Dat is het eigenlijk in het kort. De pony die ik rij, staat nu eindelijk blootvoets, ik helemaal blij.
Maar het probleem, de eigenaren rijden het liefst buiten met haar, en onvermeidelijk moet je dan wel eens over de weg heen, en soms ook wel wat langere stukken om bij leuke stukjes te komen (tsja, je hebt het soms niet voor het uitzoeken). In ieder geval, daardoor slijten de hoeven nu erg snel af.
Ze (de pony natuurlijk) heeft in het begin van de winter voor en achter op ijzers gestaan, halverwege de winter, in geloof ergens in februari zijn de ijzers achter eraf gegaan (was ik al helemaal blij om). Voor hebben ze laten zitten omdat ze op stal soms wel heel erg wil schrapen
![]()
Nu ongeveer 5 weken terug (denk ik) zijn de ijzers voor er ook af gegaan. Maar ze loopt nu super moeilijk, bijna kreupel over kleine steentjes. Inmiddels vertikt ze het dus ook bijna om de oprit naar de poetsplaats op te lopen en de weg naar de bak. Allemaal van die kleine (***) steentjes en de staleigenaar wil daar niets aan doen.
De eigenaresse is het eigenlijk wel weer zat, de blotevoeten en wil haar over een week of 4 toch maar weer in ieder geval voor op ijzers hebben.Wat ik opzich ook wel begrijp, want ze heeft er gewoon echt last van!
Mijn vraag na dit bijzonder lange verhaalis nu: Moeten we nog langer wachten tot haar hoeven aansterken en slijten ze dan ook minder snel af, of is dit dweilen met de kraan open. De eigenaresse wou er eigenlijk ook wel een natuurlijk bekapper bijhebben, maar dat blijft er ook maar een beetje bij..
En hoefschoenen vinden ze eigenlijk geen optie.. (vanwege eerdere negatieve reacties)
Ten einde raad![]()
Bladwijzers