Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: Ervaringen hoefsteun gevraagd

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Re:Ervaringen hoefsteun gevraagd

Wij gebruiken hier ook de standaard van PN. Tot grote tevredenheid van de rest. Ik vind het niks, bekap liever staand met de voet tussen mijn knieën. Het nadeel vind ik zelf dat je anders weinig kracht kan zetten en er bovendien lastiger bij kan. Voor het vijlen vind ik hem wel fijn, de tenen vijlen, toen ik dat ooit nog deed. Ik heb meer mensen gezien die het een geweldig ding vonden, het is waarschijnlijk echt uitproberen.

Ik heb er ook een via Klaas Feuth gekocht maar die was wat prijziger, geloof zo'n 140 euro.
    Deze werk heel fijn vind ik, kunt er een stukje opklappen om zijn been op te leggen. Eronder zitten van die vakjes om je vijl enzo in te zetten.

Of hij nou in hoogte verstelbaar weet ik zo 1,2,3 uit mijn hoofd. Ik kan vandeweek wel eventjes een foto maken.

Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    38

een goei tip tegen het dichtklappen van de PN standaard is je voet er op zetten bij mij is het trouwens al een paar keer goed van pas gekomen dat hij effectief dicht valt als je paard een rare beweging maakt. Darwin is zo'n expert in eerst doen en dan denken
    Hinnik!

Jep, voet erop, doe ik ook. En fijn dat ie in geval van nood wel dicht valt. En zeker voor de toon inkorten en afronden vind ik hem geweldig.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Leeftijd
    40

Moet zeggen dat ik bij Tobbe tegenwoordig helemaal geen hoefstandaard meer gebruik. Hij is erg makkelijk met voetjes geven en eventueel ondersteun ik hem met mijn boven been om daar zijn been op te laten leunen. Vindt zelf dit stuk makkelijker dan elke keer gedoe met hoefstandaard waarbij dan alsnog met andere hand zijn hoef moet vasthouden om er voor te zorgen dat die er niet afgleidt.

Gebruikte een restant plankje met daarop een stuk tuinpaaltje.
    Kosten nihil (stond nog meuk in garage)
    Voor vijlen prima werkzaam.

May the horse be with you!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten