Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 47

Topic: Wat voeren jullie en waarom?`

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Re:Wat voeren jullie en waarom?`

Hippolyt laat ik of opsturen ( valt echt erg mee aan kosten ) of ik haal het in Rockanje.
    Voergezond healthy herbs brok is te krijgen in Kruisland of Rockanje. Of we zouden samen ...zakken kunnen bestellen en de verzendkosten a 35 euro delen. Dat kan ook nog. Ik ben namelijk ook de HH brok aan het overwegen ( met daarnaast nog krachtvoer van st hippolyt ).

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maris
    Hippolyt laat ik of opsturen ( valt echt erg mee aan kosten ) of ik haal het in Rockanje.
    Voergezond healthy herbs brok is te krijgen in Kruisland of Rockanje.
    Oh echt? Wow thanks voor de tip. Kruisland, waar is dat, daar zit onze hooiboer, dus misschien is dat heel toevallig wel dezelfde persoon en het is sowieso goed te doen qua afstand.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

samen bestellen kan ook nog ( zie mijn vorige berichtje )
    Voor Kruisland moet je gewoon bestellen bij HH en dan doorgeven dat je het daar op haalt ( wil je voor mij dan ook een zak meenemen ?).

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Omdat het voor mijn paard best moeilijk is om alle benodigde vitaminen en mineralen uit ruwvoer en muesli te halen, voer ik nu consequent een multi vitaminen (van de Groene Os) Anders werd ze ook zo schraal en mat. Eerst zocht ik het in verhoging van hoeveelheden. Dat werkte niet. Met toegevoegde vitaminen doet ze het goed. De holistische paardenarts gaf me hetzelfde advies.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Heeft iemand van jullie ook goede ervaringen met Dodson & Horrel voer (de build up cubes)?

Hoe vinden jullie dat je paard er in de winter uit moet zien? Vinden jullie dat je de ribben nét nog moet kunnen voelen of juist net niet.
    Waar ligt voor jullie het punt waarop je denkt dit is te dun?
    note to self: change the mind, the body will follow.

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Kruisland is niet ver bij mij vandaan en dan kunnen we gelijk weer lesje afspreken

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jasminum
    Heeft iemand van jullie ook goede ervaringen met Dodson & Horrel voer (de build up cubes)?

Hoe vinden jullie dat je paard er in de winter uit moet zien? Vinden jullie dat je de ribben nét nog moet kunnen voelen of juist net niet.
    Waar ligt voor jullie het punt waarop je denkt dit is te dun?
    Ribben net te voelen is ok, maar ik heb liever wel wat reserves. Vaak als ze af gaan vallen gaat het heel rap, terwijl bijkomen moeilijker gaat.

Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Leeftijd
    42

Hoi Jasmijn,

Ik heb geen ervaring met de build up cubes maar wel met D&H, ik voer de Pasture mix, een muesli waar alles in zit, ik ben er erg tevreden over!

Hier in de buurt is geen verkooppunt maar ik laat het altijd bezorgen, net zo handig.
    Today is a perfect day to start living your dreams!

Hier krijgen ze hooi a volonté, af en toe een wortel en biet en in de winter geef ik ook wat Agrobs voer bij (Wiesecobs, Maiscobs, Aspero)

Van D&H vind ik "Just Grass" super, maar niet goedkoop!

kiaraaa
    Guest

mijn paardjes krijgen voer vna pavo. de pony met overgewicht en zomer eczeem krijgt natures besdt van pavo. en mijn kwpn actief rijpaard krijgt een mix van naturesbest en winnersfit geloof ik heet dat.en natuurlijk hooi:P

waarom? toen ik natures best gaf aan mijn paard merkte ik dat ze iets te kort had voor het werk. vandaar deze brok. het is eigelijk een musli. en dar zaten veel dingen in zonder dat ze er druk van worden. en het is nogal een adhd paardje van zich zelf :P dep ony staat op natures best. omdat ze overgewicht heeft en zomereczeem. vandaar!

Ik heb niet alles gelezen, maar de brokken van Bio-Ron zijn super! Biologisch met EM-zout. Ze hebben er weinig van nodig en zien er super gezond uit. Onze paarden staan dag en nacht buiten, het hele jaar door. Er kwam eens iemand van de dierenbescherming lang, omdat ze haar paardjes wilde stallen. Ze vertelde dat ze nog nooit zulke gezonde paarden had gezien die het hele jaar buiten liepen. Er liepen toen 8 paarden. Onze paarden krijgen ook Ijffelhooi, want ze hebben wienig toegang tot gras.

Hey Margot, ik ben erge fan van het toevoegen van olie en een goed supplement.
    Ik voer al jaren van Marstall en daar blijft Jahrousse wel mooi van, Joy doet het er ook goed op, en die kreeg bij Willem flink biks
    De basis moet je ruwvoer zijn en misschien kan je bij Ben eens navragen of hij wat rijker hooi heeft.
    Hij weet precies wat te voeren en kent zijn verschillende soorten hooi.

Luzerne na het werk is ook een optie

Je kunt denk ik het best eens met verschillende vertegenwoordigers mailen of bellen

op bokt zit een dame van Marstall, bokt naam mirim zij weet er ook veel van en kan goed adviseren.
    van Pavo ben ik geen fan ivm de toevoegingen.

Equifit en Equirall hebben vast ook een uitgebreid assortiment voor paarden die hard moeten werken

Vooral in de winter is goed hooi erg belangrijk en zou ik ook liever niet voor een deken gaan ivm de rompslomp
    wild horses tumble through a mountain wind and ride away with our sanity, for fun, just for fun

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door elmo
    Hey Margot, ik ben erge fan van het toevoegen van olie en een goed supplement.
    Ik voer al jaren van Marstall en daar blijft Jahrousse wel mooi van, Joy doet het er ook goed op, en die kreeg bij Willem flink biks
    De basis moet je ruwvoer zijn en misschien kan je bij Ben eens navragen of hij wat rijker hooi heeft.
    Hij weet precies wat te voeren en kent zijn verschillende soorten hooi.

Luzerne na het werk is ook een optie

Je kunt denk ik het best eens met verschillende vertegenwoordigers mailen of bellen

op bokt zit een dame van Marstall, bokt naam mirim zij weet er ook veel van en kan goed adviseren.
    van Pavo ben ik geen fan ivm de toevoegingen.

Equifit en Equirall hebben vast ook een uitgebreid assortiment voor paarden die hard moeten werken

Vooral in de winter is goed hooi erg belangrijk en zou ik ook liever niet voor een deken gaan ivm de rompslomp
    Thanks Karen! Het topic is al erg oud. Ik voer inmiddels Equifyt. Het probleem is er nog steeds wel iets. Aliso is laatst weer flink afgevallen. Ik kan Ben vragen wat ik wil, maar aangezien de paarden in een groep staan heb ik geen inspraak in wat ik aan hooi voer helaas. Onbeperkt graszaad zoals nu zet dus echt geen zoden aan de dijk, dat wist ik wel. Wat voor supplement geef jij?

ik zie het nu pas, het dateert van 2010, loop als een mak schaap achter de kudde aan
    wild horses tumble through a mountain wind and ride away with our sanity, for fun, just for fun

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Kan je Aliso dan geen rijker hooi geven terwijl je aan het poetsen bent etc. of als je Rupsje rijd en hem even apart zet om te eten b.v. ?

Bladwijzers

Forum Rechten