Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Zeewier

Zeewier

Eten jullie paarden zeewier zonder datje het ergens mee mengt??
    Ik ben er namelijk achter gekomen dat er echt veel vitamines inzitten.. Maar wil liever geen andere dingen bij gaan voeren..

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re:Zeewier

Helaas, Auke vindt het VIES!
    Goed verstopt in het bietenpulp-papje wil het wel, maar niet teveel.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Mijn paardjes eten het zo uit m'n hand merkte ik laatst, toen ik hun emmers vergeten was. Ze vinden het erg lekker Alleen vind ik het zelf niet echt voerbaar uit de hand, dus ik meng het (met nog een aantal dingen) door een handje grasbrok.
    Surrender to fun!

Ik voer iedere winter zeewier en meng het door een handje broodkruimels, of een beetje voer.
    Zeer goed spul, ook voor arthrose paarden, of eczeem paarden.

Broodkruimels klinkt wel goed.. Alleen is dat voor eczeem paarden weer minder heb ik gelezen.. Bietenpulp zou fijn zijn maar dat eet meneer dusniet:s
    Mmm welmoeilijk...

En waar kopen jullie je zeewier?

Heeft je paard zomereczeem?
    Uiteraard is brood niet enorm goed voor paarden, maar persoonlijk vind ik het toch beter dan de muesli's of brokken.

Ik koop zeewier bij Salimans in Maasbracht.

Ja en nee, klinkt stom maar de dierenarts denkt het.. Maar het kan ook zijn gekomen dat hij jeuk had door de zomerkoeken van pavo die ik gaf..
    Ik ben het wel met je eens dat brood beter is dan brokken..

Dan kan je best de voeding wat in de gaten houden.

Zeewier heeft een wat zoutige smaak en daar moeten de paarden van houden. Die van mij vind het niks en weigert het ook te eten. Of indien ik het meng met gekookt lijnzaad dan gaat het er enigsinds in.
    Maar een gewoon witte zoutblok zo'n koeienblok likt hij wel van. Dus het zal wel een speciaal zoutig smaakje zijn denk ik dan.
    Ook voer van Equilin smaakt zoals zeewier smaakt en daarom houden sommige paarden er ook niet van. Maar het is wel een ideaal brokje om zo uit de hand te geven en toch alle mineralen binnen te krijgen. En jawel helaas die van mij eet dan dus ook niet
    met een paar truukjes en dingen gaat de zak uiteindelijk wel op hoor, maar het is niet meer voor herhaling vatbaar. Al is het wel heeeel makkelijk voeren.

Misschien kan je het mengen met het hooi, ietsje nattig maken zodat het blijft plakken???

Die van mij eet het ook niet graag... enkel als ik het meng met wat spelt gaat het mee binnen...

Bladwijzers

Forum Rechten