Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: BBP zoeken - wat een keus :S

Actief Forumlid mies's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Leeftijd
    41

BBP zoeken - wat een keus :S

Voor mijn lieve verzorgpaardje wil ik een BBP gaan kopen, aangezien er voor 2 paardjes 1 voest BBP is.
    Maar help! Er is zoveel keuze, het wordt eigenlijk alleen maar moeilijker!
    Ik ben bijna jarig, en dat leek me een mooi moment voor sponsoring aangezien ik een redelijk dure smaak heb.
    Hebben mensen hier ervaring/tips voor me?

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Re:BBP zoeken - wat een keus :S

Ik heb er zelf eentje bij Equiplay gekocht, weet het merk er even niet meer van. Zit prima, en is niet zo duur. Verder zit een Christ verschrikkelijk lekker weet ik
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

www.dealindreams.nl - realise your dreams!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Of de barefoot Ride-on Pad

In 'gewoon' en in vierkant model verkrijgbaar

Aangemeld
    Aug 2010
    Leeftijd
    41

ja die christ, daar ben ik stilletjes verliefd op...
    Maar dat lijkt me wel een beetje lastig in de regen, of valt dat mee?

O zo fijn van die meedenkers! Had ik ook maar zoiets voor in de supermarkt...
    Vijftien soorten pindakaas, wie verzint dat?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Om het je nog moeilijker te maken:
    Zelf rij ik bij voorkeur met een (Equiplay, oud model) Barebackpad met daaronder een schapenvacht, en daaronder nog een Grandeur pad (met van die inlages). Bij regelmatig gebruik en/of het maken van langere ritten vind ik namelijk dat de paardenrug teveel puntbelasting te verwerken krijgt, dus vandaar dat ik graag op een wat dikkere laag wil rijden.

Aangemeld
    Aug 2010
    Leeftijd
    41

Dat is een goeie, Marja!

Jammergenoeg wordt het voorlopig nog max. een uurtje (voornamelijk stappen) ivm een peesblessure en slechte conditie,
    maar nu ik het fenomeen BBP heb ontdekt wil ik wel graag echt er mee gaan rijden en niet af en toe een rondje wandelen.
    Wat voel je veel! En ik kan echt zoveel makkelijker ontspannen!

Ik dacht altijd dat ik gewoon slecht was in doorzitten, maar nu wordt ik zo snel herinnert aan het feit dat ik gespannen zit, mijn adem inhoud etc.
    Stappen veranderd van saai rondjes lopen in rijden - eigenlijk best een moeilijke gang...

Aan de andere kant gaat m'n enthousiasme een beetje met me aan de haal - en het is tegenstrijdig: Meer doen met minder, maar tegelijkertijd is er zoveel luxe voor onder je billen!
    Over piekbelasting gesproken: Heel veel BBP's hebben 1 simpele singel, maar wanneer je die wat meer aansingelt - krijg je dan geen kans op drukplekken?
    De barefoot BBP heeft drie singels door de pad heenlopen, maar ergens op bokt las ik dat die afgeeft in de regen... Nienke - heb jij daar wel eens van gehoord?

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mies
    ja die christ, daar ben ik stilletjes verliefd op...
    Maar dat lijkt me wel een beetje lastig in de regen, of valt dat mee?
    Niet echt lastiger dan andere BBP's denk ik? Hij is bij mij nog nooit doornat geworden maar met kleine buitjes heb ik er nooit problemen mee gehad. Alle pads worden nat, en de Christ droogt ook gewoon weer op hoor.
    Drukplekken van de singel heeft Moon geen last van. Mijn ervaring is overigens dat je een BBP niet zo strak hoeft aan te singelen.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik heb een Parelli BBP. Speciaal uitgekozen door de stevigheid. Zalig ding

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Ik heb de volgende bbp's gehad...

Foto afkomstig van www.atorka.nl

Foto afkomstig van www.boomloosrijden.nl

en

Foto afkomstig van www.natuurlijk-ruiterschap.nl

Over deze pads was ik minder tevreden, ze schoven of sloten niet netjes aan op de paardenrug.
    Uiteindelijk ben ook ik gevallen voor deze (ik gebruik er wel een grandeurpad onder)

Foto afkomstig van www.equisantosbarefoot.nl

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mies
    Dat is een goeie, Marja!

Jammergenoeg wordt het voorlopig nog max. een uurtje (voornamelijk stappen) ivm een peesblessure en slechte conditie,
    maar nu ik het fenomeen BBP heb ontdekt wil ik wel graag echt er mee gaan rijden en niet af en toe een rondje wandelen.
    Een uur, dat is toch al best lang hoor! Ga maar eens op je handen zitten, en voel je zitbotjes. En ga dan nog eens een beetje bewegen, alsof je aan het stappen bent... je paard voelt dat ook!
    Ik ben zelf erg voor het rijden zonder zadel, vanwege het betere gevoel (zoals jij ook al omschrijft) maar de meeste barebackpads vind ik eigenlijk veel te dun. Met een extra schapenvacht en/of een grandeurpad is dat al een stuk beter. Dus als jij er meer mee wilt gaan rijden, dan zou ik dat zeker wel overwegen! Of een barepackpad zoeken die van zichzelf al goed dik is.

Over piekbelasting gesproken: Heel veel BBP's hebben 1 simpele singel, maar wanneer je die wat meer aansingelt - krijg je dan geen kans op drukplekken?
    De Natural Horse Barebacksheep maak je vast met een simpele maar stevige dekensingel. Die is echter nog wel zo rekbaar dat dat geen drukplekken kan geven.
    Barebackpads hoef je over het algemeen ietsje minder strak aan te singelen als een zadel, omdat er wat minder makkelijk zijwaartse druk op ontstaat (want er zitten geen beugels aan). Ze schuiven dus minder snel dan een zadel. Alleen bij paarden met een echt hoge schoft en uitstekende ruggengraat kan ik me voorstellen dat de druk bovenop de pad kan oplopen (bovenop de rug/schoft bedoel ik dus). Ook dat verminder je met een extra schapenvacht/pad eronder.

De Parelli bbpad beviel mij dan weer juist helemaal niet, omdat ik met mijn benen op irritante wijze net op de plek zit waar je de singel vastmaakt. Maar het kan best dat iemand anders, met een andere lichaamsbouw en een ander paard, daar geen last van heeft.

Aangemeld
    Aug 2010
    Leeftijd
    41

en uur, dat is toch al best lang hoor! Ga maar eens op je handen zitten, en voel je zitbotjes. En ga dan nog eens een beetje bewegen, alsof je aan het stappen bent... je paard voelt dat ook!
    En dat is precies de reden dat ik vooral voor de dikkere BBPs val...

Ik hou overigens goed rekening met peerd z'n ruggetje hoor, stap op met krukje e.d. Ik bedoelde meer dat juist omdat ik zo intstant fan ben geworden van zoals ze dat vaak zo mooi zeggen 'close contact' van BBPs, een echt goeie zoek. Ook voor mezelf, om een betere zit te krijgen, met meer rust en ontspanning te rijden.

Alleen bij paarden met een echt hoge schoft en uitstekende ruggengraat kan ik me voorstellen dat de druk bovenop de pad kan oplopen (bovenop de rug/schoft bedoel ik dus). Ook dat verminder je met een extra schapenvacht/pad eronder.
    Mijn verzorgpaardje is gelukkig comfortabel rond, dus het is fijn dat ik daar wat minder zorgen over hoef te hebben. Maar goed om te weten, mocht ik eens een ander paardje rijden met hetzelfde dek willen rijden!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

In mijn ogen zijn er 2 heel goede pads, met allebei een ander doel.

Die van Christ geeft je een heel comfortabele zit met veel demping. Geschikt om direct comfi mee te rijden. Je zit ook stevig tussen de 2 kussens in.

Een platte pad, zoals van Parelli, met suede geeft je een meer 'vrije' zit (je zit niet tussen 2 kussens) met meer 'klitteband' gevoel, zodat je niet verschuift. Naar mijn idee is die laatste meer geschikt om je eigen zit te trainen. Je hebt immers geen kussens die jou op je plek houden.

Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Ik ben in ieder geval voor een bbp waarvan de singel niet helemaal rond loopt. Dus niet over de schoft heen.
    Zoals b.v. die van Emiel Voest.

De christ bbp heb je ook zonder de grote beenwrongen aan de voorzijde ( de basic versie ), dus daarbij is je zit al wat meer ongedwongen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten