Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Hoef slijt vierkant af

Hoef slijt vierkant af

Mijn KWPN ruin tilt duidelijk zn achterhoeven niet goed op, wanneer ik draaf over de straat zie ik na de rit duidelijk dat zn hoef heel erg is afgesleten, echt vierkant zeg maar.. En vandaag hoorde ik ook dat ie met z'n achterhoeven tegen elkaar aan kwam! Iemand tips? Ijzers of strijklappen en al die dingen begin ik niet aan, heeft ie niet nodig en zonder is gewoon beter vind ik

Ik heb toevallig gisteren zn hoeven weer gedaan en het was wel al minder dan eergisteren, maar nog steeds heb ik het idee dat ie met zn hoeven tegen elkaar aan komt..

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Re:Hoef slijt vierkant af

Mijn paard deed dit vroeger ook, afslijten allee aan de voorkant, ik denk voornamelijk omdat hij gewoon een ongetrainde achterhand had. Sinds ik bezig ben met rechtrichten en verzameling gaat dit al 90% beter.

En als je paard echt met de koten tegen elkaar komt achter zou ik toch eens aan een strijklapje denken... Wat is je bezwaar hier tegen? De benen worden er niet echt warm onder omdat het zo'n klein bedekt oppervlak is en voor de rest heeft je paard er totaal geen last van..

uit principe geen bescherming gebruiken vind ik niet helemaal correct.

Okee, ik zal eens kijken of ik zn achterhand ook eens wat beter kan gaan trainen

Nou, hij komt niet echt met zn koten tegen elkaar, het zijn echt zn hoeven! :O Een vriendin van mij heeft er ook nog naar gekeken in de draf en zei dat het de hoeven waren en niet de koten, dus dan lijkt het mij dat strijklappen niet echt helpen of wel?

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Tammyy
    Okee, ik zal eens kijken of ik zn achterhand ook eens wat beter kan gaan trainen

Nou, hij komt niet echt met zn koten tegen elkaar, het zijn echt zn hoeven! :O Een vriendin van mij heeft er ook nog naar gekeken in de draf en zei dat het de hoeven waren en niet de koten, dus dan lijkt het mij dat strijklappen niet echt helpen of wel?
    Als je zeker weet dat het alleen zijn hoeven zijn dan heeft een strijklapje inderdaad geen zin, maar kan je ze niet eens van iemand lenen en dan krijten en kijken of ze krasjes in het krijt maakt (en dus strijkt). Verder is de achterhand trainen de tip die ik je dus kan geven.
    Verder is de rug na laten kijken door een fysio o.i.d. ook vaak nuttig, want soms slepen de ahcterhoeven ook omdat er ergens een blokkade in de rug zit.

Ik heb zelf strijklappen, zal er morgen eens mee gaan rijden en dan doen wat jij zegt

Kan de dierenarts dat ook zien? Die komt binnenkort toch weer voor de inenting kan ik het even aan hem vragen

Kan de dierenarts dat ook zien? Die komt binnenkort toch weer voor de inenting kan ik het even aan hem vragen
    Meestal niet, nee. Soms zeggen dierenartsen wel dat er "niets met de rug aan de hand is" en blijkt dat toch niet te kloppen als je er een vakmens bijhaalt.
    Zei de gek

May the horse be with you!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf

Meestal niet, nee. Soms zeggen dierenartsen wel dat er "niets met de rug aan de hand is" en blijkt dat toch niet te kloppen als je er een vakmens bijhaalt.
    Zei de gek
    Okee, dan overleg ik het nog even met mn ouders en dan zal ik kijken of er een vakman voor kan komen

Vandaag helaas geen tijd om te rijden, heb nu even een uurtje voor me hw enzo en moet straks weer weg naar me werk Morgen dan maar proberen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf

Zei de gek
    100% mee eens, ik ken dit verhaal 100%
    Karianne (mafhaf) is bij mij geweest en heeft sophie 2 keer behandeld met geweldig resultaat.
    Soms dan haalt ze haar hoefjes nog over de straat.
    maar we zijn bezig geweest met wat verzamelen en balkjes lopen, rechtrichten is helaas erg moeilijk.
    maar sophie loopt nu voor 90& veel beter als ervoor.

Vandaag met strijklappen gereden, hij raakt ze wel een beetje aan, maar niet extreem erg, weten jullie hier iets tegen? Of zelfde, ook de achterhand trainen?

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Vandaag met strijklappen gereden, hij raakt ze wel een beetje aan, maar niet extreem erg, weten jullie hier iets tegen? Of zelfde, ook de achterhand trainen?
    Als je paard strijkt zou ik ze toch gewoon omdoen tijdens het werk. Je kan ze altijd later weer achterwege laten als het niet meer nodig blijkt te zijn.
    verder is aan strijken niet zoveel te doen tenzij het aan een gebrek aan balans van het paard ligt.

Ik vraag me af wat strijkkappen met 4kante hoeven te maken hebben./

maar wat ik al zij laat is een chiropractor komen. En achterhand trainen

Hij loopt ook wel eens met z'n achterbenen tegen elkaar aan, vandaar die strijklappen

Ik zal het eens overleggen, maar we gaan iig iets doen

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Volgens mij hebben hoeven die vierkant afslijten niet de vorm/stand die ze eigenlijk moeten hebben. Laat er eens een goede bekapper naar kijken, die kan je vast verder helpen!

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nicolien
    Volgens mij hebben hoeven die vierkant afslijten niet de vorm/stand die ze eigenlijk moeten hebben. Laat er eens een goede bekapper naar kijken, die kan je vast verder helpen!
    Dit hoeft niet persé het geval te zijn. Ook bij een hoef die perfect bekapt is slijt de voorkant harder als een paard zijn hoef over straat sleept.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten