Met plezier heb ik naar de filmpjes van Lon en Janneke gekeken
Janneke, jouw sideways ga ik ook proberen, je hebt me geinspireerd.![]()
Met plezier heb ik naar de filmpjes van Lon en Janneke gekeken
Janneke, jouw sideways ga ik ook proberen, je hebt me geinspireerd.![]()
Heb ik van Margot geleerd tijdens les, de manier waarop Margot het aanleert is eerst een rondje rond de pion waarbij je stelling vraagt, dit belonen als ze dat snappen dan pas ga je daarmee spelen. Zij kruiste dan niet, maar dat vondt ik juist wel grappig om in het midden de stelling te veranderen.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Ik doe zelf best veel met sideways, achterhand openen is natuurlijk een klassiek dingetjeOorspronkelijk Geplaatst door whoopie
Maar ik liep altijd mee. En ik kan natuurlijk best proberen om dit meer op afstand te doen.
Bedankt Lon!
Ik snap hoe het werkt!
nu vraag ik me alleen nog af hoe je dan precies genoeg ben. Wat is er anders in je houding of je vraag want bij allebij drijf je de achterhand weg.
ik zou dan zelf eerst boos kijken richting achterhand daarna fases opbouwen met stick. Is dat dan hetzelfde voor alleen wegdrijven en disengagen?
Aan de hand van de uitleg van zowel Sandra (de redenen van de patterns en hun nut dus) als de feedback van Evelien ben ik vandaag weer aan de slag gegaan. Ging een stuk beter! Ik was nu heel precies. En dat ging goed!!! Zelfs in draf is het gelukt! GeweldigZie ook nu dat ik af en toe voorzichtig ben. Als ik b.v. het filmpje van Lon zie waarop ze echt richting paardje "springt" zijn dat dingen waarvan ik dacht dat het niet handig zou zijn omdat je dan roofdiergedrag toont.
Leuke was dat ik vandaag ook heb kunnen voelen en ontdekken wat het nut is van die patterns! Rick is nog jong en leert zachtjes en met heel veel mate om iemand op zijn rug te hebben. Alles nog in stap uiteraard (hij is nog jong zat) maar ik ben wel aan het werk op het voorwaarts gaan. Dat begrijpt hij nog niet helemaal...totdat...ik een figure 8 deed om de pylonnen! Hij maintainde gait! Hij bleef voorwaarts gaan en met behulp van mijn focus en connectie liep hij perfecte achtjes met mij op zijn rug! Het feit dat figure 8 dus er goed in zit qua pattern zorgde er nu dus voor dat hij wist wat er van hem verwacht werd. Super super super. Nu eens kijken of ik diezelfde focus kan behouden als ik op de grond sta en of hij dan net zo mooi reageert. We blijven oefenen!
Heidi!
Gaaf heidi! Dat motiveert mij weer om af en toe wat tijd te steken in dit forum![]()
Gaaf Heid!!!!
Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos
Fijn want ik leer heel veel van je feedback. Onwijs bedankt nogmaals. Het helpt me heel veel stappen verder en motiveert mij weer om nóg preciezer enzo te zijn. Houdt me scherp zeg maar. Jouw input is belangrijk voor mensen. Het telt echt mee. Dus als je de tijd hebt, vind ik het fijn (en ik denk heel mensen met mij) als je die tijd hier in het forum steekt.Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
![]()
Leuk Heidi dat het zo goed voor je werkt!!
Skabelpunk,als ik de achterhand wil ontkoppelen dan leun ik een beetje opzij doe mijn hoofd opzij en beweeg evt mijn stick naar de achterhand, dit doe ik niet als ik wil dat ze voorwaarts gaat dan steek je de voorste hand ook uit omdat je ergens naartoe wijst, zelf blijf ik dan gewoon recht staan, hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
ok dat snap ik.
Maar als je in een figure 8 de achterhand wil wegdrijven dan kan je niet tegelijkertijd wijzen omdat je je stick onder je touw doorsteekt omdat je paard voor je langs moet.
hihi het is echt een puzzeltje geworden voor me!
Dat snap ik niet zo goed, mischien kun je kijken in mijn filmpje en in dat van Lon hoe wij dat doen.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
ik had ze al gekeken maar kom er nog steeds niet helemaal uit.
Bij jou zie ik alleen een draw en bij het filmpje daarvoor zie ik dat ze wel vooroverbuigt maar ook tegelijkertijd achteruit loopt.
ik denk dat ik het maar gewoon in m'n volgende les eventjes erover moet hebben.
Hartstikke bedankt voor jullie hulp!
Dat vooroverbuigen hoort bij mij bij mijn draw, maar dat hoef je niet persé te doen hoor. Dat komt weer voort uit Chris Irwin's denkwijze, die zegt dat je met je centrum je paard ook weg drijft. Dus als je een rechte lijn zou trekken vanuit je navel vooruit en je richt die lijn op een bepaalde zone van het paard, dan drijf je daarmee die zone weg (hij kan het beter uitleggen dan ikOorspronkelijk Geplaatst door skabelpunk
). Daarom buig ik een beetje voorover, om hem niet tegenstrijdige signalen te geven als ik hem naar me toe vraag. Ik doe verder niet heel veel met zijn technieken, maar ik probeer me wel bewust te zijn van wat ik met mijn centrum doe.
Dank je! Ik zie dat Whoopie het ook doet inderdaad. Het gekke is dat Noah het niet doet als ik zijn voorhand weg drijf terwijl ik naast hem sta (zone 2/3). Doet Whoopie het dan ook?Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
Bladwijzers