Pagina 9 van de 11 EersteEerste ... 7891011 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 135 van de 153

Topic: Themaweek 23 oktober t/m 6 november : figure 8

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Re:Themaweek 23 oktober t/m 6 november : figure 8

Vandaag figure 8 voor de film opgenomen met evi.
    Weer een leuke ontdekking gedaan. Namelijk dat het zo ontzettend heerlijk is als je een patroon hebt wat je heeeeeeel vaaaaak kan rijden. Een kort patroon, met steeds exact dezelfde volgorde van hulpen. Bij de figure 8 ook nog eens om en om links en rechts.
    Vorige week reed ik de figure 8 voor het eerst (sinds lang dan) zonder teugels. Ik had duidelijk wat moeite met mezelf omstellen op x. Want op x gebeurd een heleboel. Je focus moet je ineens omleggen, je schouders en navel moet omstellen, en daarmee je heupen dus ook. Ik raakte vorige week zeker de eerste 8tjes nog behoorlijk uit balans, zo zonder zadel.
    Ik heb het patroon toen een keer of 20 gedaan denk ik. Net zolang tot mn paard en ik allebei ons thuis voelden in dit patroon al rijdend dan, en ik geen been of stick nodig had.
    Vandaag heb ik het patroon weer gereden. Hoe geweldig is het dan als je merkt dat je lichaam het patroon herkent, en een heel stuk minder moeite heeft op x met alles omgooien! Ik vind het gaaf. Lik, kauw, kauw, gaaaaaap. Weer een stukje verder gewerkt aan mn onafhankelijke zit.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

@ Lon: Whoopie doet het vooral als ik voor haar sta, maar ook wanneer ik stick to me ,met haar doe en ik vraag haar in draf, dan gaan de oren ook naar achteren, dan drijf ik haar ook, daar zit het voor mijn gevoel vooral in.
    Als ik haar van hand laat veranderen precies hetzelfde verhaal, als we een beetje op elkaar ingespeeld zijn, en ik heel erg zacht kan zijn met mijn energie dan doet ze het minder.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wauw 20 rondje's, dan krijg ik vooral heeeeeeeel veel discussie, toch een heel groot verschil wat voor horsenality je paard heeft, ik ben dan alleen nog maar aan het corrigeren omdat ze het saai vindt en van alles gaat bedenken behalve achtje's maken.

Dat vraag i kmij dan toch steeds wel weer af, zou het nut hebben om met een echte LBer zoveel rondje's van hetzelfde te doen?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

@ Sandra: nu nog de beloofde filmpjes Klonk zo mooi in je dagboekje hoe jullie bezig zijn geweest!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Nee dat denk ik niet. Het gaat ook niet om de 20 rondjes. Het gaat om dat je vooruitgang maakt. Hoe klein ook.
    Shanna heeft 20 rondjes nodig om ook maar tot nadenken te komen, laat staan om iets te kunnen leren. Ik denk dat je met een LB (en dan voor de introverte paarden) Minder rondjes nodig hebt om tot een leerpunt te komen. Niettemin denk ik dat veel mensen het te gauw opgeven omdat ze hun communicatie met hun paard niet aanpassen aan het introverte karakter van het paard. Ik zie vaak dat mensen met een LB-i paard veel te veel en veel te overdreven communiceren met hun paard, terwijl je zulke paard juist met kleine hulpen zou moeten uitdagen. vervolgens gaan die paarden in de "pff, heb je haar weer" stand, en wordt er gezegd dat hun paard geen patronen wil leren.
    Ik zeg heel erg duidelijk NIET dat jíj dit doet en dat het feit dat je denkt dat je paard geen x-aantal 8tjes kan maken, hieraan ligt. Maar ik denk wel dat het verstandig is om, als je paard bij alles wat je doet zich heel gauw verveeld, na te gaan of je niet teveel aan je paard uit legt, en te weinig verantwoordelijkheden aan je paard overdraagd.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

nog 114 minuten

Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Leeftijd
    42

Interessant dit allemaal zeg! Super bedankt voor de bijdrages, hier leer ik enorm van, ook van de filmpjes trouwens, want nu snap ik de draw ook beter. En ook het waarom van patronen.

Heidi: Super dat het nu zo goed ging!

Sandra: leuk he uploaden
    Today is a perfect day to start living your dreams!

Ik heb vandaag voor het eerst achtjes gedaan @liberty in stap.

Eerder al wel in draf gedaan, maar dat waren eigenlijk geen echte achtjes. Meer hard ronddraven met changes of direction, die min of meer toevallig steeds tussen twee pionnen gebeurden. Nogal woest en ongecontroleerd, maar wel leuk.

Vandaag eens iets anders gedaan. Na wat achtjes online, die goed gaan (Pias vindt het wel een leuke oefening geloof ik, liefst in hoog tempo), het touw eraf en @liberty geprobeerd. Maar in stap dus! Pias wordt daar wt unconfident van en heeft veel hulp nodig. Maar ik wist tot nu toe niet goed hoe. Vandaag lukte het wel. Eerst heel voorzichtig om de eerste pion heen gedraaid, vooral met driving aan de achterkant en drawing aan de voorkant. Veel achteruit gelopen en iets opzij, om Pias de ruimte te geven tussen de pionnen door te komen. Toen rondje 1 na veel proberen was gelukt, heb ik geprobeerd hem door te sturen naar de volgende pion. Daar bleef hij aanvankelijk even staan. Maar na nog wat door oefenen wilde hij daar ook omheen komen.

Tussendoor natuurlijk veel belonen en terwijl we bezig waren, veel zoeken tussen driving, drawing, blocken, stukje sideways etc. Net zolang totdat Pias het door had. Ik zag het kwartje echt vallen!

Na al dat denkwerk moet Pias altijd even goed rennen. Toen hij steeds op mij af kwam stormen midden in de bak, probeerde ik die energie te sturen en kreeg ik als toegift een paar achtjes in volle galop, met bokken en gekke sprongen toe!

Morgen nog eens proberen: kijken of het kwartje echt gevallen is. Ik geloof wel dat ik nu ongeveer weet hoe ik het moet vragen. Het is in elk geval nog niet zo dat het voor ons @liberty net zo gemakkelijk is als online.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

De eerste 60 minuten van de 114 zijn inmiddels voorbij, neem nog een dan gaan die resterende minuten ook sneller

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Helaas, uploaden is mislukt... he bah! Ik ga youtube nog eens streng toespreken

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    2

als je een groot bestand hebt kan je ook vimeo proberen! daar kan je grotere bestanden uploaden en misschien is het dan sneller?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Ik heb de film kleiner gemaakt, 70mb nu. Nog 25 minuten. Jemig...

Ik ben al geen mens van veel geduld maar je stelt me nu wel heel erg op de proef hoor

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Hier issie dan:

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

De figure 8 online:
    Niet écht een mooi filmpje. Shanna is nogal RB en afgeleid. Wel een filmpje waarbij te zien is hoe een paard een patroon zelf kan doen.
    Mn stopmoment is ook niet erg prachtig, maar ik wilde ook eigenlijk vooral even omdraaien, met mn gezicht naar de camera.

Bladwijzers

Forum Rechten