Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Elastiek aan een singel.

Elastiek aan een singel.

Ik was singels aan het kijken.
    En ik kwam verschillende tegen en ik vroeg mij af waarom er bij sommige singels elastiek aan de uiteinden zit.
    En soms 1 einde wel en de andere einde niet.

Waar is dit voor en welke functie heeft het, ik heb het antwoord nog nergens op internet kunnen vinden.

Re:Elastiek aan een singel.

het is soms makkelijker met aansingelen, dus het zit er puur voor funcionaliteit op.
    lijkt me vooral handig als je een groot paard hebt en je naar boven toe moet aansingelen dat je wat extra rek hebt of zo.
    Maar verder weet ik niet of het erg handig is en van veel toegevoegde waarde.
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Mijn ervaring is dat je tegenwoordig bijna niet meer zonder kunt krijgen, volgens mij zadelpasser moet je wel oppassen dat er aan beide kanten elastiek zit of in het midden, anders is het niet symetrisch en kun je de boel een beetje uit het midden trekken ahw.
    Als er veel elastiek in zit vindt ik dat niet prettig, ik heb nu een singel met elastiek aan beide zijden, die bevalt prima, is nog redelijk stug gelukkig.
    Waar je voor moet oppassen is dat je juist niet te strak aan gaat singelen dat kan juist ook.

Ik zag je berichtje staan mbt de thorowgoodsingel, op zich vondt ik dat een hele fijne singel, lekker makkelijk je kunt hem zo even afspoelen, hij ademt mooi, maar volgens mij heeft die aan 1 kant elastiek of niet?? Ik vondt hem wat te elastisch.
    Afijn de meningen hierover verschillen toch weer.

Succes met kiezen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Ja daar zit aan een kant elastiek aan
    Ga morgen maar is uitgebreid kijken bij divoza en walter een andere winkel in enschede

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wintec heeft ook wel fijne singels vindt ik, die heb ik ook voor Whoopie gehad, wel van een soort van kunstof ook, ook met van die gaatjes, en er zit elastiek in het midden, maar daar merk je niet zoveel van. Betaalbaar en makkelijk in onderhoud.

Ik weet niet of jouw paardje ook het probleem heeft dat de singel het zadel steeds naar voren trekt omdat de singelplek echt achter de voorbenen ligt, in dat geval is een singel die iets meer rond genseden is wel fijn (bananensingel).
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Ik dacht dat het elastiek was bedacht zodat paarden iets meer ruimte hebben om in en uit te ademen bij het aansingelen/rijden.
    Je kunt de volledig leren versies heel strak trekken, er zijn zelfs hulp middelen voor om het strak singelen te vergemakkelijken (wat ook wel een oplossing is voor mensen met artrose) Maar of dit nu echt goed is voor je paard weet ik niet.
    Ik heb er in het begin ook mee gereden omdat ik niet beter wist, deze singel bij het zadel zat.
    Nu rij ik al jaren met een profesional choise singel.
    Een heerlijke singel, makkelijk schoon te maken, je kunt hem evt wassen. Ademt goed en heb nog nooit schuurplekken of zo gehad als er zand tussen zat. Komt nu regelmatig voor met alle blubber in de bossen
    Heeft aan beide zijdes elastiek wat wel rekt maar niet veel, zelfs na jaren nog steeds goed kwa rek en blijft zacht.

Wat hierboven geschreven werd is het wel beter om aan beide zijde elastiek te hebben ivp aan een zijde dit ivm de druk verdeling en het evt scheef kunnen trekken van het zadel.

succes bij je zoektocht, er zijn zo veel soorten singels. Ik vond het toen ook niet echt makkelijk zowel prijs kwaliteit brengt je soms voor dilemmas

Ik ga gewoon morgen uitgebreid kijken in de divoza (oh wat erg :P)

ik heb nu voor mijn barefoot een neopreen singel een erg fijne ook maar dat is maar een 40 cm.
    Janneke met mijn barefoot zadel had ik wel dat het naar voren schoof. Maar dit zadel ligt veel beter en zelf net na een ritje heeft het geen mm geschoven lag nog precies op dezelfde plek ook haren allemaal in de goede richting.
    En had nu gereden met een oude katoenen singel (pokke ding) maar voor nood ging het.

Actief Forumlid dusi's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Leeftijd
    59

Katoenen singels... Voor Neo tot nu toe de enige soort die geen problemen oplevert. Heb Neopreen gehad, maar die zweette zo erg, dat er gewoon irritatieplekken kwamen. Leer ging schuren. Heb nu een open gevlochten katoenen singel. Die zweet nog wel, maar een stuk minder en nog geen irritatieplekken of schuurplekken gevonden.

Engelen bestaan , alleen hebben ze soms geen vleugels en noemen we ze vrienden.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dusi
    Katoenen singels... Voor Neo tot nu toe de enige soort die geen problemen oplevert. Heb Neopreen gehad, maar die zweette zo erg, dat er gewoon irritatieplekken kwamen. Leer ging schuren. Heb nu een open gevlochten katoenen singel. Die zweet nog wel, maar een stuk minder en nog geen irritatieplekken of schuurplekken gevonden.

sophie kreeg van deze singel altijd heel erg schuurplekken.
    Maar hij is ook erg op, want aan 1 kant zijn de rolletjes eraf, dus aansingelen wil maar aan 1 kant. zo lastig.

Morgen samen met vriendinnetje shoppen bij divoza..

Kan inmiddels wel melden dat ik een thorowgood singel heb met aan 1 kant elastiek, erg fijne singel !
    Alleen zit er een klein flapje aan de kant van elastiek, die moet ik goed recht houden anders gaat die dubbel zitten.

gefeliciteerd en nu lekker rijden als het ooit nog eens droog wordt

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    gefeliciteerd en nu lekker rijden als het ooit nog eens droog wordt
    hihi tussen de druppels door..
    gisteren lekker kunnen rijde gelukkig

mazzelaar

Bladwijzers

Forum Rechten