-
Forumlid
Pony's aan spit vastzetten toegestaan?
Elke ochtend als ik naar mijn werk rijd zie ik 2 pony's die aan het spit staan.
Ze zitten aan een ketting van zo'n 2 meter denk ik waar een soort van tuinslang omheen zit zodat ze de kettingen niet om de benen kunnen krijgen. Het beperkt de pony's erg in hun bewegingsvrijheid en ik vraag me af of hier mensen zijn die weten of het wel toegestaan is om pony's zo te huisvesten?
Ik hoor het graag....
-
Forum Meubilair
Re:Pony's aan spit vastzetten toegestaan?
Er is überhaupt (nog) geen wetgeving over hoe paarden gehuisvest dienen te worden...
-
Ik kan mij goed voorstellen dat je dit sneu vindt voor de beestjes. Ik persoonlijk vind het ook niet zo'n fijn gezicht.
In Groot Britannie zie je dit regelmatig, veel meer dan bij ons. Vaak voor vele de enige manier om de paarden gras te laten eten.
En ze even te laten "luchten" alvorens ze weer binnen staan.
Vaak zitten er geen halsters om het hoofd maar doen ze de ketting rond de nek.
Een weitje is altijd beter
Maar wat Marja al schreef er zijn nog geen officiele wetten hiervoor.
En wat is beter? 24/7 op stal of soms op deze manier even naar buiten?? ik weet het niet beide is voor verbetering vatbaar.
-
Forumlid
@ Marja: ik meende dat je bv paarden niet meer op een stand mocht houden...
Deze paarden staan in de blubber aan een ketting in een klein weitje wat verder prima is afgerasterd.... eerder liepen ze ook wel los maar om het gras nu te laten groeien hebben ze ze aan het spit gezet.... dan hoop ik maar dat het gras snel langer word en ze weer vrij kunnen lopen....
-
Forum Meubilair
Er zijn in NL geen regels/ wetten voor (wel voor andere landbouwhuisdieren), alleen aanbevelingen.
-
Forum Meubilair
Opzich kan je een telefoontje wagen aan de dierenbescherming. Opzich kunnen die er niks aan doen maar als je een fanatieke inspecteur treft heb je wel kans dat hij of zij eens gaat babbelen. Nogmaals het is een kleine kans want er zijn vele inspecteurs die er niks aan doen maar sommige wagen er wel een gesprekje aan.
-
Forumlid
tot mijn grote verbazing staan de pony's gelukkig weer gewoon los in de wei.... ik sluit dit topic
Forum Rechten