Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: hackamore

Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Dagboek Berichten
    1

hackamore

Voor de dames heb ik een hackamore gekocht. Helaas zijn de teugels voor Palou wel erg kort. Nu zit er wel een lange leadrope aan...
    Weet iemand hoe en of het mogelijk is om de teugels langer te maken en de leadrope korter? (en dat alles nog op de juiste manier in elkaar zit... ) Halster zelf past wel goed dus een maat groter is geen optie.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re:hackamore

Volgens mij kun je de leadrope gewoon door de knoop heenschuiven toch? Als het goed is kan dat zonder hem eruit te halen.

Overigens vind ik je halster hier wel wat laag hangen

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ja dat lukt. "Gewoon" de knoop iets los maken en een stukje schuiven.
    Succes!
    Started!

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

ik heb hem zelfs een keer helemaal losgemaakt en weer vastgeknoopt. Maar vraag me niet hoe ik dat toen gedaan heb. Heb toen geprustst totdat hij weer stevig zat en niet school(ik denk dat ik per ongeluk een hele goede knoop heb gemaakt).

Aangemeld
    Nov 2009
    Dagboek Berichten
    1

Thanks! Zal vanmiddag de knoop wat losser maken. Kan Palou ook gewoon halsstrekken zonder dat ik met zonder handen kom te rijden

Sandra: zag t ook dat het halster wat hoger kan. Bedankt.

Aangemeld
    Nov 2009
    Dagboek Berichten
    1

Gelukt! was eigenlijk heel erg simpel

Met alle respect voor je mooie set, maar ik wilde toch even kwijt, dat er hier sprake is van een dwaling.....

Hackamore is de benaming voor een combinatie bestaande uit: Bosal met Mecate met Hanger.
    Het woord Hackamore komt van het Spaanse woord jáquima

Bosal : een van rawhide gevlochten neusring in de vorm van een druppel, met onderaan een "knot" een soort tegengewicht.
    De kern is van "twisted" rawhide, de omwikkeling van "braided" rawhide.
    Alle andere "dingen" zijn geen bosal's

Mecate : een van paardenhaar of van mohair of van Yak haar gevlochten lijn (9 - 12 meter lang) die gebruikt wordt als teugel aan een bosal.
    Alle andere lijnen van andere materialen, hoe mooi, fijn of zacht ook, zijn geen mecate's

Helaas voor het prachtige "instrument" Hackamore (want dat is het) hebben nogal wat mensen de benaming "gestolen" om hun - overigens heel anders werkende product - van een mooi naam te voorzien.

MVG Louis
    Een horseman met gevoel voor traditie

Met alle respect voor je gevoel voor traditie: iedereen die op dit forum aan Parelli doet, weet dat het touwhalster met teugels en leadrope wat hier op de foto's staat, wordt aangeduid als 'natural hackamore'. Dat kan volgens jou een onjuiste benaming zijn, maar het is voor (bijna) alle lezers hier duidelijk wat ermee wordt bedoeld.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Zo zie je maar, wat voor een invloed zo'n man heeft.

Als ik bij MacDonalds kom weten ze ook wat ik bedoel als ik een hamburger bestel.
    En je kunt ze nog eten ook.

Sorry hoor, maar ik kik een beetje op traditie...
    Niets mis met dat nylon setje, maar.......

Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    38

maar je knoopt het in elk geval wel met dezelfde knoop als de hackamore die Sablou bedoelt als je even googled vind je zo beschrijvingen hoe je dat knoopt.
    Hinnik!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sablou
    Zo zie je maar, wat voor een invloed zo'n man heeft.
    Ja, duh! Parelli heeft invloed op Parelli studenten.... Net zoals Bent Branderup invloed heeft op Branderup studenten. Het is wel handig als alle studenten ongeveer dezelfde terminologie hanteren als ze met elkaar over hun studie praten, anders wordt het zo'n onbegrijpelijke boel.

En of McDonalds hamburgers te eten zijn...?
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik moet wel lachen om je reactie Sablou want invloed Parelli geloof ik nl. niet in ach hij geeft dat ding een naam.
    Al had hij het toiletborstel met magische uitwerking zodat je er olympische spelen mee kan rijden genoemd, lekker boeiend

Ik heb alleen wel nu geleerd dat ik als saaie engelse ruiter nl. de term hackamore ook illegaal gebruik geloof ik

Want ik zou ernstig in verwarring zijn als ik met mijn western stalgenootje zou praten over een hackamore en zij eigenlijk een bosal bedoelt .....een hackamore is voor mij nl. een leren neusriempje met scharen er aan ehm zoiets dus

En voor de benaming van dit ding (weet nu even niet meer hoe ik het mag noemen ) heeft meneer Parelli zijn invloed niet laten gelden en dit ding lijkt in de verste verte ook niet op een bosal en wordt al helemaal niet gebruikt met een mecate (en nee ik doe niet echt fanatiek aan Parelli want mijn paard is meer landschapsverfraaiing en ik gebruik niet een dergelijke optoming, maar heb altijd geleerd dat dit een hackamore is....maar wellicht ligt dat aan mijn kortzichtige engels opvoeding )

Mijn wereld gaat verder dan dressuur hoor dus als ik een bosal voortaan een hackamore moet noemen boeit mij dat niet....ik vraag me nu alleen stiekem wel af welke onverlaat de term hackamore voor "ding" dan heeft bedacht (geen idee meer hoe ik het nu zou moeten noemen zonder eventueel ook op mijn vingers getikt te worden )

En nee ik hou eigenlijk helemaal niet van reacties zoals ik deze net gepost heb maar jij bent zo stellig met de zin andere dingen zijn geen bosals dat ik nu ook wel wil weten hoe mijn "ding" dan eigenlijk heet, want dat het geen bosal is dat weet ik, voor mij is mijn "ding" een hackamore maar dat is blijkbaar ook niet de juiste benaming en ook zo stellig met de vinger richting Parelli (en nee nogmaals ik ben geen savvyclub lid, ben een mooi weer en doe waar ik zin in heb ruiter die alles en dan ook alles verkeerd doet I know) dat ik voor de fout van mijn wereld (engels) ook wel een schuldige wil aanwijzen

En hoe ik binnen de engelse wereld mensen zo ver kan krijgen dat zij de juiste benaming gaan gebruiken

(geloof dat ik echt een aversie heb tegen stelligheid omdat in mijn ogen dingen links of rechts kunnen en de waarheid vaak in het midden ligt, maar dat is mijn simplistische visie van de wereld )

Groeten Frances
    Klassiek engelse ruiter zoals western ruiters mensen met een dressuurzadel vaak noemen (die ook open staat voor NH, VD, western)
    Ruiter die uit een hele traditionele engelse wereld komt en die er vandaag achter is gekomen dat het gevoel van traditie van de engelse wereld eigenlijk op een grote onwaarheid berust
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Sablou, ik moet zo lachen om je reactie. Dankjewel.

FYI: de vacature voor Alpha mannetje met waarheid in pacht. M die je wellicht probeert te vervullen is per vergissing de wereld in gestuurd. We hebben er nog wel een voor Discussie partner met oprechte interesse en inbreng van persoonlijke ervaringen op het gebied van training paarden en bijbehorende zaken. M/V.
    Zoals je merkt heb ik de vacature van Feministisch ingestelde bemoeial met geweldig gevoel voor humor zelf al vervuld.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Nicky
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    Nov 2009
    Dagboek Berichten
    1

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten