Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 48 van de 48

Topic: vaccinatie onzin??????

  1. #46
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: vaccinatie onzin??????

    Enten is en blijft een moeilijk onderwerp...
    Ik heb 2 paardjes staan op een kleine stal bij ons in de buurt. Met een ervan heb ik in haar vroege jaren een vervelende reactie op het enten gehad en zij heeft daar erge luchtweg klachten aan over gehouden. Een dag na het enten stond ze verschrikkelijk te pompen...die ent ik dus niet meer (behalve dan tetanus regelmatig omdat ik dat wel heel belangrijk vindt). Met haar dochter die 5 jaar is ben ik van plan om ooit wedstrijden te rijden dus die is wel geent gewoon 1x per jaar.
    Grap van de eeuw 2 winters achtereen stond mijn keurig nette geente paard met 40 graden koorts op stal (een week lang en de koorts wilde maar niet zakken), terwijl mijn niet geente merrie nergens last van had (zelfs niet van haar luchtwegen...).
    DA kon niet vinden wat het was bij mijn jonge paard, maar dacht eigenlijk aan de griep, influenza dus! Om te voorkomen dat ze het het jaar erop weer zou krijgen moest ik maar 2x per jaar gaan enten, ja ik ben daar gek zeg, dat doe ik dus even niet .
    Deze winter is het gelukkig goed gegaan, geen zieke paarden. Maar zo zie je maar de influenza enting is geen garantie dat ze geen influenza kunnen krijgen.......... Ik blijf enten een moeilijke materie vinden, maar ja als ik met mijn jonge paard naar cursussen, keuringen en wedstrijden etc. wil zal ik het zeker moeten blijven doen.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  2. #47
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: vaccinatie onzin??????

    Zelfs MET een tetanus injectie zou je paard evt nog tetanus kunnen krijgen, dus 100% bescherming biedt de inenting niet.
    Althans, dat is waar de DA voor waarschuwde die Shaf op de 1e dag behandelde. Na 2 dagen lag hij ineens in de wei, wilde niet opstaan en deed ook zn mond niet open. Ik schrok me rot, want dat waren kenmerken van tetanus, die de DA mij had verteld. Gelukkig bleek het een lichte koliek te zijn geweest...
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #48
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: vaccinatie onzin??????

    Dat klopt Eveline, en dat is ook de reden dat je paard direct tetanus-antistoffen toegediend krijgt, als hij een diepe wond heeft. Dat krijgt hij óók als hij recent nog is inge-ent tegen tetanus.
    Jeetje zeg, ik kan me voorstellen dat je je rot schrok toen Shaf op zo op de grond lag!!!!!!
    Wat naar dat hij nu ook nog buikpijn heeft gehad... Is hij weer helemaal ok nu?

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •