Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: [L1]veel vraagjes over circling

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

[L1]veel vraagjes over circling

oke, ik heb een heleboel vragen over de circling game dus schrik niet

-wat zijn nou precies de fases in de send En waar pas je die toe, naar zone 2 of 1 of juist naar achter toe? (het zwiepen met de stick)?
    -als je short range doet, moet je dan al die tijd de stick op zijn rug laten liggen?
    -kan je short range echt over laten gaan in long range door de stick van zijn rug te halen en zone 2 weg te drijven en ineens stil blijven staan?

-wat doe je als hij naar je toe draait en tegelijkertijg naar voren gaat?

-wat doe je als hij ineens wegloop (hé lekker gras), gewoon vasthouden?

-wat doe je als hij stopt?

-hoe kan je tegelijkertijd de achterhand wegdrijven en lief kijken om de voorhand naar je toe te krijgen. Ik kan niet lachen en schwiegermutter tegelijk

-wat doe je als hij tijdens short of long range naar binnen valt. Moet je hem dan helemaal naar je toe halen om opnieuw weg te senden of moet je gewoon met de stick of je blik een beetje drijven?

-En als hij dan achteruit loopt?

kortom, veel vraagjes, ik ben niet zo zeker of ik het wel goed doe, volgensmij ben ik veel te grof.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: [L1]veel vraagjes over circling

Ik zal proberen je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, maar ik ben in feite ook nog maar een begin L2'er

Je fases in de send:
    1 - leid je paard met spanning op het touw. In feite is het porcupine game met het halster
    2 - lift je stick.
    3 - zwaai er wat mee rond
    4 - Raak je paard op zone 2 of 3 (mag 4 ook?? dat weet ik niet) Meestal raak ik op de schouder.

Short range is inderdaad met stick op de rug. Ik heb short range niet zo vaak gedaan en doe het nu nooit meer maar ik heb het als twee aparte oefeningen gedaan. Dus naar je toe laten komen vanuit short range en dan, na een friendly, opnieuw westruren en de lijn laten fieren, ook wegdrijven zone 2 zo nodig.

Hoe kan je paard naar je toe komen en voorwaards gaat tegelijk? Bedoel je dat hij je dan omver loopt? Ik zou de voorhand wegdrijven, de circle op.

Als hij weg wilt lopen, inderdaad vasthouden, zo stevig mogelijk. Hou het touw wat om je middel geslagen zodat er weinig speling in de lijn zit. Als hij de achterhand naar je toe draait om weg te lopen, zou ik disengagen.

Als hij stopt, zou ik opnieuw lead it, lift it, swing it etc zonder naar je toe te laten komen. Als het vaker achter elkaar gebeurd, de fases sneller laten opvolgen.

Ik zie de bringback in twee delen, de achterhand wegdrijven en naar je toe laten komen achter elkaar. Dus eerst swiegenmutter naar zn ass en dan lief kijken naar zn koppie. Maar om eerlijk te zijn, mijn gezichtsuitdrukkingen laat ik nogal vaak achterwege vanwege druk publiek in de kantine ofzo

Als hij naar binnen valt, zou ik hem gelijk weer weg sturen. Niet pas wanneer hij helemaal bij me is, maar wanneer hij op een afstand is om makkelijk te senden. Ook niet gelijk wanneer hij eraan denkt om naar binnen te komen. Het is zn eigen verantwoordelijkheid om op de circle te blijven, zonder dat je hem constant naar buiten werkt.
    En als hij achteruit gaat zou ik door je fases heen blijven gaan.

Hopelijk heb je er wat aan.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Hartstikke bedankt, ik heb er zeker wat aan!

Actief Forumlid werner's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2004

Ik ben ook net met circling gestart en dat vlotte ook niet zo direct (had zelfs moeite om te snappen wat ik moest doen).

Ik heb iets gevonden in de nederlandse vertaling van Pat's boek en dat heeft mij heel wat geholpen: heel duidelijk je been/voet van de hand waarop het paard moet cirkelen naar buiten zetten en je arm van die hand uitsteken naar de zelfde kant.

Dus op de rechterhand rechterbeen/voet en rechter arm met touw.
    Zo van... "dat is de richting waar je naar toe moet paardje".

Hopelijk heb je er wat aan
    Werner
    Als je altijd doet wat je gedaan hebt, krijg je altijd wat je gekregen hebt...

Mensen die ergens in slagen zijn dromers die hebben blijven doorzetten...

Bladwijzers

Forum Rechten