Graag want ik ben heel benieuwd naar de resultaten!
Succes
Graag want ik ben heel benieuwd naar de resultaten!
Succes
Vandaag eerste behandeling.....
Eerst even kort Ryan zijn CV:
- geboren januari 2003,
- kruising Engels Volbloed/Tinker,
- met de fles groot gebracht,
- als jaarling naar Nederland gekomen,
- veel doorverkocht,
- ingereden voor zijn 3e levensjaar,
- mei 2006 bij mij gekomen,
- horsenality LB-i, (redelijk extreem)
- najaar 2007 hoofd trauma gehad,
- april/mei 2008 diagnose ernstige idiopathic headshaker,
- veel therapieën geprobeerd, goede resultaten behaald met Happy Athlete, TCM en onze geweldige forum chiropractor Karianne.
- sinds 3/4 jaar vooral bezig met gymnastiserende trainingen samen met Josien van der Poel,
- nu nog onder behandeling bij Charlotte Willekens,
- liefste paarden vriend die ik mij kan wensen.![]()
Resultaat 99% headshake vrij.
"In all things it is better to hope than to despair."
Johann Wolfgang Van Goethe
De behandeling zelf:
Tussen de buien door ging Ryan uitgebreid op de foto, zijkanten, voorkanten en zijn hoofd.
Daarna longeren in stap/draf beide kanten op, ongeveer 20 minuten in totaal en dat alles op de film.Geen headshaking te zien wel 2 kleine tikjes. Uitkomst lichamelijk onderzoek, veels te harde kaakspieren, bij het optillen van een voorbeen het gewicht niet naar achterbeen verplaatsen maar op zijn andere voorbeen.
Daarna een uur lang een behandeling met allerlei grepen voor op aan of in de buurt van het hoofd en een paar bij het si gewricht, het wekt bij Ryan veel gekke bekken trekken op.Soms ontspanning, soms vecht hij er ook tegen. Helaas is hij zo af en toe niet te houden en zet hij vooral Joey een paar keer klem in de stal.
Na afloop weer aan alle kanten foto's maken, hij ziet er vrolijk(er) uit, de bult op zijn neus lijkt ook wel kleiner en stapt ook beter op zijn achterhand als hij zijn voorbenen op moet tillen.
Binnenkort krijgt hij zijn tweede behandeling, ben zo nieuwsgierig of ik een verandering ga merken.
Wat spannend! Keep us posted![]()
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Hopenlijk krijg je Gipsy hier 100% shake vrij mee![]()
Gaaf Marlous ik ben erg benieuwd.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Dank je voor je verslag Marlous!Oorspronkelijk Geplaatst door Gipsy Spirit
Wat voor bult heeft hij precies op zijn neus? Wel interessant dat je ook echt op fysiek niveau verschil kunt zien!
Klopt je kunt vaak echt fysiek verschil zien na behandeling. Vandaar dat alle cranio therapeuten eigenlijk altijd voor en na foto's maken.
@Marja: Ryan heeft een beetje een soort van ramshoofd, ik dacht aangeboren. Na de behandeling was deze bult flink minder, waarschijnljk dus toch "iets" van na zijn hoofd trauma.
De behandeling was heftig voor Ryan en hij heeft een flinke terugval. Gisteren was ik van plan om rustig wat te gymmen aan de hand, maar dat was echt teveel voor hem. Op de linkerhand was het headshake na headshake, ik schrok er eigenlijk niet eens van.
Natuurlijk komt er meteen iets in me op, stoppen, nu met cranio, al helemaal met mijn hormomen overflow op dit moment.Maar ik voel dat er iets loskomt, wat al tijden vastzit en wat er echt uitmoet.
Natuurlijk wel contact opgenomen met zijn behandelaar.
Dinsdag tweede behandeling.![]()
Hè wat vervelend dat hij er zo'n terugval door heeft gekregen.
Dat zou toch eigenlijk niet moeten, lijkt me? Ben benieuwd wat zijn behandelaar ervan zegt!
En ik blijf het heel bijzonder vinden dat er echt op fysiek waarneembaar niveau dingen kunnen veranderen!
Soms worden de symptomen eerst erger voor ze worden opgelost. Dat komt omdat alles wat "vast zit" eerst los moet komen en dan lijkt het wel eens dat het erger wordt.
Ik denk niet dat het zo is.
@Marja: Behandelaar zei erover dat er veel is losgekomen en om het vooral rustig aan te doen met hem. Even geen "druk" op zijn hoofd te zetten, dus geen stelling vragen enzo. Ik leg het het uit als een soort van napijn, komt goed.
Hier de voor en na foto's, komt toch een soort tell sell idee bij mij op.
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Jeetje... vooral bij die twee laatste foto's is veel verschil in bult te zien zeg!![]()
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Ja, zeg, wow!
En op de stand-foto's zie je hem ook niet meer zo onderstandig staan.
Ik heb heel je verhaal van ooit over het headshaken zitten lezen (eenmaal begonnen kon ik niet meer stoppen) dus ik had al een idee wat je allemaal al gedaan had. Maar dit verschil is inderdaad zo onwijs duidelijk te zien! Zal weer zeker mee blijven lezen.
Bladwijzers