Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: Eczeemdekenvraagje + Houdini-act

Eczeemdekenvraagje + Houdini-act

Vraagje voor de eczeemdekengebruikers onder ons: hoe vaak wassen jullie ze?
    Ik vind ze zo snel vies, zeker na regen, ik was ze dus echt vaak. Is dat nodig/onzin/raar in jullie beleving?
    Wat zijn jullie overwegingen?
    (Wel veel paardenhaar OVERAL nu)

Ohja en Spori kan Houdini! Heeft ergens tussen gisteren en vandaag een Pagony eczeemdeken INCLUSIEF buikflap in zijn geheel uitgetrokken. Alle sluitingen zaten nog dicht, de buikflap zat nog helemal aangesloten...! Dat KAN niet!
    Zijn er meer Houdini's?

May the horse be with you!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re:Eczeemdekenvraagje + Houdini-act

Grapje van Niek?
    Maar serieus: heb je met dit weer nog zo'n deken nodig dan? Zijn die culihuppeldepuppen nog niet weg-geregent nu? Geen idee hoe dat zo kan. Wel knap, als in knap lastig bedoel ik dan.

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Als hij dat zelf gedaan heeft vind ik het wel heel knap. Dat kan toch eigenlijk niet? Logeer-Ijs had zijn pagony deken ook afgekregen en ook alle sluitingen zaten nog dicht, maar hij was wel bij de schoft in twee stukken gescheurd.
    Ik heb hem de deken afgedaan sinds woensdag en dat gaat prima. Het regent hier iedere dag, meerdere keren, het ding is zeiknat en heeft geen tijd om te drogen. Als ik zijn dekens te vies vind dat wissel ik om en stop ik de andere in de was. Tot nu toe heb ik dat om de 2 a 3 weken gedaan. Wel hang ik ze eerst even in de garage om te drogen en dan borstel ik de haren/modder er af.
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Kun je zo,n actie niet op film zetten, lijkt mij zeer de moeite waard Nee nog nooit mee gemaakt, gelukkig.

Ik was de dekens niet zo vaak, ben het met je eens vooral met regen worden ze snel smerig, en een hengstige merrie die tegen de wind in de deken gutst , daar wordt je al helemaal niet vrolijk van. Als ze weer zo,n actie heeft dan spoel/was ik het achterstuk uit onder de kraan. Verder borstel ik de deken eerst voordat ik hem af doe,dat scheelt ook.
    volgens mij heb ik dit seizoen de deken 2 keer gewassen.

Whoopie heeft de deken nu niet op omdat er niet zoveel ongedierte is met dit weer en ze dan warmer blijft, maar Lia de echte excemers kunnen de deken niet af, die schuren nog steeds zie ik op de wei,hoewel ik persoonlijk denk dat het grasaanbod hier ook debet aan is.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Ik heb Loda's deken eigenlijk nog helemala niet gewassen. Ik klop hem wel af en toe eens uit. Dit komt omdat ik geen extra exceemdeken heb nog en dus liever de exceemdeken dan maar oplaat. Ze worden trouwens zo snel weer vies dat ik ook niet zoveel zou wassen, al zou ik wel een extra exceemdeken hebben.

Ik heb mijn exceemdeken nu trouwens ook af i.v.m. de harde regen, want een koude natte deken leek me niet zo bevordelijk.

Maar in zijn geheel helemaal eraf vind ik wel superknap zeg (en niet zo handig voor jou)!!
    Af en toe die paarden..

note to self: change the mind, the body will follow.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Mijn moeder wast haar deken als hij vies is, ik weet eigenlijk niet precies hoevaak dat is.

Hoe Spori die deken af heeft gekregen... Misschien met hulp van een zekere, overintelligente, deken-loving arabier? Ik zie al voor me hoe Das de sluitinkjes openmaakt en daarna weer dicht, kan 'ie wel!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Ik probeer sophie haar deken zo toch wel elke maand te wassen.
    En gelukkig heeft zij er 2 dus dan kan ik makkelijk wisselen. En zo wie zo aan einde van de periode was ik ze beide heel goed en gaan ze in ander soppje dat ze weer beetje regendicht worden.
    en dan is de kast.

En lila nee de periode is nog niet voorbij ! helaas.

En een houdini heb ik hier niet, sophie heeft nog nooit ook een sluiting om haar been gekregen ook, wel is de hoofdkap die scheef zat maar daar houd het ook wel bij op.

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

JUdith wast de deken van Fons elke week.
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

JUdith wast de deken van Fons elke week.
    hmm..misschien moet ik dat toch ook eens vaker doen. Alleen is het zo lastig want ik heb geen 2 dekens. Wilde er eigenlijk pas weer eentje bijkopen aankomend jaar. De deken is wel best schoon geworden van de stortregen afgelopen dinsdag :P..

@Nicky: Dan is de deken-loving arabier wel héél handig, Ik zie ene Hans Kazan voor me(ook met wapperende haren ).
    note to self: change the mind, the body will follow.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Jasmijn waarom zou je de deken iedere week wassen joh, je paard gaat 1 keer liggen in het zwarte zand/ of wei en hij is weer vies.
    Iedere keer goed uitkloppen, als je de deken veel wast pas dan op wat voor wasmiddel je gebruikt, neem liever milieuvriendelijk waspoeder niet zo belastend voor het lijf van je paard, als ze toch al zo snel jeuk hebben dan zijn al die weekmakers/parfumen en andere rotzooi geen aanwinst denk ik zo.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Ik heb in het begin de deken wel eens gewassen, maar ze worden inderdaad zo snel weer vies dat het geen enkele zin heeft vind ik. Nu worden die van mij alleen zanderig, verder vind ik het wel meevallen. De haren pluk ik er wel uit.
    Ze gaan bij mij ook maar maximaal twee seizoenen mee, en ik denk dat ze door al dat wassen wel erg snel slijten.
    Ik heb ze nu met die regen en wind even afgehaald, maar morgen gaan ze weer op.

Ze kunnen nu zonder de buikflap af gelukkig, maar ook dan blijft-ie liggen.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Ik was hem ook één of twee keer per seizoen, in ieder geval voor het definitief opruimen in de herfst. Hij wordt toch heel snel weer vies. De buikflap soms vaker, daar plast Moon soms tegenaan
    Net als Whoopie heeft hij hem niet continue op, dat scheelt natuurlijk wel. Twee exemplaren is wel een aanrader, je verslijt ze uiteindelijk net zo snel, hebt nog een reserve als er aan één wat stuk is en je kunt ze tussendoor inderdaad eens wassen.
    Dat Houdini verhaal is wel erg mooi! Heb nog nooit gehoord dat een paard dat deed.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Dank voor alle input en antwoorden!
    Grote verschillen in wassen dus. Ik was ze met dat zeikregenachtigeblubberweer elke week ofzo

Ben het wel eens dat er geen wasverzachter of dat soort meuk bij moet, liefst een zo neutraal mogelijk wasmiddel.
    Wat gebruik jij om de deken weer waterdichter te krijgen, Marjo? Klinkt interessant.

Spori is sinds de Houdini-act dekenloos. Misschien vond hij echt dat het klaar was? Ik snap ook echt niet hoe hij het gedaan heeft en volgens mij kan het inderdaad echt oprecht echt niet!
    Deken is TOTAAL heel en echt ALLE sluitingen zaten dicht. Ohja, en de achterbeenstieken zaten ook nog door elkaar...
    Spori rules!

Ik heb een bepaalde arabier nog gevraagd of hij er iets mee te maken had, maar hij keek HEEEEEEEEEEEEEEEl onschldig. Maar ja, dat doet hij altijd in zulke situaties

May the horse be with you!

Ik vind het knap.

Misschien moet je met hem naar het circus?
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liesbetm
    Ik vind het knap.

Misschien moet je met hem naar het circus?
    Of meedoen aan de nieuwe Uri Geller?
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten