Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Onderlegger voor bbp

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Onderlegger voor bbp

Ik rijd regelmatig met mijn bbp (Christ) maar omdat deze aan de onderkant van bont is, en ik niet iedere week wil wassen, gebruik ik er een ander dekje onder.
    Maar ik heb dus nog niet de perfecte onderlegger gevonden.

Een gewoon dekje vind ik niet handig omdat deze strak trekt rond de schoft, dat lijkt mij niet lekker voor het paard.
    Een grandeurpad bevalt tot nu toe het beste, hier zit een soort inkeping bij de schoft, maar met de grandeurpad eronder gaat het dus wel een beetje schuiven. Ik moet dan zo strak aansingelen dat mijn paard bijna blauw aanloopt...en dat wil ik natuurlijk niet.

Dus wie o wie heeft DE ideale onderlegger al gevonden??

alvast bedankt voor het meedenken

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re:Onderlegger voor bbp

Ik heb onder mijn barebackpad een pad van Barefoot (met van die inlages, is dat hetzelfde als een Grandeur-pad??) en een schapenvacht. De schapenvacht zit in het midden, dus de onderkant van de grandeurpad ligt op mijn paard (is ook wol). Ik was hem niet elke week.
    Als ik de pad voor mijn andere paard gebruik, leg ik daar nog een gewoon simpel katoenen dekje onder. Dit omdat de paarden een tijdje terug schimmel hebben gehad (op hun rug) en ik voor beide hun eigen dekjes wil gebruiken. Ik trek dat dekje dan wat omhoog bij de schoft en dat gaat goed.

Bij mij schuift deze combinatie niet.
    Maar ik moet wel altijd nog aansingelen als ik er al op zit, omdat door mijn gewicht de boel nog enigszins indrukt. Ik kan dus niet strak aansingelen als ik er nog naast sta. En als ik erop zit, dan hoef ik echt niet zo strak aan te singelen dat mijn paard blauw aanlopt.
    Misschien is dat bij jou ook het probleem? Dat je gewoon nog even moet nasingelen als je er al op zit en dat je niet moet proberen het strak genoeg te krijgen vanaf de grond?

Als schapenvacht direct op de paardenrug ligt, is het trouwens niet nodig om die elke week uit te wassen hoor. Schapenvacht is antibacterieel en schimmelwerend en als het goed is, ook een beetje vettig en dus vuilafstotend. Na het gebruik goed uitkloppen en laten drogen, en het wordt helemaal niet zo vies. Dat is althans mijn ervaring met mijn eigen barebacksheep (schapenvacht).

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik heb onder mijn BBP een pad van Equitex (word oa verkocht bij Buitenzinnig) en die bevalt heel erg goed. Je hebt een beetje extra vering precies op de plek waar je zit en ik heb absoluut geen last van schuiven, zelfs niet bij een beweeglijke buitenrit. En dat terwijl ik nooit zo strak aansingel. Ik vind het een aanrader, maar ik heb wel een andere BBP dan jij, ik heb er 1 die op een Parellipad lijkt.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Bedankt voor de reacties.

@Eva
    Zo'n zwarte equitex met extra schuim langs de schoft daar heb ik ook aan zitten denken. Heb je er dan geen last van dat er geen uitsparing bij de schoft zit?

@Marja
    De pad die jij bedoelt is denk ik vergelijkbaar met de pad die ik eronder heb liggen. een gedeelte van die pad is ook van wol aan de onderkant.
    Ik wil graag de onderkant van mijn bbp schoon houden, aangezien ik deze op vier verschillende paarden gebruik.
    En dat nasingelen dat doe ik ook altijd even als ik er eenmaal op zit. Maar ik wil de singel ook weer niet als een riem strak aantrekken Hij zit natuurlijk wel strak genoeg, maar ik denk dat het schuiven toch vooral te maken heeft met die pad die ik eronder heb liggen.

Ik ga eens even bij Ron van buitenzinnig informeren naar de Equitex pad

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

De Equitex is best goed anatomisch gevormd en bij de ruggengraat zit geen vulling. De rest van de pad is heel zacht en vooral vooraan wat dikker. Maar vormt met je zit mee zoals equitex dat doet. Ik vind het een heerlijk kussentje onder mijn bips, mijn vroegere verzorgster vond het een hemel op paarden om erop te zitten, hahaha. Dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar ik denk dat het ook voor het paard fijn is
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid Mared's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    47
    Dagboek Berichten
    17

Hoi,

vroeg het me vandaag nog af...

Ik heb op de NH dag een bbp gekocht, trailmodel (equiplay) en aangezien ik nog geen goed zadel voor Wyzky heb rij ik nu steeds regelmatiger op deze pad. Ritjes van minimaal een uur en vrijwel alleen in stap.
    Is het voor haar fijner/beter om er nog iets onder te leggen?????

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja, dat zou ik zeker doen.
    Je zou er een (dikke!) schapenvacht onder kunnen leggen, of een goede pad met inlages. Zelf gebruik ik allebei.
    Dat zorgt toch net voor een wat betere drukverdeling dan alleen een barebackpad.

Bladwijzers

Forum Rechten