Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 96

Topic: ongevraagde dominante steiger

  1. #46

    Re:ongevraagde dominante steiger

    Sorry en ik zeg dit niet om je op stang te jagen of om olie op het vuur te gooien maar mijn dochter van nu 3 ging ook al mee naar de paarden toen ze 2 was. Ik wees aan waar ze moest blijven staan en deed dat dan ook keurig eerlijk gezegd. Het is een heel ondernemend meisje en dat was ze toen ook al maar toch bleef ze keurig netjes waar ik haar had geparkeerd. Bij ons zijn er altijd hele duidelijke regels met duidelijk aangegeven waar ze wel en waar ze niet mogen komen. Gelukkig luisteren ze daar goed naar want anders mochten ze niet meer mee naar de paarden omdat ik dat risico niet wil nemen. Ze komen dus ook nooit in de wei of bak of stal zonder dat ze daar toestemming voor hebben. Er wordt zelfs netjes gevraagd of ze mogen aaien. Het idee van jouw safezones zijn dus niet geheel safezones als daar paarden bij kunnen komen. Een safezone is m.i. een zone waar je kind veilig staat zonder dat een paard lichamelijk contact kan maken.

    Wellicht is dit een oplossing: geloof dat jullie in de gelukkige omstandigheid zijn dat jullie daar zelf het nodige kunnen maken, misschien dat jullie dan daar wel een appart Megan-hoekje kunnen maken waar ze veilig kan spelen zonder zomaar ergens uit te klauteren of iets dergelijks terwijl jullie doen wat jullie moeten doen. Het is maar een idee.

  2. #47

    Re:ongevraagde dominante steiger

    Nogmaals... Megan heeft een heel eigen weiland en als de paarden op de snackcorner staan moet ze een dubbele afscheiding door. Ik vind het fijn dat jou kinderen altijd zo netjes geluisterd hebben. Ik neem het risico niet dat ze er toch een keer doorheen glipt.
    www.niettevermijden.com

  3. #48

    Re:ongevraagde dominante steiger

    Dan snap ik niet hoe Sieb erbij heeft kunnen komen? Sorry I am lost nu. Meer ideeën heb ik helaas ook niet dus rest het me je veel succes te wensen en een passende oplossing te vinden waar je vrede mee kunt hebben.

  4. #49

    Re:ongevraagde dominante steiger

    Je hebt gelijk dat je het risico niet neemt. Daarvoor is Megan te belangrijk!

    Ik hoop dat je gauw een fijn ander huis voor Sieb vindt.
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

  5. #50
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:ongevraagde dominante steiger

    Tja, als moeder van 3 zeer ondernemende jongens zonder werkende oren en wonende op een boerderij met alleen groot vee, denk ik wel te weten waarover ik praat en echt... Ik snap je niet.

    Een 2,5 jarig kind ziet geen gevaar. Niet van mensen, niet van dingen en ook niet van dieren. Een dier ziet in een kind slechts een klein zoogdier waarmee hij kan spelen om de rangorde uit te vogelen. Dus 1 + 1 = 2.
    Kinderen en dieren kunnen niet in een ruimte zijn als je niet ernaast staat om in te grijpen indien nodig. Dat het je de eerste keer gebeurde, alla. Dat is mij ook wel overkomen. De tweede keer gebeurt niet, en zeker niet in dezelfde ruimte met hetzelfde dier. Simpelweg omdat je de situatie gaat voorkomen, in mijn beleving had je Megan nooit nog een keer moeten meenemen, tenzij op je arm.

    Gebeurd is gebeurd, je doet er nu niets meer aan. Sieb en Megan kunnen niet meer in een ruimte zijn, want zelfs door draden heen zal hij het proberen. Been there, done that en eind van het verhaal in ons geval was einde dier.

    Edit, ik zie net je andere topic over de verkoop van Sieb. Wijze beslissing en de beste optie voor de veiligheid van je dochter!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  6. #51
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    duitsland
    Leeftijd
    52
    Berichten
    349

    Re:ongevraagde dominante steiger

    Margriet heeft wel degelijk gezien wat voor gevaar Sieb voor Megan was en heeft vanaf dat moment er bovenop gezeten., zoals iedereen weet kan er in een enkele seconde snel iets gebeuren ook de beste moeder overkomt dit en kan ook gebeuren met moeders die hun kinderen goed gedrild hebben. Margriet een goede moeder ben je geen twijfel over mogelijk.

  7. #52

    Re:ongevraagde dominante steiger

    Ik geloof dat het mij niet goed lukt mijn verhaal duidelijk op te schrijven. Maar ga het nogmaals proberen....

    De eerste keer was idd stom van ons dat Megan daar liep en wij te ver van haar verwijderd waren. Sieb heeft haar in een speelse bui omgegooid. Hij heeft toen ook niet gebeten of na getrapt.

    De tweede keer waren wij met zijn 3tjes bij de paardjes. Megan heeft niet los gelopen tussen de paarden. Ik heb haar op Odet gezet en daar heeft op gezeten voor 2 minuutjes. Toen ik haar eraf haalde is mijn man (Dean) direct met haar naar de uitgang van de wei gelopen. Een meter voor de uitgang van de wei draait megan zich om en zegt.... dag odie, dag maaike, dag sieb, mijn man stond dus naast haar maar zag hem niet aan komen omdat hij met zijn rug naar de wei stond om het hekje (stroomdraden)open te doen. Het ging zo ontzettend verrekte snel dat we niks konden doen. Ze was dus niet alleen en zonder begeleiding.

    www.niettevermijden.com

  8. #53
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:ongevraagde dominante steiger

    HOe lang gaan we nog bediscusseren of dit wel of niet bij iemand anders zou gebeuren?
    Margriet ik vind jou ZOOOOO geduldig hierin.
    Punt is: het is gebeurd. Wat nu?

    Ik denk dat er kortweg een paar opties zijn:
    - megan in een soort box met hekwerk eromheen en speeltjes en een zandbak (mijn idee voor later)
    - megan nooit meer mee of alleen op de arm (toezicht is denk ik niet voldoende beveiliging)
    - Sieb verkopen
    - Sieb verplaatsen tot Megan groot genoeg is om zich te weren.

    Ik wens je veel sterkte met het vinden van de juiste oplossing. Ik vraag me af of het veilig is om het met respecttraining op te willen lossen.
    Ik denk dat het kán, maar ik zou er mijn kind niet om durven verwedden zeg maar.

    Ik heb nogmaals veel respect voor hoe je met sommige reacties hier omgaat.

  9. #54
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:ongevraagde dominante steiger

    Ben het met je eens Sandra, soms gebeuren dingen omdat je niet verwacht dat het gebeurd.

    Ik vindt veel reactie,s hier onnodig scherp, het moet vreselijk pijnlijk zijn als anderen je betichten van slecht moeder zijn, dat gaat mij eerlijk gezegd te ver.

    Sterkte Margriet
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  10. #55
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re:ongevraagde dominante steiger

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    het moet vreselijk pijnlijk zijn als anderen je betichten van slecht moeder zijn, dat gaat mij eerlijk gezegd te ver.
    Het wordt écht tijd dat er eens beter gelezen wordt!
    NERGENS wordt Amethist "beticht" van "slecht moeder zijn"
    Wie daar anders over denkt: kom maar eens op met de quote!!!

    Wél kruipt Amethist ZELF in die "arme-ik"-rol:
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door amethist
    Overigens ga ik nu stoppen mijzelf te verdedigen te opzichten van jullie over mijn moeder zijn.
    Ik weet zelf wat voor moeder ik ben en dat is het belangrijkste.
    Amethist heeft er vaker een handje van gehad, discussies op betrekkingsniveau uit te willen spelen.
    Maar ook hier in dit topic was dat niet terecht.( vandaar het negeren van die opmerking)

    Het ging hier over het nemen van haar verantwoordelijkheid in die BEPAALDE situatie.
    Dáár werd ze op aangesproken.
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  11. #56
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re:ongevraagde dominante steiger

    Ik ben het NIET eens met Sandra. Zit al nagenoeg het hele topic op mijn handen, maar het moet me toch van het hart ik me ten zeerste verbaas over de post van o.a. Sandra en Whoopie... NIEMAND post hier dat Margriet een slechte moeder is. En als wel.. dan ben ik zeker blind. Ik ben het wel eens met de posts van o.a. Jossie en Heidi die hun bezorgdheid uitspreken en zich afvragen of Margriet de ernst van de situatie wel inziet en hoe dit de TWEEDE keer heeft kunnen gebeuren.. (en ja Margriet, ook uit speelzichheid omver gelopen worden door een shet had een MEGA bel kunnen laten rinkelen...Dat WIL je toch niet??!! De moeders die in de ongelukkige omstandigheden zijn dat hun kind van de commode lazert, overkomt dit ook geen tweede keer!!!! Jou 'ja maar' reactie blijft mij de indruk geven dat o.a. Jossie en Heidi wel eens gelijk zouden kunnen hebben als het gaat om jouw inschatting van de ernst van de situatie.. nu is het Sieb... maar straks???)

    Verder vind ik het nogal jammer en opvallend dat Margriet 3 pagina's draait en keert en zichzelf meerdere malen tegenspreekt of ERG vaag is, alvervolgens tóch een te koop topic te opent, waarbij het me dan ook nog eens verbaast dat (mod) Sandra daar in haar post niet naar verwijst.. er IS notabene al een soort van 'uitkomst'!?

    Oh ja.. het zal wel allemaal weer niet aardig genoeg zijn wat ik schrijf, maar ik wordt een beetje weeïg van de door Margriet zelf opgeroepen 'zieligheid'(of willen we ECHT een klapveeforum?!) vandaar mijn post. Het zal niet voor het eerst zijn dat er iets weggehaald wordt op dit forum dat de mods niet bevalt. Als dat met deze post van mij ook aan de orde komt, dan weet ik genoeg.

  12. #57
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re:ongevraagde dominante steiger

    Nienke, inderdaad. Ik verbaasde me ook al over de enorme stroman die hier wordt toegepast. Niemand heeft het hier over ouderschapskwaliteiten. Mensen proberen hier te waarschuwen, ik maakte me oprecht zorgen toen er nogsteeds werd geschreven dat Margriet niet 100% kan tegenhouden dat Megan door de wei zou lopen.
    Echt schokkend hoe mensen hier moeite lijken te hebben met mensen die proberen een derde ongeluk te voorkomen. Sieb staat nogsteeds in die wei, Megan loopt nogsteeds rond bij die wei en blijkbaar is er dus weinig aan te doen dat zoiets gebeurt. Nou, dan zouden we ons toch met zijn alleen vreselijk veel zorgen moeten maken?
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  13. #58

    Re:ongevraagde dominante steiger

    Ik heb NERGENS gezegd dat ik vind dat Margriet een slechte moeder is en ook niet geïnpliceerd. Ben niet een persoon die daarover oordeelt. Dat het zo wordt opgevat door deze en genen hier zegt meer over hen dan over mijn schrijfsel. Daarnaast zijn mijn kinderen niet gedrild zoals kalipzoo zegt maar hebben ze gelukkig genoeg aan duidelijke regels waarbij ik ook vanaf jonge leeftijd uitleg waaróm die regels er zijn. Dat is geen kwestie van drillen maar van leiding geven en duidelijk zijn. Mijn kinderen mogen b.v. ook niet alleen zijn met onze honden (kinderen en dieren gaan gewoon niet zonder gevaar samen) dus voordat ze naar beneden willen, komen ze me rustig roepen en ga ik met ze mee. En natuurlijk gaat er hier ook wel eens iets mis maar dat blijft bij één keer al begrijp ik intussen wel hoe de tweede keer is gebeurt. Die gebeurtenis had je eerder net zo helder mogen schrijven dat had een heleboel negativiteit gescheeld hoewel ik blijf bij het feit dat een kind niets in een wei te zoeken heeft met loslopende dieren.

  14. #59

    Re:ongevraagde dominante steiger

    Nienke... je hebt helemaal gelijk dat ik de situatie heb onderschat. Ik had inderdaad niet verwacht dat Sieb vanaf 20 meter afstand vanuit het niets Megan, aan zou vallen in een fractie van een seconde terwijl haar vader naast haar staat. Nee dat had ik niet verwacht dus als je het zo zwart wit wilt zien dan heb ik de situatie onderschat.

    Heb ik Megan in een "bak hongerige leeuwen gegooid". Nee dat heb ik niet. Jullie doen net of ik haar vrolijk alleen door de wei heb laten huppelen.

    Ik kan mij niet voorstellen dat er hie geen enkele moeder samen met zijn kind wel eens tussen de paarden in loopt.

    Ik denk overigens dat mijn inschatting dat een kind veilig is op een gepakeerde stoel wachtend tot nadere order rieeler is dat een kind daar niet veilig is want het blijven tenslotte kinderen.

    Wat jij er van vind dat Sieb nu te koop staat interreseerd mij echt geen ruk. Er staan paarden om veel mindere redenen te koop en ik zal er persoonlijk voor zorgen dat Sieb goed terecht komt.

    Hoe je er bij komt dat ik mijzelf zielig vind dat weet ik echt niet.

    @myracara.... Megan is sinds het voorval niet meer mee geweest naar paarden en ja Sieb staat nog steeds in de wei.

    www.niettevermijden.com

  15. #60

    Re:ongevraagde dominante steiger

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Ik vindt veel reactie,s hier onnodig scherp, het moet vreselijk pijnlijk zijn als anderen je betichten van slecht moeder zijn, dat gaat mij eerlijk gezegd te ver.
    Janneke, wil je alsjeblieft even quoten in dit topic waar iemand Margriet beticht van een slechte moeder te zijn. Graag quoten zodat ik dat kan lezen. Want met dit soort opmerkingen wordt er alleen maar olie op het vuur gegooid wat de hele discussie NIET ten goede komt.

    Ik baal er ontzettend van dat er hier mensen oprecht bezorgd zijn over de gezondheid van Megan en Margriet alleen maar discussie voert over HAAR ego. Het gaat niet om haar, het gaat om Megan en een veilige oplossing voor haar.


    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •