Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 46

Topic: 21 minuten passenger...[L1]

  1. #31
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    nee, voor mij ook geen passenger meer. daarmee zijn bij ons de bokproblemen begonnen...

  2. #32
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    hahaha... allemaal passengertrauma's komen boven.

    In het begin was borus ook vervelend met passenger. Wat brenda beschrijft ongeveer, rondjes draaien bij de uitgang... En als ik dan door mn fases heen ging (vooral bij draven dan he) dan begon hij te bokken. Nu gaat het beter hoor. Als hij rondjes gaat draaien om zn as, dan stuur ik hem toch wel even naar buiten en dan gaat het weer een tijdje goed.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  3. #33

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    dan is het juist leuk het passagieren brenda!!! Ik vind het een SUPER goede oefening. veel ruiters hebben altijd geleerd dat je je paard moet ?!?! sturen, dat hoeft dus helemaal niet. paarden vinden het vaak raar niet gestuurd te worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd even ga passagieren en maar heel weinig echt aan het sturen ben tijdens het rijden- dit omdat ik veel bezig ben met het snappier krijgen van de gangen-- waarom moet je dan sturen? Juist als je paard steeds naar de uitgang rent is het een hele goede oefening. je leert om jezelf rustig te houden. Nee joh gekkie we gaan niet stoppen maar stappen/draven/galoperen, net welke gang je in zat. en de volgende keer dat ie weer bij het hek gaat staan, vraag je het gewoon weer opnieuw, zonder geirriteerd te raken!!! Als het naar jouw idee te vaak achtereen gebeurt zonder dat ie dat hek irritant gaat vinden- kan je sneller door je fases gaan. dan vindt hij op een gegeven moment dat hek helemaal niet interessant meer en kiest hij ervoor om gewoon door te blijven lopen. dit is allemaal om zelf relaxt te kunnen rijden straks zodat je niet steeds zit van: neeeee, niet bij dat hek en het probeert met sturen op te lossen. Succes!

  4. #34
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Ik ben het op zich met je eens dat een paard vrij meot leren bewegen, maar als ik merk dat mijn jonge paardje het alleen maar doodsaai vind is er voor mij ook geen lol aan behalve dat ik hele leuke vervelende reacties uitlok.

    Tja, je kunt het natuurlijk ook veel leuker maken door allerlei dingen in de bak te leggen en juist veel afwisseling erin te brengen door de passenger in stap, draf en galop te doen

    Verder ben ik het helemaal eens met Eline, vooral niet gefrustreerd raken (is ook een heel goede oefening voor de mens hoor) hihihi...je kunt de passenger zo leuk of saai maken als je zelf wilt vind ik...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  5. #35
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    Ha dat moet ik meemaken, Amon die het hek niet meer interessant vindt, daar gebeurt het allemaal. Ik stuur dan ook niet, ga door mijn fases heen, meneer loopt een paar passen maar wel zo dat tie al in een bochie zit naar het hek toe. Als men mij op stal al niet maf vondt, dan vindt mij het nu wel, paard dat geen drie meter van het hek afgaat en alleen maar rondjes draait. Zucht, al zie ik de humor er wel degelijk van in, 21 minuten zo is wel errug lang
    www.crystal-carving.com

  6. #36

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    dit moet je in principe 1/2 keer erg hebben en daarna misschien aan het begin van elke sessie misschien nog eens maar als het veel vaker gebeurd dan ben je niet effectief genoeg in het fasegebruik...sneller klapperen!!!! maar ik vond eigenlijk dat het heeeeel erg mee viel hoor! juist een goede manier om weer even te oefenen hoe die fasen voor het harder gaan ook al weer werken!!!! vaak is het in stap ook erger dan in draf, zorg anders dat ie weer in draf weg gaat! succes!!!!

  7. #37
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    Ik vind het zo leuk dat paarden zo goed aanvoelen dat mensen gefrustreerd raken.. hoe meer je je paard ergens vanaf probeert te sturen, hoe meer hij er heen gaat, en hoe meer je je eraan gaat irriteren dat hij steeds naar het hek (of naar andere paarden) gaat, hoe meer hij er heen gaat
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  8. #38
    Actief Forumlid Mister T's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    337

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    Amon zei:

    Ha dat moet ik meemaken, Amon die het hek niet meer interessant vindt, daar gebeurt het allemaal. Ik stuur dan ook niet, ga door mijn fases heen, meneer loopt een paar passen maar wel zo dat tie al in een bochie zit naar het hek toe. Als men mij op stal al niet maf vondt, dan vindt mij het nu wel, paard dat geen drie meter van het hek afgaat en alleen maar rondjes draait.
    Dit deed Mister T ook altijd... naar de opening want daar moest hij langs om weer bij zijn vriendjes te komen. En maar kleine rondjes draaien, werd er gewoon duizelig van! Maar ik merkte dat dit eigenlijk een hele goede mogelijkheid voor mij was om hier de leidende van ons twee te zijn. Hij moest tenslotte blijven stappen/draven. Tja en dan kan je niet stilstaan bij een hek/opening. Want dan ik ging ook steeds sneller door mijn fases heen. Op een gegeven moment begon hij het zelf vervelend te vinden om daar maar rondjes te blijven draaien. Het had ook geen nut zo! Toen bleek alles ineens interressant. Vooral omdat hij echt doorhad dat hij echt zelf mocht bepalen waar hij naar toe liep. Hij begint nu steeds meer de hele bak te gebruiken. Hij ziet nu andere leuke dingen. Over de balken heen gaan die er liggen. Rondjes rond het opstapje. Zijn laatste nieuwe..... in galop recht op de omheining af gaan en pas op het laatste moment wisselen en de andere kant op gaan! Verrassing!!! Kan je verzekeren dat je op zo'n mannieer je paard heeeeeeel goed leert aanvoelen!

    En dat niet alleen.... dat je je leert overgeven aan je paard. Hoeveel mensen durven de teugels niet los te laten en hun paard maar gewoon te laten lopen? Hoeveel mensen willen persé bepalen waar hun paard naar toe loopt? Ik was daar 1 van Passenger is voor mijzelf een hele goede geweest...vooral om me over te geven aan hem en hem te leren vertrouwen!.... moet zeggen dat ik het 1 van de leukste dingen vind die ik tot nu toe heb gedaan in level 1... ik beleef er echt plezier aan en Mr. T ook merk ik. Hij galopeerd veel lekkerder, in draf is hij helemaal ontspannen in zijn lichaam. En zoals ik het voel loopt hij nu ook op 4 benen en niet alleen maar op zijn voorhand. Het risico van struikelen is dan nl. veel groter....

    Maar ik moet toegeven... 21 minuten is lang.... ik ga het ook zoveel mogelijk interessant maken door van alles in de bak te leggen...
    "We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."

    Albert Einstein

  9. #39

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    Dat vind ik ook het lastige. Ik raak helemaal uit evenwicht en mijn paard ook, lijkt wel. Het zit niet zo lekker hoor.

    Enne Linda, volgens mij mag je handen niet op de knop houden, dan is het effect weg van de pushing omdat je handen te hoog liggen om je aan af te kunnen drukken.
    (heb je na afloop zeker mooie ronde drukking in je handpalm??? haha)

  10. #40
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Enne Linda, volgens mij mag je handen niet op de knop houden, dan is het effect weg van de pushing omdat je handen te hoog liggen om je aan af te kunnen drukken.
    (heb je na afloop zeker mooie ronde drukking in je handpalm??? haha)

    Hahaha, ja, vandaar dat ik het meestal naast de knop doe. Dus één hand ]/images/smilies/wink_smile.gif[/img]
    Maar dan nog zit het inderdaad niet lekker en krijg ik niet het gewenste resultaat (maar dat krijg ik dus ook niet als ik mijn handen op de juiste plaats leg). Hmmm, denk dat ik voortaan maar Pushing Passenger gewoon lekker zonder zadel moet doen, dan kan ik er wel goed bij met mijn korte armpjes hihihi
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  11. #41
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    Ik heb een leuk alternatief gevonden. Passenger in eht bos. Gewoon elkker stappen en draven door eht bos en zelf uit laten zoeken en dat gaat prima, ze is zo braaf. Veel leuker dan in de bak. in de bak weet ze dan ook gewoon dat het trainen betekent en je gedragen.

  12. #42
    pasterza
    Guest

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    Passenger is leuk!! Zolang niet in de bak want dat is erg saai en Waldjo gaat dan moeilijk doen. Wel in de springwei, veel leuker! Is een wei van 50 x 80 m met diverse hindernissen, cavaletti, slalommen van pionen e.d en op gras en Waldjo vind passenger dan superleuk! Kan ie mooi overal omheen, doorheen en heeft ie veel ruimte.

    Mwa ik weet denk ik al weet hoe ik die 21 min. passenger ga filmen later. Op de boerderij waar hij staat hebben we aan de ene kant van het huis 2 grote weides en aan de andere kant 4. Die 4 zijn met mekaar verbonden en ik denk zo'n 8 hectare. Het eerste stuk grenst aan de Ijsel (waar we ook gebruik van kunnen maken), daarnaast het 2e stuk, is de springwei, daarnaast het 3e stuk, heeft een greppel die soms blank staat (kunnen we mooi overheen springen) eenmaal over die greppel heen ga je het zomerdijkje op en dan kom je in het maailand/vogelweide gebied uit. Door het hele gebied loopt de zomerdijk. Via het 1e stuk kum je ook via een de andere kant bij het 3e stuk komen (dan rijd je door een soort van bos op de dijk met een sloot aan eén kant en dan alshetware om de springwei heen rijden. Mwa lijkt me best leuk om daar passenger te filmen Maarrem dat duurt nog wel even.

  13. #43
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    Ja klinkt leuk Pasterza, maar dan moet je nog wel even iemand vinden die dat hele eind met een camera achter je aan wil sjouwen.

  14. #44
    pasterza
    Guest

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    Uhm tja dat wordt wel een probleem ja... en mag tie ook meehollen. Naja tegen die tijd zien we wel weer, kan idd mooi gaan oefenen

  15. #45
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: 21 minuten passenger...[L1]

    Volgens mij moet je het in een afgesloten ruimte filmen of heb ik het mis?

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •