Hallo,
misschien dat het onderwerp hier niet goed staatmaar hopelijk hebben mensen tips mbt het volgende.
Mijn paard kan in sommige situaties erg RB-e reageren. Sinds ik dit jaar begonnen ben met parelli is onze band al zoveel verbeterd en kan ik haar in vele situaties ook goed leiden en zorgen dat ze snel weer rustig wordt.
Een van onze grote problemen was het geven van een wormspuit en na veel oefenen kan ik deze nu zonder stress geven
Het geven van injecties (enten of verdoving) en de tandarts zijn alleen nog grote problemen die ik helaas ook niet makkelijk kan oefenen. Nu is het niet eens zozeer de handeling, maar wel het feit dat er een vreemde met haar bezig wil en als Kyra ergens moeite mee heeft, dan is het met onbekende mensen.
Mbt de tandarts ben ik ook al aan het oefenen en ik kan nu al met de achterkant van de stick in haar mond "raspen" zonder paniek
Wanneer zij Rb-e wordt leid ik haar normaliter zo snel mogelijk af, door bv games te gaan doen, om zo de aandacht van het stresspunt te halen en de leiding te nemen en haar vertrouwen te geven. Voornaamste is dat ik haar dan in beweging zet. Dit kan ik alleen niet doen als de tandarts met haar bezig is. Ik heb de tip gekregen van de tandarts om van te voren een domosedan-pasta te geven en dit zal nu zonder problemen gaan, omdat ik daar mee geoefend heb.
Hebben jullie voor mij tips hoe er mee om te gaan als zij wel RB-e raakt zodra de tandarts met haar bezig wil.
Bladwijzers