Horsenality workshop door Anna
- 14&15 november
- Stal Nimmerdor in Leusden
Een paar weken geleden ben ik bij de horsenality workshop van Anna in België geweest en dat was echt superinteressantVandaar dat ik heel graag een herhaling hiervan in Nederland wil organiseren voordat Anna naar Amerika vertrekt, want ik vond het gewoon echt een geniaal concept, dat voor mij een hele verduidelijkende aanvulling was op de Parelli pakketten
![]()
Het idee is om de eerste dag wat theorie te bespreken en daarna een aantal verschillende paarden te bekijken: welke horsenality zie je, wat is het doel voor dit paard, welke strategieen zijn geschikt om dit te bereiken en hoe zie je het paard hierop reageren? Eigenlijk een soort interactieve theorie, toegepast op het paard wat je voor je ziet. Bij de vorige workshop vond ik vooral deze combinatie van theorie en praktijk echt onwijs leuk en leerzaam! Daardoor zijn er toen bij mij heel veel kwartjes gevallen en daar heb ik in verschillende situaties al mooi gebruik van kunnen maken
De tweede dag is meer praktijkgericht om alle nieuwe inzichten te gaan toepassen bij het spelen met je eigen paard. Een precieze invulling is er nog niet, maar dit zou bijvoorbeeld kunnen in 2 groepen die elk 2x 1,5 uur les krijgen (zodat je ook met de andere groep mee kunt kijken en leren).
Het was een beetje lastig om op korte termijn een handige datum te vinden. Uiteindelijk is het zondag 14 en maandag 15 november geworden (omdat op zaterdag de bak bij Nimmerdor al bezet was). Ik hoop dat ondanks dat het een doordeweekse dag is, er toch genoeg mensen zijn die mee kunnen en willen doen. Bij 6 deelnemers zullen de kosten ongeveer 100 euro pppd zijn voor mensen met eigen paard en 50 euro pppd voor toeschouwers. Je paard kan eventueel in de paddock bij Nimmerdor overnachten (en voor baasjes die van ver komen, is vast wel een bedje bij een forummer in de buurt te vinden).
Over een paar dagen moet ik bij Nimmerdor aangeven of de workshop doorgaat, dus ik zou zeggen meld u vooral massaal aan, want het is écht een hele gave workshop![]()
Bladwijzers