Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die ervaring hebben met antibijtspray ect. op het lichaam van paarden.
Over het algemeen is er vrij weinig beschreven in de productinformatie over het gebruik op het lichaam zelf (met uitzondering van staart en manen) van het paard.
Ik heb een merrie van 8 en haar dochter van 3,5. Ze neemt zo af en toe nog wel een slokje bij mama wat voor geen van ons 3e tot voorkort voor problemen zorgde.
Nu is bij onze merrie van 3,5 2 weken bloed afgenomen waaruit kwam dat het LDH te hoog was (is ondertussen alweer op normale waarde), wanneer het LDH te hoog is is het voor het paard niet goed om calcium en kalium (wat dus in melk zit) binnen te krijgen.
Daarom heb ik besloten om ook die slokjes van af en toe te willen stoppen.
Omdat via de 'normalway' afspenen voor ons absoluut geen optie is, ik niet de mogelijkheid heb om het op de parelli manier te doen heb ik het volgende bedacht. Ik zou graag iets op de uier van de merrie smeren zodat het drinken minder aantrekkelijk word.
Een halster met punten erop is ook geen optie voor ons dus zulke suggesties mogen jullie voor jullie zelf houden
Ik hoor het graag!
Bladwijzers