Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Chronisch progressief lymfoedeem (CPL)

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Chronisch progressief lymfoedeem (CPL)

Een tinker bij ons op stal heeft sinds een aantal maanden last van 'mok'. Het begon met een paar kleine bloederige korstjes in de kootholtes, wat uitgroeide naar grote dikke plooien met bloedende wonden. De dierenarts vertelde dat zij nog nooit zo'n ernstig geval van mok gezien had. De tinker heeft de meest complete mokbehandeling gehad wat mogelijk is, maar helaas zijn de klachten nog steeds niet verminderd. De eigenaresse is helemaal hopeloos, waardoor ik toch maar eens ben gaan speuren op het internet naar een mogelijke andere diagnose dan mok. Hierbij kwam ik uit op de aandoening 'chronisch progressief lymfoedeem'. De symptomen van deze chronische aandoening van het lymfevatstelsel komen exact overeen met die van de tinker. De eigenaresse heeft aan de dierenarts vermeld dat zij het vermoeden heeft dat haar tinker CPL heeft. De betreffende dierenarts gaat nu de symptomen van de tinker en de mogelijke behandeling aan Utrecht voorleggen.

Nu is mijn vraag aan jullie: hebben jullie enige ervaring met deze aandoening en de behandeling hier van?

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Re:Chronisch progressief lymfoedeem (CPL)

Ik ken helaas alleen 1 geval bij Belgisch trekpaard en ze hebben haar omdat het te erg werd moeten laten inslapen.
    Zag er uit als een beetje een combinatie tussen mok en een einschuss been.

Actief Forumlid Baldertje's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Re:Chronisch progressief lymfoedeem (CPL)

Een vriendin van mij haar paard heeft dit ook en die heeft dit gedaan en daarna werd het wel beter.

lichaam eerst laten reinigen door een homeopathe of groene leem. en voor de laatste resten met mokthee chevadonyll van chevalcare gewerkt.
    Verder wassen tegen mijten!! Want daardoor kan het ook echt verergeren, daarna de kloven invetten want daar houden mijtten niet zo van.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Bladwijzers

Forum Rechten