Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 18 van de 18

Topic: Schimmel in de hoef

Re:Schimmel in de hoef

Marco is erg goed in schimmel vinden en adviseren om uren per dag te wandelen
    Wandelen op het harde is natuurlijk altijd goed (en de hoefjes worden er ook zeker beter van, sprak de ervarings"deskundige" ) maar zoveel als "nodig" zou zijn, is toch meestal niet haalbaar.

Als mijn paardjes weer eens een gat in hun hoef hebben, dan giet ik dat gewoon iedere dag vol met teatree. Helpt heel prima. En voor de rest zorg ik dat de hoefjes mooi in model blijven door zelf tussendoor regelmatig te vijlen (aangezien al dat gewandel van mij bij lange na nog niet genoeg is ).
    Surrender to fun!

Actief Forumlid dusi's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Leeftijd
    59

Floor: zijn die wandelingen van 10 uur nog niet genoeg dan?

Wat ik me afvraag: is schimmel niet besmettelijk? Denkend aan de vijlen en tangen van de hoefsmid.
    Engelen bestaan , alleen hebben ze soms geen vleugels en noemen we ze vrienden.

Petra: nee, dat is nog niet genoeg. Misschien als ik dat iedere dag zou doen wel. Het scheelt in ieder geval al wel wat vijlen en de hoeven worden er sterker van

En erg besmettelijk is het niet volgens mij. Fjalar heeft het niet, Noa wel. Zelfde vijl, zelfde hoevenkrabber, zelfde alles. Ik let daar inmiddels echt niet meer op. Is toch maar net of ze er op dat moment gevoelig voor zijn.
    Surrender to fun!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten