Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 31

Topic: Warmte kwijt kunnen

Warmte kwijt kunnen

Zijn er behalve een race streep nog andere manieren waardoor je paard makkelijker zijn warmte kwijt kan ?

OP helemaal scheren na.

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Re:Warmte kwijt kunnen

Dekens op doen, met als gevolg dunnere wintervacht.. En een miniracestreep, dat heb ik nu bij Casin. 1 streepje onder d'r hals (precies de breedte van de scheerkop), boeg, tussen de voorbenen en okseltjes. Is minimaal en ze kan zo prima de winter dekenloos door
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Waarom wil je geen racestreep?

Lijkt me ideaal, Wien krijgt er waarschijnlijk ook eentje.

Nou ik twijfel enorm, zeker na vandaag (zie dagboek sophie)

Ik ben bang dat ze in paniek raakt met 't scheer apparaat, echt iets voor sophie namelijk .
    Een deken heeft ze al op, maar om er nou nog meer op te leggen heeft volgens mij weinig functie.

Nou, de winter duurt nog wel even.. genoeg tijd om friendly'en toch

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wien
    Nou, de winter duurt nog wel even.. genoeg tijd om friendly'en toch
    HAHA dat is waar. Ga er maar is even over denken.
    Het doen is niet het probleem, scheer in de winter vaker paarden. Maar bij me eigen paardje

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Het enige dat er kan gebeuren is dat ze het eng vindt, maar je Parelliet, dus kan je vast ook friendly'en Gewoon een goeie oefening Staat ook op de self-assessmentlijst trouwens 'Friendly with clippers'
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Shanna vond scheren ook best wel eng (understatement). Het fijne van zo'n scheerding is dat je hem heel goed getimed UIT kan zetten. Hoe beter je dat timed, en hoe beter je opbouwt, hoe makkelijker je je paard went aan het geluid en het gevoel. Het kan een erg leerzame ervaring zijn hoor. Een ultieme friendlygame-uitdaging, toch? Ik weet zéker dat je Sophie eraan kan wennen. Ik ben ook van plan Shanna dit jaar voor te bereiden op het scheren. Ik neem dan gewoon een tijdje een tondeuse mee en ga daarmee poetsen (zonder te scheren natuurlijk).

Ik vraag me eigenlijk af, als je paard zijn nek scheert kan hij dan (met deken) ook dag en nacht nog buiten, of moet die dan perse een halsdeken erbij om ?
    Ik heb dit nog nooit ergens kunnen vinden.
    Ik scheer het paard van mijn vriendin ook altijd helemaal en die staat overdag buiten (met deken dus) maar zonder hals

Sophie zweet onder haar hals altijd heel erg, en achter bij haar benen (ga even opzoeken hoe dat gedeelte heet:$)
    Gevonden, bij haar flank. Maar vandaag was haar hele lichaam zeik nat tussen haar billen ook ook gewoon haar buik enz.

Sandra, krijgt shanna een deken op dan ? En welk gedeelte scheer jij ?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Shanna is ook in no-time drijfnat. Het zweet loopt dan zelfs in straaltjes van haar hoofd af Vorige week was het ook raak in de binnenbak. Je kon daar nauwelijks draven, dus erge inspanning was er niet. wel stress dan.
    Maar goed, indien nodig zal ik Shanna een racestreek onderaan haar hals scheren. Dit was voorheen voldoende. Hierdoor kon ze haar warmte kwijt en zweette ze over haar hele lijf stukken minder. Ik zou daar dus maar mee beginnen. Meer scheren kan altijd nog, en met deze vorm heb je geen deken nodig.

Okee, dat klinkt fijn.
    Deken heeft ze toch al op. Ook dit jaar voor het eerst, dat bevalt al erg fijn.
    Na vandaag schrok ik enorm. Want ik rij laatste tijd lange afstanden en wil dat vol gaan houden.
    Bevalt ons allebei erg goed.

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Het is nu ook wel erg warm overdag hoor, voor die dikke vacht die ze al hebben.
    Sultan zweet zich ook elke keer kapot, maar ik ga even afwachten hoe het gaat als het echt koud is.
    Mocht het dan nog steeds zo erg zijn, dan overweeg ik een streepje weg te scheren onder zijn hals.. Maar liever niet.

Hij lijkt er trouwens totáál geen last van te hebben. Hij is de laatste tijd een soort van energie-bommetje.
    A lot of people talk to horses, not many listen

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Wick heb ik helemaal geschoren, op half hoofd en benen na. Ze staat met een deken met halve hals 24/7 buiten. Ik heb nooit het idee gehad dat ze het koud heeft.

Mijn ervaring is dat veel paarden het scheren zelf juist fijn vinden, als ze eenmaal gewend zijn aan het geluid van het apparaat.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Ik heb destijds Monique geholpen met het scheren van de ponies en die hebben we bloementjes van Bach gegeven. Hielp super, stress was aanzienlijk minder tot compleet weg. Als je de tijd neemt komt het vast goed maar het is geen klusje van.... dat gaan we even snel doen.
    www.niettevermijden.com

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

Eli van Viola (viola hier op het forum) heeft ook een racestreep. hij staat gewoon zonder deken buiten
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten