Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Ervaring met Monique Baan,natuurgeneeskundige (zeeland)??

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ervaring met Monique Baan,natuurgeneeskundige (zeeland)??

Hallo

Is een van jullie toevallig bekend met Moniqie Baan, natuurgeneeskundige, ben benieuwd naar ervaringen.

Alvast bedankt,
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Re:Ervaring met Monique Baan,natuurgeneeskundige (zeeland)??

Hallo Janneke,
    Deze naam zegt mij niets..( kun je via Google niet wat meer over haar te weten komen)?

Ik heb zelf goede ervaringen met Sabine de Kok. Voor info, pb even

Gr. AnneMarie

Ze is bij mij geweest en heeft me veel advies gegeven (ik woon in Vlaanderen). Ik geloofde niet in zo'n dingen, maar ik ga haar toch gelijk moeten geven. Ze is geen veearts, maar ze kan je toch al veel zeggen. Ik weet nu de echte oorzaak van m'n paardje haar probleem en Monique heeft toch wel gelijk. Toch wel beste om er een goeie veearts bij te halen ook, dat was voor mij de beste combinatie om een heel moeilijk en zeer vaag chronisch probleem te definiëren.
    Op een bepaald moment sta je met je rug tegen de muur en weet je niet meer wat doen, Monique heeft me daarin goed kunnen begeleiden om het probleem te snappen en er iets aan te doen.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ja, hier in de buurt komt Monique erg vaak. Ze is meerdere keren bij ons op stal geweest tot grote tevredenheid van de rest. Ik zal hen morgen hierover meer vragen. Ook is ze bij Linda geweest. De laatste tijd kiezen ze bij ons op stal voor Laarakker omdat de dierenartsen van Laarakker eigenlijk alles kunnen, maar bij Laarakker zei die vrouw (dacht Charlotte?) Dat Monique inmiddels zoveel had geleerd van haar dat er niet zoveel verschil tussen zat.

Ga je Monique naar Whoopie laten kijken?

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Bedankt voor jullie reactie.
    Ja Margot, ze is vandaag geweest voor consult.
    Ze vertelde dat ze voorheen samenwerkte met artsen van "Den Hoek", dit omdat ze zelf niet "manipuleerde", maar inmiddels doet ze dit wel zelf, dus doet ze dat niet meer.
    Ze loopt al een tijdje mee als ik dat zo hoor en heeft ook wel samen met Laarakker wat dingen ontwikkeld. Ze vertelde dat Laarakker wat meer op het wetenschappelijke gericht is waar zij nu steeds meer de energetische kant op gaat.
    Ze heeft ook cursussen gedaan bij Laarakker.

Ik had haar naam ook doorgekrgen van Charlotte , die had ik gevraagd maar die komt niet aan huis. Monique reist bij voorkeur ook niet zover.

Wel fijn dat je goede dingen van haar hebt gehoord, ik heb er zelf wel een goed gevoel bij maar even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.

Carotte dank je wel voor je reactie, fijn dat ze jou heeft kunnen helpen.
    Eerlijk gezegd hebben dierenartsen die geen aanvullende opleidingen hebben gedaan tot nu toe weinig kunnen betekenen.
    Moet zeggen dat je dan toch iemand nodig hebt die breder is opgeleid.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie

Carotte dank je wel voor je reactie, fijn dat ze jou heeft kunnen helpen.
    Eerlijk gezegd hebben dierenartsen die geen aanvullende opleidingen hebben gedaan tot nu toe weinig kunnen betekenen.
    Moet zeggen dat je dan toch iemand nodig hebt die breder is opgeleid.
    Met Monique haar uitleg heb ik mijn paardje toch niet kunnen helpen, ze heeft me alleen in de goeie richting gestuurd. Toch was dit niet voldoende en heeft mijn veearts de werkelijke diagnose gesteld. Ik heb inderdaad lang moeten zoeken naar een veearts die verder WIL!! kijken dan z'n neus lang is (er zijn er hier een hele boel veeartsen komen kijken). Met de druppeltjes alleen van Monique en een iets te vage diagnose kwam ik niet ver. Ik wil dit gewoon even delen. Het is helemaal niet makkellijk om de oorzaak van een chronisch probleem te achterhalen, maar het kan wel je paard redden. Monique is geen veearts, dus voorzichtigheid is altijd geboden, maar ze is inderdaad goed.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik ben het met je eens hoor, je moet steeds weer kritisch blijven, de enige die mij kan vertellen of de behandeling werkt dat is mijn paard zo simpel is het wat mij betrefd.

Ik snap ook niet altijd precies wat ze doet, maar snappen we dat wel met het gebruik van chemische middelen, ik denk ook vaak niet, die wereld is ook erg ingewikkeld. Ook de "reguliere wetenschap" is absoluut niet helder en duidelijk.
    Het is jammer dat het niet meer gebruikelijk is dat deze 2 werelden samenwerken, hier in de buurt gebeurd dat niet echt, ik denk dat dat een gemis is.

Maar wie weet wat er nog gaat komen in de toekomst.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Volledig met je eens. Mijn paardje heeft twee keren in Gent gestaan voor onderzoeken. Monique heeft in dat uurtje meer duidelijkheid verschaft dan vier weken Gent in totaal. Die vonden enkel een tekort van vitmamine E en omdat de bloedproeven niets abnormaals aangeduid hebben, was er dus niets mis met m'n paard volgens hen, ik zag een kat in een zwarte doos. Niet dus. Hun advies om ze toch op het gras te laten (omdat het volgens hen niet goed is om een jong paard niet op gras te laten) heeft haar zwaar in de problemen gewerkt, mijn paardje is daardoor terug bevangen.
    In die zin is Monique super goed! Ik vind het heel erg jammer dat de meeste reguliere artsen zo kortzichtig zijn. Je moet er eentje zien te vinden die voor meer openstaat en zich bijschoolt.
    Toch kan ik je ook een verhaal vertellen van een veearts die afgestudeerd is in Gent en die nu uitsluitend met accupunctuur en chinese kruiden werkt. Hij is zeer duur en als hij komt, voelt hij eventjes aan de rug, stelt vlug een of andere diagnose met dure woorden en onbekende virussen (die helemaal niet klopt) en stopt je dan een potje chinese kruiden in je handen. Zo heb je er ook...

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja het is jammer dat je proefondervindelijk erachter moet komen of mensen goed werken en of het goed voor jouw paard werkt. En ondertussen ben je een heleboel geld verder, maar ook vooral teleurstelling want je hoopt toch iedere keer dat je je paard wat verder kan helpen, en als dat niet lukt en je paard is niet ok dan geeft dat ook veel verdriet vindt ik.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Fijn dit topic! Monique is mij ook aangeraden voor als onze glucobalance kuur niet aan zou slaan, ook door Charlotte Willekens. Ik had zelf Charlotte uitgekozen omdat zij Dierenarts is én de alternatieve kant heeft bestudeeret nog even d, mn insulineresistentie. Maar Charlotte vond Vlaardingen toch net (veel) te ver van Lunteren....

Ik ben heel benieuwd naar al jullie bevindingen, klinkt tot nu toe positief!

Wij hebben nu een pot Glucobalance achter de rug en tijdens die kuur zag ze er super uit en zat goed in haar vel, nu de kuur voorbij is heeft ze best een terugval. Ik kijk het nog even aan, of ze zichzelf kan herstellen en anders bel ik Charlotte nog even voor advies. Kan dus best zijn dat Monique hier binnenkort ook komt, prettig om dan te weten dat ze al veel paarden goed geholpen heeft.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Monique is ondertussen 3 keer bij Whoopie geweest, vandaag ook. Het gaat heel erg goed met Whoopie, ik vindt dat ze goed keuze,s heeft gemaakt, Whoopi is erg opgeknapt en wat belangrijker is dat ze het ook vast houdt. Dat haar si gewricht een probleem blijft dat verwacht ik omdat dat met een val te maken heeft, maar de darmen /maag en lever zijn weer goed en dat is ook te merken. Ik heb weer een tevreden paard met energie en praatjes.

Ik kan Monique van harte aanraden
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Kun je ook vertellen wat Monique heeft gedaan om het weer zo goed met Whoopie te laten gaan?

Wel superfijn, dat het zo goed gaat!

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wat monique oa doet is haar doormeten met een lecherantenne, zo weet ze hoe het met de energie gesteld is van de organen en andere "systemen", ze behandeld met accupunctuur, ze werkt energetisch, ze manipuleerd zonodig.
    Ze plakt iets op haar lijf , wel erg maar weet niet meer wat.

Vervolgens kijkt ze wat voor middelen er nodig zijn dit doet ze ook dmv een pendel/lecherantenne.
    Daarnaast kijkt zeook naar het algemene beeld om zo maar te zeggen.

Whoopie heeft verschillende dingen voorgeschreven gehad, ze bleek een schimmel in haar maagdarmkanaal te hebben, dat is behandeld oa zoals hierboven beschreven maar ook met een natuurlijk antibiotica,dat heeft voor mijn gevoel erg goed geholpen, ze had ook altijd korstjes op haar lijf die behandelde ik wel met hoe noem je dat spul voor schimmels kan er even niet opkomen. Verder heeft ze nog ander middelen gehad voor haar lijf oa darmbacterien en nog een ander homeopatisch middel.

Afijn het gaat vooral om de combi, ik heb wel eerder iemand bij Whoopie gehad die eigenlijk een beetje hetzelfde in huis had als zij en ook uit de school van Erik Laarakker kwam, daar is ze toen niet van opgeknapt, Whoopie ging deze keer ook echt niet goed hoor die buik was echt problematisch.
    Ik hoop dat we het nu beter kunnen vasthouden.

Toen ik net las over de problemen bij Atli, moest ik nog even denken dat zij mischien een goed plan zou zijn. Maar Monique is nogal ver voor jouw(Zeeland), Charlotte ( een ex da van Den Hoek zit op de Veluwe) mischien is voor Atli??
    Vooral omdat hij een beetje blijft sukkelen steeds he, dan is er toch vaak iets met de weerstand niet in orde denk ik. Dat vindt ik het prettige van iemand die holistisch denkt die kijken naar het totaalbeeld.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dank je wel voor je uitleg, mijn nieuwsgierigheid is bevredigd!
    Erg fijn dat het allemaal zo goed geholpen heeft. Vaak is het bij langdurige klachten ook een samenhang van problemen en zijn er meerdere dingen nodig om het weer op te lossen. Fijn dat Monique die dingen heeft kunnen achterhalen! En ik hoop met je mee dat Whoopie dit nu zelf vast kan houden.

Mag ik vragen wat die natuurlijke antibiotica is?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten