Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 31

Topic: Mansour NH dag met o.a. Marja en Amable

Mansour NH dag met o.a. Marja en Amable

Wie gaat er nog naar de NH-dag op Stal Mansour?

Op zondag 5 september a.s. organiseert Stal Mansour in Arnhem voor de 7e keer de Mansour NH-dag.

Er zijn gratis demonstraties van onder andere:

- Chris Irwin 'Horsepower'
    - Susan Harris (leer meer over hoe een paard beweegt aan de hand van een geverfd paard)
    - Onbeteugeld en ongezadeld dressuur en springen door Marieke van Velzen
    - Paarden onder de Zon en werken aan de langen lijnen door Marian Smit
    - Tactvol trainen door Lisanne Thomas
    - Dressuur combineren met NH door Kim Sleutel
    - Vrijheidsdressuur met Danielle Meyboom
    - Freestyle door Helga Meurs
    - Grondwerk door Marja Besselink

Bovenstaande mensen geven die dag ook workshops en clinics. Ook geven vele anderen lezingen en workshops over voeding, bekappen, rijden, paardengedrag, paddock paradise, yoga te paard, osteopathie, centered riding, ttouch, nomadische workshop, trainen van jonge paarden, taal van het paard, paardnerschap, hoe paarden (niet) leren. Er zijn die dag ook een paar workshops speciaal voor jongeren.

De Mansour NH-dag is op 5 sept. van 10 tot 17 uur op Stal Mansour in Arnhem. De toegang tot de demonstraties en het strodorp is gratis. Voor de workshops en clinics kun je je via de site inschrijven en wordt een bijdrage gevraagd. Op 4 sept is er een speciale middag voor jongeren en 's avonds een seminar over 'wat beweegt het paard'.

Voor meer info, het programma en om je in te schrijven: www.mansour.nl

Actief Forumlid gemmvm's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2006
    Leeftijd
    42

Re:Mansour NH dag met o.a. Chris Irwin en Susan Harris

hey wat leuk.

3 demogevers van het forum !!
    Kim
    Danielle
    en Marja!!!

Ik ben ook erg benieuwd naar Marieke van Velzen, gaaf dat ze gewoon een cross geheel zadel en bitloos heeft gereden.

Geen Equisense dit jaar...
    oh ja natuurlijk dan is Eveline in Parelli land

Als het me lukt komt ik zeker langs, altijd weer gezellig, ook al zal er niet heel veel nieuws te zien zijn voor me, vooral lekker genieten.
    Werk aan jezelf, wees je ware zelf, laat het paard en ik je helpen
    www.p-aard.nl

Actief Forumlid labratje's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    42

Hmm, misschien kom ik wel een dagje eerder terug van vakantie Zie weer een hoop interessante dingen ertussen. Misschien kan ik wel meedoen aan een workshop dit jaar. Vrijheidsdressuur lijkt me wel leuk om een keertje te proberen, of Yoga, of...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Ik ben niet in het land, maar andere Evelien is er wel, met EquiPlay spulletjes in de stand van Marja
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

O wat een leuke dingen weer

Susan Harris heb ik altijd al een keer willen zien. Dat lijkt me echt zo interessant En ik ben grote fan van de filmpjes van Marieke van Velzen, dus ik ben heel benieuwd naar haar demo. Hoop stiekem dat ze in het bos ook nog wat cross gaat springen zonder zadel & hoofdstel En ik ga in ieder geval in de rij staan na de demo van Daniëlle om een kus van Jauke te halen

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Re:Mansour NH dag met o.a. Marja en Amable

Susan Harris is volgens mij alleen de avond ervoor als seminar!! Op de NH dag zelf geeft ze geen demo's toch?

Verder lijkt het wel een aardig programma. Ga nog overleggen met vriendin of we gaan.

gr. AnneMarie

Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Hmm vind 't een minder boeiend programma dan vorige jaren. Ga wel ff kijken denk ik, het is tenslotte bij de buren Ga dan meer voor de gezellige mensen die ook gaan, dan voor de demo's ofzo.
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

www.dealindreams.nl - realise your dreams!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik ben al 2 of 3 jaar niet geweest ivm trektocht of andere vakantie.
    Het lijkt me wel weer leuk om te gaan

Actief Forumlid Amable's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    44

Ik denk dat ik ook wel ga ja Ben benieuwd of Jauke ook mee wil, 2 jaar terug vond hij de NH dag wel errug leuk Ik twijfel alleen nog wat ik ga doen. Mijn show heb ik daar de vorige keer al laten zien... Heb wel een ideetje voor een nieuwe show, maar eigenlijk is de NH dag meer van de demonstratie/clinic vorm, dus met uitleg enzo.Kan natuurlijk ook. Wat zouden jullie liever zien? Een show of juist veel uitleg?
    www.amable.nl
    Ons dagboek http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=24772.0
    Jauke-llevado.hyves.nl

Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Ik zou wel willen zien/leren hoe je een paard laat liggen
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

www.dealindreams.nl - realise your dreams!

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    41

Aah zo jammer dat de workshops besloten zijn
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

@ Amable, wellicht een paar dingen uitleggen of combineren tot een oefening. Bijv. eerst de zonnegroet en hoe je die uitbouwt tot compliment. Wellicht is het aardig voor de dressuurruiters om ook te laten zien en horen dat sommige oefeningen een grote gymnastise waarde hebben die je niet onder het zadel bereikt.

Daarna een kleine show waarin je wat dingen laat zien zonder uitleg te geven hoe je ze opbouwt of aanleert.

Zoiets als demo?

gr. AnneMarie

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Monties baasje
    Susan Harris is volgens mij alleen de avond ervoor als seminar!! Op de NH dag zelf geeft ze geen demo's toch?

Verder lijkt het wel een aardig programma. Ga nog overleggen met vriendin of we gaan.

gr. AnneMarie
    ze geeft 7 en 8 sept wel een clinic in Arhnem
    je kan kijken of mee doen tegen betaling info bij mansour.
    ben aan het kijken of ik mee kan doen....werk en vervoer nog regelen, je kent dat wel, altijd lastig

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Ah jammer van Susan Harris. Ik zal nog eens kijken naar die andere data

Daniëlle, ik vind dat jij en Jauke samen zo veel plezier uitstralen bij een demo. Denk dat je dat zeker moet laten zien! Dat wordt vast ook heel erg op prijs gesteld door het publiek Er zijn trouwens altijd maar heel weinig mensen die hun paard los in de bak laten lopen bij de grote demo's, dus daar kan je jezelf ook nog meer onderscheiden. Misschien kan je beginnen met een kort demootje, zodat je de aandacht van het publiek pakt. En daarna wat oefeningen uit die demo gaan uitleggen, waarom je ze doet en hoe je ze aanleert. Misschien kan je ook nog iets uitleggen over het principe achter jouw trainingsmethode? En het is natuurlijk altijd leuk als je iets laat zien wat mensen thuis ook meteen kunnen toepassen. Gewoon een simpel klein kunstje wat makkelijk te leren is. Ik weet niet hoeveel tijd je hebt voor zo'n demo? Maar ik zou het in ieder geval verdelen in stukjes show en stukjes uitleg

Susan Harris geeft zowel bij het seminar als op de nh-dag zelf een demo!
    En van 10 tot 12 kun je bij haar een clinic volgen! Daarvoor moet je je wel inschrijven!

Zaterdagmiddag geeft ze op de Mansour Juniordag speciaal voor jongeren (12 tot 16 jaar) ook nog een workshop.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten