Hoi hoi,
Ik ben op zoek naar een hoefsteun. Welke gebruiken jullie, bevalt het en waar kan ik die kopen?
Alvast heel erg bedankt.
Oh, als je nog een hoefsteun hebt liggen die je wel verkopen wilt, dan hoor ik het graag.
Roos
Hoi hoi,
Ik ben op zoek naar een hoefsteun. Welke gebruiken jullie, bevalt het en waar kan ik die kopen?
Alvast heel erg bedankt.
Oh, als je nog een hoefsteun hebt liggen die je wel verkopen wilt, dan hoor ik het graag.
Roos
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
Ik vind die van natuurbekappen erggg mooi
zelf gebruik ik tot ergenis van mezelf altijd me eigen knieén
ehm.. er moet er hier ergens één slingeren in de schuur... als je in de buurt bent binnenkort even samen kijken.. kan je die een tijdje proberen![]()
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
FIJN FIJN!Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
Ja, ik ben binnekort in de buurt. Zondag kom ik bij je zelfs.![]()
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
Wat bedoel je precies met een hoefsteun? Bedoel je dan zo een waar je de hoef oplegt als je de onderkant bekapt of wil je alleen een steun om de hoef op te zetten voor de afwerking? De laatste heb ik door manlief namelijk in elkaar laten lassen, werkt ideaal. Wellicht dat de andere versie ook maakbaar is als je iemand kent die kan lassen...
*Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*
Ik heb er een via Klaas Feuth gekocht prijs dacht ik 3 tientjes (?)dat vondt ik nog niet zo gek, hij laat ze ergens lassen dus je kunt de hoogte zelf bepalen, deze bevalt mij goed. Op stal heeft iemand hem nagemaakt die zelf kon lassen.
Komt via smit, deze is het : http://www.paardenschoenen.nl/htm/hoefsteunen.htm
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Ik heb er een van hoefnatuurlijk, (maar dan nagemaakt door mijn eigenste man!)maar uit luiigheid gebruik ik meestal gewoon een pion voor de voorvoetjes. Gaat ook prima, maar werkt niet voor de achtervoeten.
ik heb de hoefsteun van paardnatuurlijk, maar ik kan er niet goed mee overweg.
hij klapt heel snel in, je kan hem ook vast zetten maar dat vindt ik dan weer gevaarlijk.
ik krijg mijn paard zijn hoef er niet lekker in gelegd.
nu moet ik zeggen dat ik hem nog maar een paar keer heb geprobeerd, dus misschien moet ik er nog aan wennen...
mijn bekapper had eerst ook die steun, maar hij was er niet tevreden over, hij had er al een ongeluk mee gehad met een paard. het fijne weet ik daar verder ook niet van.
'vroegah' toen er nog geen hoefsteunen te krijgen waren, deed ik het op de trekhaak van de auto, nu gebruik ik al jaren een zelf gelast steuntje, afgewisseld met die van paardnatuurlijk, omdat die zo'n hangmatje heeft.
Kritiek op de goeroe is niet gewenst......
Ik gebruik die van paardnatuurlijk, maar alleen voor het afronden. Voor de onderkant vind ik het toch het makkelijkst om de hoeven op m'n knieën te leggen (bekap de pony's ook vaak in de wei, en ben dan te lui om die standaard mee te slepen). Ik wil de hoefstandaard nog wel een keer wat strakker afstellen, want ik vind hem nu ook nogal erg snel inklappen.
FIJN FIJN mijnerzijds!Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
![]()
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Hoi,
Wij hebben die van paardnatuurlijk gebruikt, ( de nagemaakte versie), maar Binkie is erg gehecht aan zijn oude hoefsteun
.
Binkie vind het niet zo fijn om z`n voet in de steun te leggen.
En Erwin vind het inklap mechanisme niet prettig werken, voelt toch wat instabieler, vooral als je paard regelmatig zijn hoef even terug wil.
Erwin gebruikt nu weer een gewone hoefsteun.
Diana
** Relax, we komen er wel**
Voor meer over binkie http://nh.eyeweb.nl/
ik heb die van PN en gebruik die enkel met de top erop om de afwerking te doen. het hangmatje vind ik niet zo schitterend eerlijk gezegd omdat de voet heel onstabiel ligt als je wat kracht wilt zetten op je vijl. Dan neem ik de hoeven gewoon tussen mijn benen zoals de smid dat ook doet. Ik vind het dan wel weer handig dat de steun van PN overhelt naar een kant waardoor je nooit met je rasp tegen het ijzer raspt en dat hij in hoogte verstelbaar is (zeker als je zoals ik 2 totaal verschillende formaten van paarden/ponies hebt)
Hinnik!
Hier dezelfde ervaring van de steun van PN. Ik gebruik ook nooit het 'hangmatje', maar verder een top-ding. Fijn ook dat ie in hoogte verstelbaar is.![]()
Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!
Ik heb een tijdje die van PN geleend maar vond het niet fijn werken, erg zwaar, klapt snel in wat erg onhandig werkt. Ik verzet hem regelmatig en dan moet je elke keer weer opbouwen. Het hangmatje geeft te weinig steun met vijlen in mijn geval en dus voetjes tussen de benen of op de knie was dan toch makkelijker. Voor mijn shetty was hij ook ietsje te hoog voor de achterbenen dus ook dat werkte niet handig.
Het enige voordeel wat hij heeft is als je rond wil vijlen dat je vijl minder gauw tegen de steun aankomt omdat hij voorover hangt.
Gebruik nu maar gewoon een emmer
Ik ben aan het kijken of ik ergens een hoofjack kan lenen en eens zien hoe die werkt. Moet wel een klein maatje zijn. Eens zien hoe dat werkt.
Bladwijzers