Hoi,
Ik heb een paardje van 1,5jaar. Later wil ik graag lange ritten rijden met hem, dus een goed zadel is heel belangrijk. Mijn voorkeur gaat naar een Gaston Mercier zadel.
Op dit moment rij ik met het paard van mijn vader. Voor dit paard heb ik 5jaar geleden een barefoot gekocht. Ik ben daar lang tevreden over geweest. Maar nu begint Gipsy's rug witte haartjes te krijgen. Niet op de plaats die je vaak ziet bij zadels (achter de schoft), maar over de hele plaats waar mijn benen drukken.
Het ziet er naaruit dat Gipsy zo snel mogelijk een goedpassend zadel moet krijgen. Maar dan komt het financiele probleem... Het is natuurlijk logisch dat ik mijn geld wil spenderen aan mijn paard. Langs de andere kant kan ik ook moeilijk vragen aan mijn ouders om een zadel te kopen. Mijn vader is (wegens ziekte) niet meer actief in de paardensport. Dus geld steken in iets waar je geen voordeel aan hebt? Het is een probleem die ik zelf moet oplossen.
Dan kwam ik tot het idee nu al een goed zadel te kopen die op Gipsy kan liggen, en als mijn paard oud genoeg is, ook op hem past. Natuurlijk zou dit de ideale oplossing zijn. Dan komen we weer bij een probleem, Gipsy is redelijk slank voor een paint te zijn, en heeft een hoge schoft. Cherokee is een tonnetje, heeft totaal geen schoft. En ik weet ook niet hoe Cherokee zal uitgroeien. Of zou dit probleem met speciale onderleggers opgelost kunnen geworden? Misschien een zadel met flexibele boom?
Wat is jullie mening?
Groeten,
Jolijn
Bladwijzers