fase niet snapt dat dat betekent dat ik meer aandring, of dat hij iets 'moet'.... Moeilijk.

    Bij mijn andere paard hoef ik ook maar te kijken, en hij reageert al, bij hem hoef ik alleen de reactie maar in goede banen te leiden. Luxe hoor.
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •