Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 53

Topic: Galopperen aan de hand

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Galopperen aan de hand

Wie laat zijn paard wel eens naast zich galopperen terwijl je zelf aan het rennen bent?

En doe je dat dan naast het hoofd, of naast de schouder?

Gaat je paard makkelijk mee in galop of moet je heel hard rennen voor hij galoppeert?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Re: Galopperen aan de hand

Ik, schouder naast schouder... en ik zeg gewoon "Ja HOP", en dan galoppeert ze aan. Hoef ook niet te rennen. Als ik harder loop galoppeert ze wat harder, als ik zachter loop, galoppeert ze zachter (voordeel van een westernpaard, die moeten als je pleasure start een lope kennen (langzame zeer verzamelde galop).
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

ik galoppeer gewoon zelf mee, als ik "aanspring" springt zij ook aan. Ik probeer haar neus naast mijn elleboog te houden, maar in galop vind ik dat nog moeilijk. Ze kan nog niet extreem langzaam galopperen, dus ik moet wel in de binnenbocht lopen. Ik ben nu aan het proberen haar om te laten springen als ik ook omspring, maar dan kom ik dus aan de buitenkant en dat is best moeilijk voor haar.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Ik doe dit ook vaak en het is zo'n beetje hetzelfde als bij sanne, ook aan de binnenkant want anders is ze ook te vlug hoor. En dan loopt ze meestal wel zo'n beetje achter mij, niet direct met haar hoofd tegen mij elleboog en ook niet voor mij.

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Jawel, ik gebruik beide versie wel eens. Zowel met zijn hoofd op schouderhoogte als vanuit zone 3. Hij galoppeerd aan als ik dat ook doe. Als ie het niet doet dan bijt 'papa' hem in zijn ass. Ik ga dus nooit harder rennen om hem maar in galop te krijgen.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

OK, dus best nog wat mensen die 'samen' galopperen

Mijn probleempje hiermee is dat mijn paard nogal onstuimig wordt bij het galopperen. Hij dreigt soms om me te bijten of bokken/trappen (heeft nog nooit echt gebeten) en hij komt zo dominant over...
    Hebben jullie daar nooit last van?
    Zou het naast de schouder minder zijn, of beter naast zn hoofd?

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik doe het ook weleens, Giel kan nog niet zo verzameld gallopperen, dus hij houd het ook nog niet lang vol (anders moet ik wel heel hard rennen). Als ik zelf "aanspring" komt hij meestal vanzelf mee.
    Ik laat hem naast-net achter me lopen

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    OK, dus best nog wat mensen die 'samen' galopperen

Mijn probleempje hiermee is dat mijn paard nogal onstuimig wordt bij het galopperen. Hij dreigt soms om me te bijten of bokken/trappen (heeft nog nooit echt gebeten) en hij komt zo dominant over...
    Hebben jullie daar nooit last van?
    Zou het naast de schouder minder zijn, of beter naast zn hoofd?
    ik heb net hetzelde, daarom galoppeer ik niet samen tot we uit onze dominantiestrijd zijn.
    aramis doet dit ook, dreigen, soms draai hij zen kont in de galop al richting mij, dus dat risico neem ik nu even niet meer.
    veel tips heb ik niet, ik weet dat ik dominanter moet worden dan hij, maar misschien is het bij shaf nog wat anders???

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Bij tas gaat dit goed, sinds die cursus van barbara, waar alles heel precies uitgevoerd moest worden (neus naast elleboog). Misschien kan je dat meer oefenen? Ik doe zelf ook vaak een soort kruising tussen meelopen en circling game. Je paard loopt dus een wat grotere cirkel en jij loopt een klein cirkeltje in het midden, dan kan je ook wat van hand veranderen en wegsturen en terughalen. Ik zou in ieder geval proberen hem ten alle tijden rustig te houden, dus aan het touw oefenen, veel overgangen maken. Ik dacht ook dat de draf wel prima was, maar toen barbara liet zien dat het allemaal nog tien keer sneller en netter kon.....de galop is toen ook gelijk een stuk rustiger en beheerster geworden.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Lan is dominant... bijt niet, maar had vroeger van die wegdrukneigingen. Daarom heb ik gekozen voor de schouder naast schouder. Kan ik haar blik/oren/hoofdhouding in de gaten houden (en die spreekt boekdelen als ze ergens op 'onvoor' is en onmiddelijk actie ondernemen. Als haar hoofd ter hoogte van mijn schouder is, is dat moeilijker te zien.
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    Bij tas gaat dit goed, sinds die cursus van barbara, waar alles heel precies uitgevoerd moest worden (neus naast elleboog). Misschien kan je dat meer oefenen? Ik doe zelf ook vaak een soort kruising tussen meelopen en circling game. Je paard loopt dus een wat grotere cirkel en jij loopt een klein cirkeltje in het midden, dan kan je ook wat van hand veranderen en wegsturen en terughalen. Ik zou in ieder geval proberen hem ten alle tijden rustig te houden, dus aan het touw oefenen, veel overgangen maken. Ik dacht ook dat de draf wel prima was, maar toen barbara liet zien dat het allemaal nog tien keer sneller en netter kon.....de galop is toen ook gelijk een stuk rustiger en beheerster geworden.
    Hehehe, juist sinds die oefening is het een stuk erger geworden. Daarvoor liet ik hem gewoon op grotere afstand mee galopperen.
    In draaf gaat het prima hoor, netjes vastgeplakt aan mij met zn neus, maar in galop zit hij dan zo dichtbij dat hij 'kan' bijten.

En misschien is het ook eerder omdat ik het een beetje eng vind, daardoor in de galop hem extra in de gaten ga houden en hij doorkrijgt dat ik niet meer gefocust ben op waar we heen gaan en ik dus geen leider meer ben (ehh, is dat nog te volgen?)

Zal jouw tip eens uitvoeren: veel korte overgangen maken: 2 sprongen galop en gelijk weer terug.
    En ook naast de schouder is wellicht een mooie oefening voor mij, omdat hij dan tenminste niet zou kunnen bijten

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ja borus word ook 'vervelender' van het galopperen aan de hand. Hij gaat met zn hoofd schudden en is niet zo stuurbaar meer. Ik kan ook alleen hard met hem galopperen, anders valt hij terug in een harde draf. Ik doe dit vaak als ik met hem naar de wei loop @ liberty. Soms haalt hij me dan wel in en dan galoppeerd hij voor me (hij weet heel goed waar we naartoe gaan haha), maar omdat we met parelli nog niet aan liberty toe zijn, vind ik dit niet erg voorlopig.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Shiva gaat vooral erg dominant kijken in draf, maar nu je't zegt, in galop doet ze dat eigenlijk niet. Wat ik doe in draf als ze zo vies kijkt is dat gewoon negeren, dat komt wel goed... Ze loopt niet naast mijn elleboog, hoe hebben jullie dat dan van Barbara geleerd? Telkens met mama-papa?

Zoals je weet is lodash nogal een dominant heerschap. Hij bijt iets te graag. Maar soms slaat hij ook weleens uit (voorbeen vooral). Met hem doe ik dit dus nog NIET. Eerst proberen op andere fronten beter alles voor elkaar te hebben.

Suus doet het heel braaf, die duwt alleen wel eens iets met de schouders, maar nooit eng.

May the horse be with you!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2005

Wat leuk dat zo veel mensen dat doen!
    Met Milka gaat het heel lastig. Die vind draven makkelijker en springt dus niet zomaar aan in galop. Alleen als hij heel vrolijk is en wil spelen (of mij duidelijk wil maken dat hij het gras op wil ).

Kaioni doet het heel makkelijk. Soms zelfs iets te....dan wil je een uitgestrekte draf en krijg je dus galop
    Hij wil dan ook nog wel eens "gek doen"om te spelen, maar dat is met een slingertje van het touw en even iets meer ruimte zo weer op gelost.
    Hij wil erg graag voor op en dat is best wel eens lastig.

Nilay durft nog niet zo goed met je mee te galoperen. Draven is voor hem al heel wat en dat doet hij nu goed.
    Hij is heel erg bang om voor je terecht te komen en houd zich dus enorm in. Als hij wel eens "gek doet"en voor je tercht komt schrikt hij van zich zelf en wil hij gelijk alleen nog maar stappen.

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten