Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 53

Topic: Galopperen aan de hand

Re: Galopperen aan de hand

Mijn muildieren doen dit in draf. Dan gaat het hoof naar benenden, oren plat en dan proberen te bijten. Als ik ze tijdens draf over hals kriebel dan is het ook meteen over. Is dit bij andere ook bekekend?

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

aramis loopt er net zo bij als amon. alleen als we gaan wandelen draven we wel eens een heel stuk (om aan mijn conditie te werken) en loopt hij heel mooi met zijn hoofd naast mijn schouder en staan die oortjes recht naar voor.
    in de bak loopt hij zoals amon achter mij met de oren plat in zen nek...

kan iemand mij uitleggen hoe dat komt?

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    45
    Dagboek Berichten
    33

Filmpje uploaden lukt nog steeds niet helaas. Maar ik heb de laatste tijd ook weleens problemen om uberhaupt op de site te komen, dus misschien ligt het ook mede daaraan?

Nou ja, blijf het proberen. Het filmpje is een wmv bestand en is rond de 3 MB groot, dus dat zou moeten kunnen toch? Raaaaaar....
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Als je paard achter je loopt op die manier, is dat meestal een teken dat hij jou drijft. Of dat in ieder geval denkt of probeert. Suus deed dit in level 1 in stap al hahaha. Eddy's advies ws toen om dat NIET te doen tot je op andere fronten meer respect hebt verdiend. Ik denk dat dat een goed idee is, als ik bijvoorbeeld Amon zo zie. Volg gewoon het programma, dan komt dat stick to me vanzelf. Better safe than sorry, want een voorbeen in je knieholte of een echte hap in je arm of rug is gewoon niet leuk.

Doe je dit in een later stadium, dan komt je paard niet meer zo snel op het idee dat hij jou drijft, omdat door al die andere dingen die je samen gedaan en geleerd hebt, de verhoudingen onder meer omstandigheden duidelijk blijven.

Suus doet nu in draf nog weleens chagrijnig kijken. Meestal reageert zij ook wel goed op de hals aaien onder het draven. Tis net een muilezel

May the horse be with you!

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

karianne, ik kan me goed vinden in jou uitleg.
    maar toch denk ik dat hij niet opgaat voor aramis. hij loop soms ook achter me met die platliggende oren, en soms naast me. hangt er wat vanaf.
    maar als ik stop, stop hij perfect mee, ga ik naar achter doet hij dat ook. zelfs als ik naast hem naar achter ga in plaats van voor hem. dan drijf hij mij toch niet? dan kan hij dat ook moeilijk denken veronderstel ik.
    ik heb eerder het idee dat hij zo doet in de zin van "bha, geen zin!"

Tsja, ik weet het ook niet, maar weet wel dat veel verder 'brave' paarden vooral bij die situatie platte oren vertonen, dat is toch vreemd, niet? Ook al doen ze de dingen die jij beschrijft wel goed, dan kan een paard denk ik toch nog switchen als je weer gaat lopen: haha ik drijf jou, daarna drijf jij hem weer (terug, of wat dan ook) en dan hij jou weer. Ik weet het niet hoor, maar dat zou ik me nog kunnen voorstellen.

Soms werkt het wel vreemd: Lodash doet de meeste grondwerk oefeningen echt heel licht en vlot, maar zodra je met hem naast je schouder loopt wil hij toch elke keer weer bijten. Hoe zit dat dan? Ik weet het niet.

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Soms werkt het wel vreemd: Lodash doet de meeste grondwerk oefeningen echt heel licht en vlot, maar zodra je met hem naast je schouder loopt wil hij toch elke keer weer bijten. Hoe zit dat dan? Ik weet het niet.
    he ja, das gek. ik begrijp er ook niet zoveel van. das misschien nog es een leuke vraag voor eddy.
    een paard, t'is toch wat speciaals hoor.

Als het goed is zie ik Eddy vanmiddag in Lunteren (teugelslobbers ophalen). Ik kan het eens vragen, als hij even tijd heeft. Interesting!

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

jaa, zeker doen, ik ben benieuw of hij het kan uitleggen.

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Ja ik wil het ook wel weten Karianne!

Vandaag deed Shiva trouwens weer raar: toen ik haar achter me liet draven (at liberty) begon ze weer vies te kijken en zelfs tot drie happogingen toe, wat ze al een tijdje niet meer gedaan had . Het is inderdaad zoals bij Kim, ze doet alles goed, maar daarbij is ze ook zo vies (alweer een gelijkenis Kim ). Dus als ik stop, stopt ze mooi mee, gaat achteruit als ik achteruit ga, alles gewoon. Behalve dat ...

Helaas was Eddy druk met lesgeven, dus ik heb het niet kunnen vragen. Wel mooie zwarte teugelslobbers voor Lodashie! Mooi man!

Dat bijten doet Lodash eigenlijk alleen als hij naast je loopt (neus zo ongeveer ter hoogte van mijn schouder). Wat hij er bijdoet, heel sneaky, is douwen met zijn schouder, zo'n beetje hoofd iets van je af, schoduer iets teveel naar mij toe. Dat doet hij ook bij andere ruinen om indruk te maken, is zijn fase 2 (of 3) van dat soort rangorde games. Niet goed dus. We blijven allemaal denken en dan komen we er wel een keer uit.

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Haha dat is helemaal perfect wat Shiva ook doet Karianne. Het zal dus inderdaad wel een soort driving game zijn denk ik dat ie met je speelt. Hoewel ik zo het gevoel heb dat het eerder nog dominantie is. Shiva kan het gewoon niet verdragen dat iemand voor haar loopt. Als ik bijvoorbeeld ga wandelen (of een buitenrit maak - voor de nederlanders ) en mijn mama is eens mee, dan mag ze gegarandeerd geen millimeter te veel naar voor lopen of Shiva's oren gaan horizontaal en haar neusgaten helemaal opgetrokken. Bij mij is het al veel beter, normaal doet ze het nooit meer. Behalve dan eens een uitzondering zoals ik al hierboven in een ander berichtje schreef...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
    Haha dat is helemaal perfect wat Shiva ook doet Karianne. Het zal dus inderdaad wel een soort driving game zijn denk ik dat ie met je speelt. Hoewel ik zo het gevoel heb dat het eerder nog dominantie is.
    Ik denk dat je paard de drivinggame uit dominantie doet
    Wat ik er bij Lodash lastig aan vind, is dat Suus dat vroeger ook wel een beetje deed, maar daarbij was het mij wel helder waar ik meer respect moest gaan verdienen: op alles.

Bij Lodash gaan de games (denk ik!?) zo licht, dat ik niet zo goed weet waar ik die punten moet gaan halen. Hij doet bijna alles! Op bijna nix! Meestal.

Tijd voor een clinic, denk ik.

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

ach, jammer. wat een druk leven heeft eddy zeg.
    misschien ga ik deze zaterdag naar een L1 kijken in heeze, dan kan ik het wel eens vragen aan eddy. toeschouwers mogen toch vragen stellen onder de pauze hè?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

@ Mafhaf: misschien helpt het in jouw geval wel om gewoon specifiek DIE oefening te verbeteren, als al het andere zo goed gaat.
    Bijv. de oefening die Barbara ons in de 2e cursus leerde: zorgen dat de NEUS bij je is en de achterhand wegdrijven als zijn neus van je af gaat. Of in Lodash zn geval: ook zijn schouder wegdrijven. Echt zorgen dat zijn neus aan je elleboog zit, zodat hij zn schouder mooi niet naar binnen kan drukken. En veel kleine voltetjes rondom je laten lopen waarbij hij zn schouder van je af moet bewegen (soort van kruising tussen sideways op de volte en gewone circling)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten