Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Goede probiotica

Goede probiotica

Ik moet pro biotica geven van de veearts. Twijfel tussen fastrack of groene os. Iemand ervaring mee?

De veearts is zopas geweest en hij heeft een inspuiting gegeven tegen de spierstijfheid.
    Hij heeft zeven koliekgevallen gehad deze week en wijt het aan het gras dat nu niet goed is voor paarden deze tijd van het jaar (veel regen). Hij zei dat er te weinig structuur in het gras zit (beetje te vergelijken met verlepte-sla). Bij sommige paarden uit zich dat in kolieken (door toxines in de darmen die ontstaan bij het verteren van het gras) en bij mijn paardje uit zich dat in verstijven van de spieren omdat er teveel toxines aanwezig zijn in het lichaam (verzuring van haar systeem). Ik mag haar niet meer op de weide laten voorlopig.
    Ik hield nochtans de fructaanindex in de gaten, die stond redelijk laag en had haar toch 5 uurtjes per dag op de weide gelaten. De veearts zei dat het te maken had met het sterven van het gras, te weinig structuur en eventueel schimmels die er nu aanwezig zijn. Van zijn eigen paarden was er ook eentje die krampen had in de darmen. Stro is heel goed om structuur te geven als paarden toch op gras staan.
    Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Re:Goede probiotica

Ik heb wel goede ervaringen met probiotica van phytonics, dit is zeg maar een verder ontwikkeling van de Groene Os. Er zitten nog twee andere bacterienculturen erin, wat dit middel iets effectiever maakt. Maar als je het vermoeden hebt, dat er echt veel toxinen in de darmen zitten, dan heb je misschien toch iets nodig om de toxinen eruit te krijgen, pas als deze eruit zijn maakt het eigenlijk zin om probiotica te geven. Tussen de producten van phytonics zit er ook eentje ertussen, wat zowel probiotica en prebiotica als ook bestanddelen beinhoudt welke ervoor zorgen, dat toxinen en schimmels uit de darmen worden getransporteerd...dit middel heet clear intestine http://www.phytonicsmed.com/index.ph...id=8&Itemid=27. Misschien is dit wel een goed idee voor jou paard. Het is dus ondersteunend bij de afvoer en opbouwend (ook voor de algemene weerstand...ik kan me vorstellen, dat deze bij een paard wat meerde koliekagevallen in een week had best wel vermindert is.)

Onze paarden staan de halve dag op de wei en de andere helft hebben ze hooi en een beetje stro...dit gaat hartstikke goed!
    www.ld-hoefverzorging.nl

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gercon
    Ik heb wel goede ervaringen met probiotica van phytonics, dit is zeg maar een verder ontwikkeling van de Groene Os. Er zitten nog twee andere bacterienculturen erin, wat dit middel iets effectiever maakt. Maar als je het vermoeden hebt, dat er echt veel toxinen in de darmen zitten, dan heb je misschien toch iets nodig om de toxinen eruit te krijgen, pas als deze eruit zijn maakt het eigenlijk zin om probiotica te geven. Tussen de producten van phytonics zit er ook eentje ertussen, wat zowel probiotica en prebiotica als ook bestanddelen beinhoudt welke ervoor zorgen, dat toxinen en schimmels uit de darmen worden getransporteerd...dit middel heet clear intestine http://www.phytonicsmed.com/index.ph...id=8&Itemid=27. Misschien is dit wel een goed idee voor jou paard. Het is dus ondersteunend bij de afvoer en opbouwend (ook voor de algemene weerstand...ik kan me vorstellen, dat deze bij een paard wat meerde koliekagevallen in een week had best wel vermindert is.)

Onze paarden staan de halve dag op de wei en de andere helft hebben ze hooi en een beetje stro...dit gaat hartstikke goed!
    Heel erg bedankt voor antwoord. Ik heb mijn bestelling nog proberen te veranderen en zal de phytonics nemen. Heb het tweede product ook besteld, de clear intestin.
    Denk dat het een misverstand is, mijn paardje heeft geen kolieken, ik denk dat u de tekst te snel gelezen hebt.
    Ik heb nog drie paarden, maar die hebben geen problemen met het gras. Is juist dat ene merrie'tje die zo gevoelig is. Ik probeer wat ik kan om haar te helpen, al vind ik het heel erg voor haar dat ze de weide niet op mag de komende dagen.

Ik heb heel goede ervaring met ColonFlora van PrimeVal. Ik heb het niet gebruikt omdat Mano koliek had of zo maar omdat hij flink aan de diarree was. De mest zag al binnen 3 dagen heel anders uit. Erg goed. Ik dacht dat ColonFlora ook heel goed is voor paarden die koliek hebben of er gevoelig voor zijn.

Bladwijzers

Forum Rechten