Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 76 tot 90 van de 96

Topic: ongevraagde dominante steiger

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re:ongevraagde dominante steiger

O.T. maar ik wil dit NIET per pb maar openbaar doen:
    Allereerst was bij verwijdering van een post een melding in dit topic wellicht ook een idee geweest? Beetje raar zo, met al die posts er achteraan met dezelfde strekking!

En Evi, aannames zijn nooit constructief. Discussieren op betrekkingsniveau ook niet. Er was een tijd dat het toch lukte hier op dit forum om discussies zonder al te veel aannames en op INHOUD te voeren. Ik merk steeds vaker dat dat blijkbaar niet meer kan of mag...veel 'ja maar' op betrekkingsniveau, veel bijval hierin, veel commentaar op posts waar sec INHOUD besproken wordt (wat soms hard over komt blijkbaar).... Ik vind (let op IK vind) dat de MODS hier een dubieuze rol in spelen. Dat bijvoorbeeld in dit topic ook de MODS zich mee laat slepen door het betrekkingsniveu, daar waar ik van de MODS zou verwachten dat ze JUIST de inhoud zuiver zouden willen houden... heel heel heel jammer en het maakt het forum daardoor voor mij een stuk minder waardevol. Nu kan het forum mij bèst missen, maar er zijn ook afhakers die volgens mij altijd een zéér waardevolle inbreng hebben gehad hier.... nogmaals ... héél jammer.... M.I. een gemiste kans op een NIET-klapvee-forum dat ook GEEN Bokt is...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    O.T. maar ik wil dit NIET per pb maar openbaar doen:
    M.I. een gemiste kans op een NIET-klapvee-forum dat ook GEEN Bokt is...
    Vraagje. Hoezo een GEMISTE kans. We zijn nu toch aan het proberen er wat van te leren, er wat van te maken, er voor te zorgen dat het weer beter gaat worden? Als we nooit fout gaan, worden we nooit beter.

Verder over betrekkingsniveau etc, uiteraard eens!
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Thanks Nienke, je hebt daarin erg gelijk
    Ik doe mijn best

Gelukkig is er altijd weer een nieuwe kans om het anders te doen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Jammer dat mijn post de discussie weer deed oplaaien ,sorry daarvoor ik zat echter ook al een tijdje op mijn handen .
    Ik erken ook dat de tegenstrijdige posten van Margriet niet meehelpen in deze.

Waar het mij vaak om gaat is dat de toon van de discussie zo scherp wordt en pijnlijk ook, daar heb ik echt moeite mee, ik denk dat je op verschillende manieren iets kunt zeggen, en als je wilt dat het binnenkomt ,dan kun je iets beter op een rustige manier formuleren en onderbouwen waarom jij dat vindt, als je het scherp vanuit je emotie formuleert (hoe begrijpbaar ook soms) dan zul je sneller een tegenreactie oproepen.

Je zult een discussie nooit zuiver kunnen houden,dit is geen wetenschappelijk forum. Je communiceert bijna altijd ook op betrekkingsniveau, ik vindt het echt een illusie om te denken dat dit niet zo is, daarom onstaan dit soort discussie,s ook. En ik denk dat daar niets mis mee is als we elkaar maar in de waarde laten.

En meestal is het mi een mening van een persoon een zienswijze die geventileerd wordt, geen absolute waarheid, dat is denk ik ook iets wat we ons kunnen voorhouden, meestal is het onze bescheiden mening of onze ervaring.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

@ Roos... je hebt gelijk... ik hóóp echt dat we leren ... met z'n allen... merk alleen een soort moedeloosheid hierin bij mezelf... is een ding van mij.. kan IK weer van leren

Evi.. FIJN!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Waar het mij vaak om gaat is dat de toon van de discussie zo scherp wordt en pijnlijk ook, daar heb ik echt moeite mee, ik denk dat je op verschillende manieren iets kunt zeggen, en als je wilt dat het binnenkomt ,dan kun je iets beter op een rustige manier formuleren en onderbouwen waarom jij dat vindt, als je het scherp vanuit je emotie formuleert (hoe begrijpbaar ook soms) dan zul je sneller een tegenreactie oproepen.
    Wat is er mis met een scherp geformuleerde mening die gewoon onderbouwd wordt? Ik lees hier in dit topic alleen onderbouwde meningen, die in het begin nog "aardig" geformuleerd worden. Helaas komen die "aardige" formuleringen niet aan en tja... als fase 1 niet werkt ga je door naar de volgende fase .
    Scherpe formuleringen hoeven dus niet altijd uit emotie te komen, kan ook gewoon op basis van gezond verstand. Ofwel, ik zie totaal het nut niet in van altijd maar lief en zacht zijn, zeker niet als dat niet lijkt aan te komen of als dat leidt tot "ja maar". Tegenreactie op een mening zul je overal en altijd krijgen, ik denk dat iedereen bij zichzelf kan nagaan of je iets wilt leren van de mening van de ander (=reageren met wedervraag) of niet (=aangeven niets voor mij).

Hetgeen wat ik juist zo prettig vind/vond aan dit forum is dat een discussie mág, dat niet alles met de mantel der liefde bedekt wordt en dat je je mening gewoon kan en mag geven, ook al is die niet in het straatje van de TS. Op Bokt is dat anders, moeten zij weten, maar voor mezelf sprekend... ik leer daar niets. Wat mij betreft is transparantie een groot goed, net zoals niet ieder woord op een weegschaaltje te moeten leggen omdat het misschien niet zo aardig overkomt.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Oh dat ben ik helemaal met je eens. Soms vind ik dat ook lastig. Dat is mij, en de mensen die mij kennen, van mij ook wel bekend .

Wat mijn reden was om zo te reageren was dat ik zag dat er heel veel mensen al heel vriendelijk waren geweest en dit - volgens de reacties van Margriet - niks uit haalde. Had Margriet gereageerd met: ik neem Megan nu niet meer mee. Of, ik heb Sieb in een ander weiland geparkeerd, of, Megan gaat alleen nog mee op onze armen, of, weet ik veel wat, dan was ik per direct gerust geweest dat er iets veranderd was, en dat Megan niet meer in gevaar kwam.

Oh als ik nog iemand mijn excuses aan moet bieden over de manier waarop ik mij in de eerste reactie verwoorde - dus niet over de inhoud - dan bij deze, sorry!
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    @Els: ik had nog nergens in dit topic gereageerd, enkel aangeboden Margriet IRL te helpen.
    Sandra heeft een overzicht gegeven van mogelijke opties voor Sieb en Megan.
    Wil je even quoten waar je op reageert?
    Ik kan deze zin totaal niet plaatsen
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

@Els: dat was een reactie op jouw vraag over wat Sandra en ik inhoudelijk toegevoegd hadden aan dit topic.

Aangemeld
    Apr 2005

Mijn reden om het te verwijderen exact: het kwam, naar mijn idee, juist weer een beetje naar elkaar toe en het ging weer over de oplossing ipv over wie wat gezegd had in een exacte quote en dan wordt er een post achtergezet die het weer uit elkaar drijft. Ik had de hoop dat het onderwerp daarmee afgesloten kon worden.
    Mijn reactie kwam NA de onderstaande qoute van Whoopie
    Net als Roos in een latere post, vroeg ik te quoten wáár volgens haar Amethist "beticht" wordt van slecht moederschap.

Zoals ik Sandra al PBde: je had de post van Whoopie óók moeten verwijderen.
    Als bovenstaande reden werkelijk de reden is, dan moet je dat (zelf) gelijk eerlijk schrijven.
    Het is toch op zijn minst vreemd, dat een polariserende post (Whoopie)( op basis van slecht lezen) blijft staan en dat de reactie van mij daarop verwijderd wordt?

Ik vindt veel reactie,s hier onnodig scherp, het moet vreselijk pijnlijk zijn als anderen je betichten van slecht moeder zijn, dat gaat mij eerlijk gezegd te ver.
    Wat is de reden, dat je dat niet gelijk normaal en eerlijk kan communiceren Eveline?

Aangemeld
    Apr 2005

@Els: dat was een reactie op jouw vraag over wat Sandra en ik inhoudelijk toegevoegd hadden aan dit topic.
    Kan je de vraag even quoten? Ik kan me hem niet herinneren.

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Mijn post gister (vóór die van jou Nienke), met de zelfde strekking (zelfopgeroepen "arme-ik"-rol van Margriet) is gister weggehaald! .
    Ik weet genoeg .

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra per PB
    Hoi Els, ik heb, op evelines verzoek, je reactie op het topic dominante steiger verwijderd
    omdat dit niets inhoudelijk toevoegt aan de discussie over wat er met de shetlander moet gebeuren.

Groetjes Sandra en Eveline
    Ben als laatste wel benieuwd, wat jullie reacties dan wél bijdragen aan "wat er met de shetlander moet gebeuren"
    Ah hebbes.
    JULLIE reacties, slaat op Nienke07, Pocalover, Myracara, Jossie , HRD en al die anderen na mij,
    die inhoudelijk hetzelfde schreven, als ik deed in mijn verwijderde post.
    Ook die posts "dragen niet bij aan wat er moet de shet moet gebeuren"
    maar die posts blijven wél gewoon staan (en terecht btw).

"Jullie" ging dus niet over jou of Sandra persoonlijk.
    Maar over het met-meerdere-maten-meten van de inhoud

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

@Els: nogmaals mijn excuses dat ik je bericht had weggehaald zonder vermelding hiervan in het topic en dat ik het verder niet netjes afgehandeld heb.

Aangemeld
    Apr 2005

@Callippo, ik stel het erg op prijs dat je publiekelijk je excuses aanbiedt.
    Ik vind het verwijderen van mijn post ook écht niet kunnen .

I.v.m. correct afhandelen: is het wellicht een idee -naast melden in een topic- om het verwijderde bericht éérst te quoten? En die quote in de PB te zetten?
    Mijn bericht (van amper 6-7 regels) is nu weg.
    Echter bij quoten in de ik-heb-je-verwijderd-PB, heb je dan níet één klap iemands inspanning verwijderd.
    Daarnaast geef je dan per PB, eventueel de gelegenheid voor het bediscussiëren met de mods.
    ( en/of het herlezen van een post).
    Dat komt nét even respectvoller over, dan vanuit de ivoren toren assumen, dat iedere MOD-actie op voorhand terecht is.

Als (ex-)moderator van een paar (grote) fora wéét ik hoe moeilijk moderaten kan zijn, maar net als Nienke07 signaleer ik de volgende trend en deel ik die mening:

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Ik vind (let op IK vind) dat de MODS hier een dubieuze rol in spelen. Dat bijvoorbeeld in dit topic ook de MODS zich mee laat slepen door het betrekkingsniveau, daar waar ik van de MODS zou verwachten dat ze JUIST de inhoud zuiver zouden willen houden... heel heel heel jammer en het maakt het forum daardoor voor mij een stuk minder waardevol

Oh dit zou nog een hele ingewikkelde discussie op gang kunnen brengen.

Want een MOD is natuurlijk ook MENS en als het MENS mod behoefte heeft om op betrekkingsniveau te reageren, moet dat natuurlijk wel kunnen. Ik voel me door de quote trouwens geenszins aangesproken omdat ik de hele discussie gereageerd heb als MENS en niet eens heb nagedacht (ook een beetje suf van mij trouwens) want mensen denken van een MOD die zo reageert als ik, .
    www.innerfeeling.nl

Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten