Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: Is deze neus verbrand?

Actief Forumlid liene's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Is deze neus verbrand?

Of is het misschien iets anders?

Evita heeft al een paar dagen, misschien iets meer als een week vershillende korstjes op haar neus.
    Eerder dit jaar is het verbrand geweest en zijn de korstjes toen relatief snel verdwenen.

Wat ik me nu afvraag is dat het helemaal niet zo mooi weer is geweest vorige week. Als ik het me goed herinner bijna alleen maar regen en geen zonneschijn En het is alleen maar erger geworden. Wat ik er van kan zien is dat het alleen maar meer korstjes bij komen

Dus is mijn vraag kent iemand dit?
    Is het misschien een allegische reactie op iets?
    Hoe ziet overgevoeligheid voor UV-stralen eruit?

Misschien zijn er mensen die dit herkennen.

sorry voor de matige kwaliteit!
    Telefoon foto en een paard wat niet op de foto wilde.

Alvast bedankt!
    De beste manier om te betalen voor een mooi moment is te genieten.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:Is deze neus verbrand?

Ik bedenk mij ineens dat de haflinger van Ellianne in onze vakantieweek ook zoiets had maar wel wat anders,mischien haar even een pb sturen.

Ziet er raar uit, kan het een reactie zijn op een plant of zo dat ze gaat schuren?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Ik weet dus niet of het van een plant of zo iets is.
    Ze heeft in ieder geval geen jeuk aan haar neus.
    En ze vindt het niet fijn als ik er aan zit.

Dacht eerst zelf dat het misschien door de braamstruik zou kunnen komen. Die groeit in de sloot naast de oude wei, en daar mogen ze nogal graag van eten. Maar het ziet er ook weer niet als krassen. Het zijn echt korstjes.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ziet eruit als wratjes. Die ontstaan door besmetting met het papilloma virus. Gaan vanzelf weer weg over een maand of wat. In de volgende link kan je er iets over lezen:
    http://www.dierenklinieklemmer.nl/pa...n.html#wratten

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ja, ik denk ook wratten.

Ze gaan vanzelf weer weg, maar dat kan maanden (soms nog langer) duren. Je kan "ze een handje helpen" door Evita homeopatisch te ondersteunen. Een kennis van mij deed dat met Thuja van Dr. Vogel; zowel uit- als inwendig. Langzamerhand zag je ze toen weg gaan.
    (Dat paard had overigens ook wel een enorme korst met wratten op haar neus.)
    Started!

Dit zijn wratjes..

nicky heeft ze gehad en wat ik weet heeft shafai van eveline ze tijdje terug ook had.
    Ze gaan dus vanzelf weer weg maar kan wel lang duren.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Wratjes kun je aanmoedigen om snel te verdwijnen met tea tree olie (neem dan wel een goede kwaliteit; ik heb goede ervaringen met die van de Silverlinde) en ook met Aloë Vera Gelly. Dagelijks enkele keren insmeren en dat zou toch redelijk snel resultaat moeten geven.

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Kijk daar kunnen we wat mee! Bedankt!

@Lila, in de link die je hebt gegeven, ziet het er echt uit als wratten. Evita heeft meer een soort van korstjes.
    Worden dit dan nog wratten of zijn ze zelfs misschien al geweest en dat wat nu nog zichtbaar is, al aan het over gaan is?

Sorry voor de vele vragen. Maar ik had echt geen idee dat dit bestond.
    Vandaar ook dat ik dacht dat het misschien toch wel verbrand wzou kunnen zijn.

Ik zal haar neus vanavond nog eens extra goed bekijken.
    Bedankt!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Sorry maar ik denk niet dat het wratten zijn (staan te mooi op een rijtje) maar idd toch gevolgen van verbranding. Het komt schijnbaar in deze tijd vrij veel voor, dauw op het gras fungeert als een soort loep waardoor de zon net wat harder in kan branden. Ook kan het gebruik van zonnecreme zorgen voor een wat "zachtere" huid waardoor het ook wat gevoeliger is voor het "inbranden".
    Een kennis van me had daarvoor/tegen een neusflapje gekocht dat hij aan het halster kon bevestigen zodat er geen direct zonlicht op de neus kon komen en dat hielp goed.
    Groetjes ingrid

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ingrid
    Sorry maar ik denk niet dat het wratten zijn (staan te mooi op een rijtje) maar idd toch gevolgen van verbranding. Het komt schijnbaar in deze tijd vrij veel voor, dauw op het gras fungeert als een soort loep waardoor de zon net wat harder in kan branden. Ook kan het gebruik van zonnecreme zorgen voor een wat "zachtere" huid waardoor het ook wat gevoeliger is voor het "inbranden".
    Een kennis van me had daarvoor/tegen een neusflapje gekocht dat hij aan het halster kon bevestigen zodat er geen direct zonlicht op de neus kon komen en dat hielp goed.
    Ik dacht zelf ook aan zonnebrand. Maar het is echt pas sinds een dag of acht a negen dat ze deze plekken heeft.
    De dagen dat het begon is er weining tot geen direct zonlicht geweest, met al die regen toen. Smeren met zonnebrand doe ik (nog) niet.
    Ik vind het lastig om te zeggen dat het 'iets' is, omdat ik echt geen flauw idee heb van wat het kan zijn. Zonnebrand vind ik het niet, maar ook de wratjes lijken niet echt te kloppen.

De neusflap vind ik een goede oplossing, maar ik ben absoluut geen voorstander van een halster op de wei. En Evita staat 24/7 op de wei dus wat zou beteken in de ennkele keer dat ik een dag niet kom ze dat ding ook 's nacht om zou hebben. Ik vind dat eng....

Actief Forumlid diana's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    54

Hallo,

Ik denk dat de neus verbrand is.
    Binkie heeft het ook elke zomer, na verloop van tijd vallen de korstjes weer van zijn (witte) neus af.

Ik doe er verder niks aan.

Diana
    ** Relax, we komen er wel**
    Voor meer over binkie http://nh.eyeweb.nl/

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

De Aloe Vera Gelly is ook bij zonnebrand goed te gebruiken; ik gebruik het zelf ook als ik eens per ongeluk te lang in de zon heb gezeten. Je kunt toch wel beginnen met smeren met de Gelly ook al weet je niet zeker wat het is. Het kan geen kwaad; het verzacht en kalmeert de huid sowieso en wellicht verdwijnt het probleem ermee. Daarnaast heeft het een schimmelwerende en anti-bacteriële werking.

Ik vind het vanaf de foto wat lastig te zien wat het is; het zouden best wratjes kunnen zijn als ik het zo zie maar als het echt korstjes zijn, dan is het misschien toch wat anders. Zonnebrand toch wel kunnen denk ik; het heeft veel geregend maar het is toch ook wel zonnig geweest. Fotosensibiliteit (= gevoeligheid voor zonlicht) kan ook optreden na het eten van bepaalde planten, bv. St. Janskruid. Dus misschien is het wel een goed idee om je wei eens door te lopen om te kijken wat er allemaal groeit?

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

ik denk ook verbranding, heeft shakira inderdaad ook gehad. Ik smeer er altijd zonnebrand op en dan is het zo over.
    The darkest hour is befor it get light!!!

Ik zou ook zeggen dat het zonnebrand is. Een aantal paarden bij ons heeft van die plekjes, allemaal door de zon. De een heeft zo'n kapje voor de neus, bij de ander wordt gesmeerd. Ik hoor alleen wel van stalgenoten dat zonnebrandcrème of vaseline smeren weinig zin heeft: het is er snel af, of verergert het probleem zelfs als het nat wordt. Iets kalmerends voor de huid erop smeren lijkt me op zich wel fijn voor je paard. Maar echt voorkomen gaat volgens mij het beste met zo'n kapje. Maar ja, dan moet ze wel haar halster om...
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    De Aloe Vera Gelly is ook bij zonnebrand goed te gebruiken; ik gebruik het zelf ook als ik eens per ongeluk te lang in de zon heb gezeten. Je kunt toch wel beginnen met smeren met de Gelly ook al weet je niet zeker wat het is. Het kan geen kwaad; het verzacht en kalmeert de huid sowieso en wellicht verdwijnt het probleem ermee. Daarnaast heeft het een schimmelwerende en anti-bacteriële werking.

Ik vind het vanaf de foto wat lastig te zien wat het is; het zouden best wratjes kunnen zijn als ik het zo zie maar als het echt korstjes zijn, dan is het misschien toch wat anders. Zonnebrand toch wel kunnen denk ik; het heeft veel geregend maar het is toch ook wel zonnig geweest. Fotosensibiliteit (= gevoeligheid voor zonlicht) kan ook optreden na het eten van bepaalde planten, bv. St. Janskruid. Dus misschien is het wel een goed idee om je wei eens door te lopen om te kijken wat er allemaal groeit?
    Als het giftige planten zouden zijn geweest, kan ik er nu niets meer aan doen. We zijn net afgelopen weekend van plekje veranderd.
    Maar ik ben altijd erg oplettend als ik door de wei heen loop, zeker op giftige planten. Dus ik durf eigenlijk wel te zeggen dat ik niet denk dat het daar van zou kunnen komen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Elianne
    ik denk ook verbranding, heeft shakira inderdaad ook gehad. Ik smeer er altijd zonnebrand op en dan is het zo over.
    Zonnebrand is voor mij heel moeilijk om te smeren. Omdat ik niet in de mogelijkheid ben om 's ochtend langs Viet te gaan.
    Ik zat zelf te denken aan iets rustgevends voor de eventuele jeuk, die korstjes geheid zullen geven, en dan dit 's avonds te smeren zodat het tegen de tijd dat het zonnetje weer schijnt ingetrokken is.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liesbetm
    Ik zou ook zeggen dat het zonnebrand is. Een aantal paarden bij ons heeft van die plekjes, allemaal door de zon. De een heeft zo'n kapje voor de neus, bij de ander wordt gesmeerd. Ik hoor alleen wel van stalgenoten dat zonnebrandcrème of vaseline smeren weinig zin heeft: het is er snel af, of verergert het probleem zelfs als het nat wordt. Iets kalmerends voor de huid erop smeren lijkt me op zich wel fijn voor je paard. Maar echt voorkomen gaat volgens mij het beste met zo'n kapje. Maar ja, dan moet ze wel haar halster om...
    Vaseline smeren lijkt me zeker overdag niet zo verstandig. Ik heb me laten vertellen dat dit meer als een soort van vergrootglas werkt. Dus eigenlijk nog harder zal verbranden. De vorige keer dat Evita haar neus verbrand had, smeerde ik dit wel in de avond heel dunnetjes over de neus.

Zo'n kapje lijkt me opzich echt een uitkomst! Alleen is er als ik de kap 's avonds af doe, niemand die hem 's ochtends weer om doet. En om haar nou dag en nacht met halster of een soort van vliegenmasker met kapje op te laten, voelt voor mij ook niet echt goed.

Oh wat is het toch vervelend soms. als je alles zo goed mogelijk wilt doen

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten