Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Kreupelheid

Actief Forumlid Baldertje's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Kreupelheid

Even een vraagje, ben benieuwd wat andere mensen ervan denken.

Me paard Nikki is nu 3 weken kreupel, ik haalde haar 3 weken geleden uit de wei en toen liep ze ineens zwaar kreupel. Links voor, ik gelijk gekoeld en gestapt ermee, dit 3 dagen herhaald
    Na een paar dagen de DA bij gehaald na paar onderzoekjes kwam hij tot de conclusie rust (zoals zovaak gezegd word) Hij kon niks vinden net als ik niet toen ik haar uit de wei haalde.
    Niks dik, niks warm maar toch kreupel.

Nu 3 weken later nog steeds kreupel, maar nog steeds niks te zien.
    Hoefsmid laten knijpen met een tang voor hoefzweer. Maar ook daar niks in te zien.
    Ze is overduidelijk alleen links voor kreupel.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
    Ik dacht eerst komt het misschien uit der schouder of rug, maar kan geen bijzondere ontdekking doen.
    Ze reageert nergens anders of raar op.
    Dus vandaar mijn vraag of jullie misschien nog tips hebben of ideeën?

Alvast bedankt.

Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Re:Kreupelheid

Ik hoorde vandaag dat er een virusje rond schijnt te zwerven dat kreupelheid en dikke benen veroorzaakt. Wat het precies is weet ik niet, maar misschien heb je er wat aan?
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

www.dealindreams.nl - realise your dreams!

Dat virusje is ook bij ons op stal helaas... alleen zijn ze dan niet kreupel maar lopen natuurlijk wel slechter door die dikke benen.

Maar dat klinkt niet zoals de beschrijving die Baldertje geeft.

Vervelend dat de dierenarts en de hoefsmid zo snel niets konden vinden... Heb je inmiddels wel weer contact met de DA gehad dat de kreupelheid nog steeds stand houdt? Ik zou zelf denk ik dan wat extra onderzoek willen hebben.
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

Aangemeld
    May 2007

Ja enige nadeel is dat mevrouw niet zo gemakkelijk trailer te laden is, en ontzettende stress kip is.
    Dat ik liever eerst even afwacht voordat ik haar helemaal wil laten onderzoeken. en eigenlijk hoop dat het snel beter gaat.

Actief Forumlid Maroush's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

Wat vervelend zeg dat je niet weet waardoor het komt..
    Acuut ernstig kreupel is vaak een zoolzweer, fissuur/fractuur of kneuzing. In het laatste geval zou je wel zwelling en warmte verwachten en ook verbetering binnen enkele dagen, dus dat lijkt me minder waarschijnlijk. Om met zekerheid een zoolzweer (of kneuzing) uit te sluiten, zou je evt. aan thermografie kunnen denken? Dat hebben wij met Maroush ook eens gedaan, waaruit bleek dat ze idd een kneuzing in d'r hoef had, die er met visiteren niet uit was gekomen. Rontgenfoto's ivm een evt. fissuur/fractuur kunnen sommige dierenartsen ook aan huis maken trouwens.
    Ik hoop dat het snel beter gaat of dat je iig weet waar het vandaan komt!

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Kan het niet in een pees zitten? Of heeft de da dat uitgesloten? Die thermografie kunnen ze ook aan huis doen.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Actief Forumlid krummel's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2010
    Leeftijd
    35

Ik zou niet 1 2 3 weten wat het zou kunnen zijn. Wel zou ik er verder onderzoek naar willen doen, misschien foto's maken of een echo. Als je paard nou lastig te laden is kun je ook de edigit laten komen. Ze zijn tijdje terug bij ons op stal geweest omdat er veel paarden verkocht werden. Het is wel iets duurder omdat ze op locatie komen, maar wel een kijkje waard denk ik. http://www.edigit.nl/ Kijk maar eens even
    Hoe kan ik je vertellen wat onzegbaar is? Ik vertrouw erop dat je het voelt..

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Hoefzweer zou het best eens kunnen zijn.. Soms niet in ene te vinden als de hoefsmid met een tang aan de gang gaat (heb een keer op de kliniek gestaan omdat mijn da overtuigt was dat er iets gebroken was zooo kreupel was hij, was dus een hoefzweer)

Zo als het 3 weken bestaat zeker een ritje kliniek doen om wat uit te laten verdoven/ kijken waar het zit door foto's. edigit maakt alleen foto's toch? die onderzoeken verder niet veel?

Aangemeld
    May 2007

Roos is langs geweest en die heeft al een groot gedeelte op kunnen lossen! samen met nikki dan natuurlijk.
    Zat in der schouder en heup waarschijnlijk een glijer gemaakt en een trap tegen der schouder gehad!

ze dartelt weer heerlijk door de wei!
    top Roos!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

En wat doet Nikki dan?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Nikki is het paard, Janneke

Fijn dat ze weer oke is!
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

www.dealindreams.nl - realise your dreams!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik dacht een behandelaar, sorry niet helemaal wakker, krijg je met dit slaapverwekkende weer.
    Fijn dat ze weer opknapt.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    May 2007

haha jaah Nikki is me paard, zo heet ze al een tijdje haha.. wel leuk bedacht.

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Gelukkig was de oplossing nabij
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Bladwijzers

Forum Rechten