Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: enjoy the ride > zonnebloemrit epe 28 augustus a.s.

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

enjoy the ride > zonnebloemrit epe 28 augustus a.s.

Is er hier interesse voor deze rit?

zie http://www.enjoytheride.nl/ritten/zonnebloemrit_epe

Heb ons opgegeven, maar zou het erg leuk vinden wanneer er ook nh´ers bij zijn
    Wie gaat ermee zodat we ook kunnen laten zien dat je bijv met een hackmore ook prima uit de voeten kunt
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Actief Forumlid labratje's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    41

Re:enjoy the ride > zonnebloemrit epe 28 augustus a.s.

Helaas is Epe niet op 'rij-afstand' voor ons, anders was ik graag meegegaan.
    In maart heb ik de voorjaars-enjoy the ride rit gedaan, was erg geslaagd. Mooie duidelijke route en leuk om een keer een veterinaire keuring mee te maken. Wij hadden het alleen zo op ons gemakje gedaan dat de dierenarts al weg was na afloop.
    Ik heb die dag trouwens ook gewoon met touwhalster gereden, net als een aantal anderen van dit forum die er toen waren. Veel verschillende reacties op gehad.

Veel plezier alvast!

Aangemeld
    Jul 2005

Thanks Sanne... plezier komt vast goed! Epe is ook niet echt in mijn regio, maar denk dat het een leuke voorbereiding voor de veluwe trail is dus heb het er wel voor over...

Leuk om te lezen dat goed bevallen is, en ik krijg ook inderdaad de indruk dat het goed georganiseerd is (en wordt). Ben ook benieuwd naar de touwhalsterreacties
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    41

Leuk dat je de Veluwe-trail gaat rijden! Ik heb daarvan gisteren en eergisteren een stuk gedaan, zoooo gaaf. (verslagje moet ik nog maken) Op sommige plekken vonden we het erg lastig de juiste route te vinden, kaartlezen is nog best lastig daar. De enjoy the ride rit was duidelijk aangegeven, dus wat dat betreft niet zo'n goede oefening

En ook dit weekend weer reacties gehad op het touwhalster natuurlijk, sommigen vinden het onverantwoord, sommigen knap en sommigen denken dat je je hoofdstel bent vergeten....

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Lijkt mij leuk Isla, ga je alleen en welk paard neem je mee, hoeveel km ga je rijden?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door labratje
    Leuk dat je de Veluwe-trail gaat rijden! Ik heb daarvan gisteren en eergisteren een stuk gedaan, zoooo gaaf. (verslagje moet ik nog maken) Op sommige plekken vonden we het erg lastig de juiste route te vinden, kaartlezen is nog best lastig daar. De enjoy the ride rit was duidelijk aangegeven, dus wat dat betreft niet zo'n goede oefening

En ook dit weekend weer reacties gehad op het touwhalster natuurlijk, sommigen vinden het onverantwoord, sommigen knap en sommigen denken dat je je hoofdstel bent vergeten....
    Kreeg nog een reactie van hippisch toerisme:
    "Volgens mij is de markering goed bijgehouden, onze onderhoudsman is behoorlijk fanatiek.
    Het is wel zo dat de bordjes op lage paaltjes staan, dus daar moet je attent op zijn.
    Al kletsend te paard zien mensen er wel eens eentje over het hoofd."

Ben benieuwd of het zo is..
    Heb je nog tips over kaarten? Ik neem in ieder geval de garmin mee met de posities vd bestemmingen, maar zou natuurlijk het liefst de route op gps willen hebben... helaas lijkt niet te gaan lukken. Heb er verder wel onwijs veel zin

@ Janneke: ik ga alleen (met Sunny dan natuurlijk ) en we gaan voor de 25 km. Tempo vind ik niet zo belangrijk, een goede sfeer wel, ga je mee???

Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Leuk dat je dat gaat doen! Die vanuit Arnhem was best prima aangegeven, alleen staan de bordjes heel ver van elkaar af. Net als je denkt dat je wel verdwaald moet zijn omdat er zo lang geen bordje is geweest, zie je 'm dan. Bij die rit was er trouwens wel een gps-versie van de 25 km rit. Veel plezier!
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

www.dealindreams.nl - realise your dreams!

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Janneke: ik ga alleen (met Sunny dan natuurlijk ) en we gaan voor de 25 km. Tempo vind ik niet zo belangrijk, een goede sfeer wel, ga je mee???

Ik was wel even aan het fantaseren Isla, ik dacht mischien kan je mij weloppikken met de trailer als je die kant opgaat, maar heb al even gekeken op google en dat is helemaal niet handig dan is het voor jouw een stuk om, en vanaf de stal van Whoopie is het nog wel ver hoor zo,n 150 km dat is wel lang voor een rit. Ik weet ook niet of we dit makkelijk kunnen op dit moment, Whoopie heeft de laatste tijd niet zoveel gedaan, ze heeft nu haar behandelingen weer gehad dus hoop het weer een beetje te kunnen oppakken. Het is altijd maar weer afwachten dan hoe het gaat, en ik moet met haar toch rustig aandoen, dus veel stappen en maar afwachten of draf gaat en dan is 25 km denk ik best ver.

Als je tussendoor zin hebt om een keer deze kant op te komen voor een trainigsritje richting de Loonse en Drunense duinen, daar heb ik wel zin in, er even vanuit gaande dat het met Whoopie nu wel weer ok is. Ik hoorde dat de dazen al weer een stuk minder zijn.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ilian
    Leuk dat je dat gaat doen! Die vanuit Arnhem was best prima aangegeven, alleen staan de bordjes heel ver van elkaar af. Net als je denkt dat je wel verdwaald moet zijn omdat er zo lang geen bordje is geweest, zie je 'm dan. Bij die rit was er trouwens wel een gps-versie van de 25 km rit. Veel plezier!
    Aangezien we vrijwel dezelfde route gaan doen als jullie (Schaarsbergen (van Laar), Laag-Soeren (Boszicht), Hoenderloo (Veluwe Ranch-Krimhoeve), Schaarsbergen) ben ik erg benieuwd naar de gps route! Welk deel is dat? En waar heb je die vandaan (of kan ik m vandaan importeren?). Bedankt voor de tip ook! Ver uit elkaar is goed om te weten! Nog meer ?

@ Janneke... Had leuk geweest inderdaad, maar het is net de andere kant op Het lijkt me hartstikke leuk om een keer jullie kant op te komen! Loon en Drunenseduinen zijn ook super, ken je daar de weg een beetje? Ging vroeger daar zondags rijden met manage van Loon, mooi gebied! Het losse zand is nu nog te zwaar voor Sunny denk ik, gaat dat met Whoopie goed?

Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    41

Volgens mij bedoelde Ilian de lente-enjoy the ride-rit van maart. Die kon je toen ook als GPS route rijden.

Nog wat tips voor de veluwetrail.
    Afgelopen weekend zijn wij vanaf de Maesberg (vlakbij schaarsbergen) naar Laag-soeren (camping Boszicht) gereden. En de dag erna weer terug via een andere route. Daarvoor heb ik deze kaart gebruikt:

http://www.natuurmonumenten.nl/produ...20en%20fietsen (veluwezoom en deelerwoud)

Dat ging heel goed. Wij hadden geen navigatie bij ons ofzo, toch geen bereik in de bossen volgens mij. Ik kan je verder niet helpen aan een GPS route voor dat gebied.

Officieel moet je trouwens een vergunning kopen om te mogen rijden in dit gebied. Wij zijn verder nog nooit gecontroleerd hierop. http://www.natuurmonumenten.nl/content/ruitervergunning

Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door labratje
    Volgens mij bedoelde Ilian de lente-enjoy the ride-rit van maart. Die kon je toen ook als GPS route rijden.

Nog wat tips voor de veluwetrail.
    Afgelopen weekend zijn wij vanaf de Maesberg (vlakbij schaarsbergen) naar Laag-soeren (camping Boszicht) gereden. En de dag erna weer terug via een andere route. Daarvoor heb ik deze kaart gebruikt:

http://www.natuurmonumenten.nl/produ...20en%20fietsen (veluwezoom en deelerwoud)

Dat ging heel goed. Wij hadden geen navigatie bij ons ofzo, toch geen bereik in de bossen volgens mij. Ik kan je verder niet helpen aan een GPS route voor dat gebied.

Officieel moet je trouwens een vergunning kopen om te mogen rijden in dit gebied. Wij zijn verder nog nooit gecontroleerd hierop. http://www.natuurmonumenten.nl/content/ruitervergunning
    Thanks! dat is een goede optie! Hadden nl een boekje besteld met de kaarten van de Veluwetrail, maar deze weer teruggestuurd. Waren erg onduidelijke kaarten op hoge schaal, dat is altijd jammer wanneer je het van Internet moet bestellen, je hebt geen idee van de kwaliteit van de kaart.

Maar als jij aangeeft dat deze kaart goed bruikbaar hiervoor is, ga ik het toch bestellen. Staan de ruiterroutes er ook op of heb je de wandelpaden gevolgd? Heb je de bordjes van veluwetrail ook kunnen volgen?
    Die vergunning kan je ook ter plaatse aanschaffen toch?

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ging vroeger daar zondags rijden met manage van Loon, mooi gebied! Het losse zand is nu nog te zwaar voor Sunny denk ik, gaat dat met Whoopie goed?
    Manege van Loon wat hebben daar toch veel mensen gereden,dat hoor ik vaak. Voordat ik verhuisd ben met whoopie heb ik met haar in Loon op Zand gestaan, en voordat ik haar had reed ik daar ook al als bijrijder. Dus behoorlijk wat rondgereden daar,is echt mijn favoriete gebied, ben er nu al 2 jaar niet geweest. Vanaf mijn huidige stal is het denk ik een dik half uur rijden die kant op, met Whoopie kom ik er steeds niet aantoe de laatste tijd ook omdat ik alleen moet met haar en dan schiet ze in de stress, met z,n tweeen verwacht ik niet zoveel problemen.
    whoopie kan ook niet in het zware zand maar je kunt ook andere routes rijden.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    41

Hadden nl een boekje besteld met de kaarten van de Veluwetrail, maar deze weer teruggestuurd.
    Ik weet welke je bedoeld, die miskoop heb ik ook gedaan.

Die kaart die ik heb heeft alle ruiterroutes/menroutes/fietspaden enz erop staan, heel duidelijk vond ik.
    Overal staan bordjes van de veluwtrail, niet echt 1 route volgens mij. Ze staan gewoon overal over de veluwe, ze hadden ze beter kunnen nummeren, dat was duidelijker geweest.
    Die vergunning kan je op een paar plaatsen kopen (staat op die site). Het ligt eraan vanaf waar je vertrekt of je die dan ter plaatse kan kopen. Volgens mij niet bij de boswachter als je wordt aangehouden.

Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Een klant van ons heeft www.lekkerpaardrijden.nl opgezet, daar zouden 2 gpsroutes op de posbank op moeten staan die je gratis kan downloaden.
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

www.dealindreams.nl - realise your dreams!

Aangemeld
    Jul 2005

@ Janneke, momenteel hebben we een erg drukke planning (luxeprobleem ) maar het lijkt mij erg leuk om eind september met je af te spreken, goed? Lijkt me onwijs leuk om eens op de Drunense Duinen met eigen paard "rondgeleid " te worden ! Even pb'n verder betreft dat datum?

@ Sanne: Denk dat we de 1e dag maar het risico moeten nemen en evt bij camping Boszicht het aanschaffen.. Nu maar hopen dat de boswachter niet meeleest

@ Illian: ze hebben daar wel kaartjes staan, maar geen gps routes.. Maar komt goed.. de locaties zijn qua coordinaten wel op google maps te zien, dan maar zonder tussenpunten.

Weinig animo voor de zonnebloemrit helaas... :P

Bladwijzers

Forum Rechten