Ik doe het ook wel eens, maar altijd aan de binnenkant anders is het niet bij te houden hoor! En hij wordt er inderdaad soms best woest en spelerig van![]()
Ik doe het ook wel eens, maar altijd aan de binnenkant anders is het niet bij te houden hoor! En hij wordt er inderdaad soms best woest en spelerig van![]()
Leuk om te lezen dat er meer paarden zijn die onstuimig worden in de galop
Dat plotseling stilstaan en weer aangalopperen zoals Fellor omschrijft, is iets wat mij juist afgeraden is tijdens een playday. Het is niet zo aardig tegenover je paard, om hem vaak plotseling stil te laten staan.
@donderwolke: van Barbara hebben we geleerd om het paard met zn neus bij je schouder te laten 'plakken' door direct de achterhand weg te drijven wanneer hij van je af wijkt.
Tamara deed dit ook, bijten en bokken...ik heb het opgelost door mee te lopen en wat meer afstand te houden tussen haar en mij (is al ergens beschreven hier geloof ik). En wat ik daarnaast nog gedaan heb is de carrot stick tussen mij en Tamara houden (dus in de binnenhand in het begin). Zodra ze dan wilde bijten, kon ik de carrot stick omhoog doen en zo kon ik blokken. Na een paar keer snapte ze de bedoeling wel en was het bijten zo over![]()
Als ik zie dat ze in een bokbui is houd ik gewoon wat meer afstand, maar ze moet me wel netjes blijven volgen...heb overigens nog een recent filmpje liggen, zal eens kijken of ik die kan uploaden binnenkort![]()
Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!
Het si wel iets wat ej inderdaad enit geheel onverwachts moet doen, maar meot ook zeggen dat ik een beetje smokkel. Ik heb haar namelijk stemcommando's aangeleerd (berm voor in de berm, galop voor galop, drrrraf voor draf enz.). Zei kent dus als stopgeluidje een soort peipegluid dat ik een paar keer voor de gein nadeed omdat mn remmen op de fiets dat altijd deden en nu eknt ze dat dus ook tijdens het lopen als hard remmen. Ik geef haar eerst het commendo en zeg maar eventjes later ga je stilstaan zodat ze erop voorbereid is. Ik ehb nooit het idee dat ze het vervelend vind, ze wordt er juist altijd erg makkelijk van. Het is in elk geval erg effectief.Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
Kan goed zijn dat het voor jou en Aysa een prima oefening iszeker voor een paard dat graag vooruit gaat.
Ben ook ff vergeten de context erbij te vermelden: op de playday ging shaf namelijk liever NIET in galop (eerder heel hard draven) en op zo'n moment kun je beter steeds geleidelijke overgangen maken naar een gang lager.
Dit lijkt me ook wel een leuke oefening, alhoewel ik twijfel of ik hem wel in galop ga krijgen, hij zal eender, zoals sommigen nog, harder gaan draven.
Ik veronderstel dat jullie dit on-line spelen ?
Is dit niet eender een oefening van level 3 ? Tuurlijk, als het lukt, des te beter !
Parelli is een virus, mijne Oliver een passie
Ik doe dit at liberty (vandaag hebben we het trouwens zomaar op wandeling op een padje gedaan, wow ik was blij) En ik weet niet echt of het level 3 is, zo ja, leuk
.
Handig dat ik dat weet van dat rap stoppen, want ik doe dat wel regelmatig. Maar ik heb ook wel een beetje een stemhulp. 't Is te zeggen, bij mijn life down zucht ik altijd en nu stopt ze al vanals dat ik zucht
.
Wij spelen het on line en at liberty, maar dat is dus heel afhankelijk van het paard en de bui waarin hij is. Meestal houd ik het bij on line.
Ik doe het alleen los. Ik speel bijna alleen maar met hem als hij helemaal los staat![]()
Ik deed het ook meestal los, maar vandaag ff online gedaan om weer de barbara oefening wat beter erin te krijgen (neus bij je elleboog)
En: weer ff gegaloppeerd ZONDER dat hij een nep-aanval deed op mijn elleboog...
Helaas heb ik bij het spelen (en de trailer duwen) mijn rug weer overbelast, dus het is eigenlijk alleen maar erger geworden dan vanochtend![]()
ohohoh niet zo slim.. Als je het eenmaal aan je rug hebt kom j er echt lastig af!
Ik doe het niet zo lang meestal, ben na een rondje echt bekaf![]()
Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
Tamara had dat ook in het begin, in dat geval kan de plastic zak weleens uitkomst bieden![]()
Misschien dat Shaf daar ook wat beter op reageert? En Tamara zag het eerst niet zitten om kleine rondjes te galopperen, had veel liever langere stukken dus ben daar eerst mee begonnen.
Balen dat je je rug weer overbelast hebt! Rustig aan doen hoor, langzaam opbouwen anders blijf je er mee zitten en dat is natuurlijk niet leuk.
Ga trouwens zo even een filmpje uploaden (hoop dat het lukt)
Je kunt het openen met Windows Media Player...ik zet het eventjes bij ITP-fotoalbum![]()
Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!
Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
Hmmm, lukt dus niet![]()
Zal wel aan mijn computer liggen want krijg een upload fout en het filmpje is toch echt niet te groot. Ik blijf het proberen in ieder geval...
Ja graag je hebt me nu nieuwsgierig gemaakt hihi.
Ik ren al lekker rondjes met een dravende Amon achter me aan, als ik daar helemaal vertrouwen in heb zal ik eens kijken of een galopsprongetje ook haalbaar is, want ook hij is vrij dominant bezig achter mijn rug, oren naar achteren, en af en toe een happoging naar mijn schouder. Plus dat ik wat conditie betreft het helemaal afleg tegen hem in die zware bak, eerst galopsprong en ik hang al met mijn tong tussen mijn knieën hihi.
En hij moet nog leren los aan mijn elleboog te plakken, maar goed ben al blij dat hij me op deze manier volgt.
Heb hier paar foto's al rennend zonder leadrope, ik weet ik kijk nog teveel wat achter me gebeurd, is iets wat ik echt nog moet afleren, maar die oren wahahaha, je zou er haast bang van worden,op de laatste foto kan hij gelukkig ook nog aardig kijken.
![]()
![]()
www.crystal-carving.com
eveline, die oefening van barbara doe ik vooral om tas wat preciezer bij me te laten lopen, dus dat hij niet wegspuit in galop.
Ik bedacht me opeens dat ik de laatste tijd ook veel het omgekeerde doe, misschien heeft dat wel zoveel geholpen, ik doe nu heel veel meer in galop. Ik wissel de hele tijd circling game af met naast je lopen (werkt vooral goed in een round corral), ik ben nu ook bezig met de flying lead changes at liberty, dus dan moet ze de hele tijd blijven galopperen.
Je kan misschien als hij vervelend doet, circling game doen, en als je het dan weer goed vind gaan, naar je toe halen (in draf of galop) en dan gelijk doorrennen, ipv stoppen.
www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training
Bladwijzers