Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Self assessments en criteria voor alle audities L1-L4

  1. #16
    Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Swalmen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    15

    Re:Self assessments en criteria voor alle audities L1-L4

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Ik zie aan je woordkeuze dat je het niet begrijpt. Parelli gaat niet over dwingen, maar over de psychologie: hoe kun je iets vinden dat je paard wél leuk vindt, hoe krijg je hem gemotiveerd dat hij wél wil en kan springen.

    Ieder paard kan springen, afgezien van paarden met bepaalde fysieke problemen. Dat je paard springen 'haat' komt wellicht doordat ze niet goed weet hóe. Mijn arabiertje springt ookt niet graag, hij vindt het spannend en fysiek ook moeilijk. Toch laat ik hem regelmatig springen, goed voor zijn spieren én voor zijn zelfvertrouwen. Soms laat ik hem enkel balkjes galopperen (zodat hij zijn passen leert inschatten).

    Je paard laten doen waar hij goed in is, daar zit ook zeker wat in, maar dat slaat vooral op de ontwikkeling van je paard ná Level 3/4. Jouw voorbeeld van galop in het bos, geeft al aan dat het toch wel praktisch kan zijn wanneer je paard wel kán springen...
    Over dat van die friezen: er zijn altijd uitzonderingen...maar in de regel kunnen ze minder goed springen dan veel andere rassen.
    Maar dat neemt inderdaad niet weg dat ze altijd wel iets aan springen kunnen leren.

    Ik ben benieuwd of ik door parelli geleerd krijg hoe ik haar het wel leuk zou kunnen laten vinden Maar ik ga 't uitproberen.

  2. #17
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Self assessments en criteria voor alle audities L1-L4

    Dat niet kunnen springen komt volgens mij ook omdat mensen het nooit vragen van een Fries.
    Ik ken best heel wat Friezen en na rustig opbouwen kunnen ze tot nu toe allemaal springen.
    En ja, de ene zal beter springen als de ander, maar dat geldt voor elk ras.
    Mijn vorige Welsh Cob sprong makkelijk over ruim een meter, mijn Welsh Cob nu heeft iets meer moeite.
    Maar 80 centimeter lukt prima.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #18
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Self assessments en criteria voor alle audities L1-L4

    Dan zouden mijn dravers niet "kunnen" galopperen als ik naar het ras ga kijken . Elke Fries kan 50 cm springen, elke draver kan een cirkel galopperen en een eenvoudige galopwissel maken - het duurt alleen wat langer om ze iets te laten willen waar ze in eerste instantie moeilijkheden mee hebben. Het is aan ons om de "taak" begrijpelijk en makkelijk te maken, daardoor wordt het zelfvertrouwen van het paard alleen maar groter
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  4. #19
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re:Self assessments en criteria voor alle audities L1-L4

    helemaal mee eens... mijn zware tinker van 660 kg kan met de juiste motivatie recht opstaande tonnen springen...
    als je maar weet hoe je je paard kan motiveren
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  5. #20
    Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Swalmen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    15

    Re:Self assessments en criteria voor alle audities L1-L4

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe
    helemaal mee eens... mijn zware tinker van 660 kg kan met de juiste motivatie recht opstaande tonnen springen...
    als je maar weet hoe je je paard kan motiveren
    Ik zal er aankomende zomer eens aan gaan werken

  6. #21
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re:Self assessments en criteria voor alle audities L1-L4

    heb je les? ik kan Anna (anroomy)van harte aanbevelen!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  7. #22
    Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Swalmen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    15

    Re:Self assessments en criteria voor alle audities L1-L4

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe
    heb je les? ik kan Anna (anroomy)van harte aanbevelen!
    Nope, nooit gehad, ik ben heel erg van 't doe-'t-zelven

    Heb Tosca ook zelf ingereden vorig jaar.

    Ik hoop met behulp van de parelli DVD's bijvoorbeeld dat springen te leren, maar ik ga pas in de zomer savvy lid worden (en daarom ook dan pas de DVD's bestellen) omdat ik nu geen vakantie heb en ik alleen in vakanties/weekenden Tosca zie.

    Op dit moment zijn er nog ontzettend veel andere dingen die ik Tosca kan leren zonder hulp. 't kost echter tijd en daar beschik ik maar zeer beperkt over helaas.

  8. #23

    Re:Self assessments en criteria voor alle audities L1-L4

    Er is een dvd die niet meer via parelli te krijgen is, maar die je waarschijnlijk wel kan helpen: Jumping with confidence. Hier speelt een fries de hoofdrol
    EquusPondus Hippische sportoefentherapie: Houding van Ruiter en Paard
    Balance Coach, lessen, workshops, lezingen

  9. #24
    Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Swalmen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    15

    Re:Self assessments en criteria voor alle audities L1-L4

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Alicia2u
    Er is een dvd die niet meer via parelli te krijgen is, maar die je waarschijnlijk wel kan helpen: Jumping with confidence. Hier speelt een fries de hoofdrol
    Wauw, dat klinkt inderdaad perfect! Enig idee hoe ik daaraan zou kunnen komen? Worden dit soort artikelen ook op marktplaats aangeboden?

  10. #25
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Self assessments en criteria voor alle audities L1-L4

    Vandaag mijn draver al galopperend over hindernissen laten springen . Het gaat je vast lukken Bart!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  11. #26

    Re:Self assessments en criteria voor alle audities L1-L4

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BartDriessen92
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Alicia2u
    Er is een dvd die niet meer via parelli te krijgen is, maar die je waarschijnlijk wel kan helpen: Jumping with confidence. Hier speelt een fries de hoofdrol
    Wauw, dat klinkt inderdaad perfect! Enig idee hoe ik daaraan zou kunnen komen? Worden dit soort artikelen ook op marktplaats aangeboden?
    Soms kun je ze inderdaad vinden op marktplaats.
    EquusPondus Hippische sportoefentherapie: Houding van Ruiter en Paard
    Balance Coach, lessen, workshops, lezingen

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •