Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 27

Topic: Vieze ogen door vliegen

Vieze ogen door vliegen

Hallo allemaal,

Ik kwam vanmorgen op stal en ik zag dat U2 hele vieze ogen had, ik denk dat het door de vliegen komt. Er komt wat pus uit haar ogen en om haar ogen was het ook wat vies. Een vliegenmasker is eigenlijk geen optie, omdat ik die 's nachts niet om wil laten. Hebben jullie misschien nog ideeen?

Groetjes Ruth.

Re:Vieze ogen door vliegen

Hebben mijn paarden ook wel eens als ze een tijdje geen vliegenmasker op hebben gehad. Ik maak het dan een paar dagen schoon met kamillethee, dat werkt erg goed. En dan dus weer een vliegenmasker op. Ik wilde ze ook 's nachts niet omlaten. Maar 2x per dag gaan is niet haalbaar en anders hebben ze constant pus-oogjes, dus ik heb maar besloten dat de maskers gewoon ook 's nachts op blijven met vliegenweer.
    Surrender to fun!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    Hebben mijn paarden ook wel eens als ze een tijdje geen vliegenmasker op hebben gehad. Ik maak het dan een paar dagen schoon met kamillethee, dat werkt erg goed. En dan dus weer een vliegenmasker op. Ik wilde ze ook 's nachts niet omlaten. Maar 2x per dag gaan is niet haalbaar en anders hebben ze constant pus-oogjes, dus ik heb maar besloten dat de maskers gewoon ook 's nachts op blijven met vliegenweer.
    Oke, klinkt goed. Maar heb je een speciaal merk kamillethee? En waar haal je die?
    Wat betreft 2x per dag gaan is voor mij nu wel mogelijk nu ik vakantie heb, maar straks niet echt handig.
    Ik denk toch maar een vliegenmasker halen en nu het nog kan 2x per dag gaan.
    Dankjewel voor je reactie!

Ehm.. gewoon kamillethee die we nog hadden. Geen speciaal merk voor gekocht
    Fijn dat je nu nog een tijdje 2x per dag kan gaan, 's nachts masker af blijft toch fijner.
    En dan kan je meteen 2x per dag oogjes poetsen Succes!
    Surrender to fun!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    Ehm.. gewoon kamillethee die we nog hadden. Geen speciaal merk voor gekocht
    Fijn dat je nu nog een tijdje 2x per dag kan gaan, 's nachts masker af blijft toch fijner.
    En dan kan je meteen 2x per dag oogjes poetsen Succes!
    Dankjewel! Vanavond meteen aan de slag!

Actief Forumlid marloes1987's Avatar
    Aangemeld
    May 2009

Herkenbaar probleem inderdaad. Kamille thee werkt heel goed om schoon te maken ja. Ik gebruik zelf ook altijd Bright Eye gel van Zoology (die paarse). Dat voorkomt korstvorming en houdt de oogranden soepel. Die van mij had altijd erg last van harde korsten rondom haar ogen als die gingen tranen door de vliegen.
    Ik laat trouwens ook meestal 's nachts het masker om, omdat het nog zo lang warm en windstil blijft. Van mij mogen die vliegen een ander slachtoffer gaan zoeken.
    Succes ermee in ieder geval!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marloes1987
    Herkenbaar probleem inderdaad. Kamille thee werkt heel goed om schoon te maken ja. Ik gebruik zelf ook altijd Bright Eye gel van Zoology (die paarse). Dat voorkomt korstvorming en houdt de oogranden soepel. Die van mij had altijd erg last van harde korsten rondom haar ogen als die gingen tranen door de vliegen.
    Ik laat trouwens ook meestal 's nachts het masker om, omdat het nog zo lang warm en windstil blijft. Van mij mogen die vliegen een ander slachtoffer gaan zoeken.
    De kamille thee heb ik in ieder geval meteen gehaald! Oke, misschien is dat dan ook nog iets om te proberen!
    Dankjewel voor je reactie!

Marloes, nog even een vraagje: Die gel voor de ogen, kun je die bestellen op internet? Ik was er naar aan het kijken maar ik kan eigenlijk nergens wat vinden?

Actief Forumlid marloes1987's Avatar
    Aangemeld
    May 2009

Ja ze hebben het sowieso bij de Paardendrogist. Volgens mij kun je het ook bij Divoza enzo kopen.

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Mijn paard had ook traanogen. Was een lichte ontsteking, waarschijnlijk door vliegen. Ik heb haar een kuurtje Echinaforce gegeven. ( 10 dr p/d op een broodje)Het knapte heel snel op. Dat heb ik altijd op voorraad omdat het ook te gebruiken is voor uitwendig gebruik om wondjes schoon te maken. Wel ff verdunnen anders prikt het zo.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yulia
    Mijn paard had ook traanogen. Was een lichte ontsteking, waarschijnlijk door vliegen. Ik heb haar een kuurtje Echinaforce gegeven. ( 10 dr p/d op een broodje)Het knapte heel snel op. Dat heb ik altijd op voorraad omdat het ook te gebruiken is voor uitwendig gebruik om wondjes schoon te maken. Wel ff verdunnen anders prikt het zo.
    Super, dankjewel voor de tip!

Ja ze hebben het sowieso bij de Paardendrogist. Volgens mij kun je het ook bij Divoza enzo kopen.
    Oke, ik had inderdaad bij de Paardendrogist gekeken maar kon het niet vinden, nog even iets beter kijken dus!

Thanks!

Marloes, zou jij voor mij op de paardendrogist de link van de oog gel op willen zoeken en mij die toe willen sturen? Volgens mij kijk ik niet goed, ik heb alles afgezocht haha.

Na lang zoeken toch gevonden! De link is dus niet meer nodig.

Nogmaals dank voor de tip!

Het beste zal natuurlijk zijn als de vliegjes helemaal niet zo dicht aan de ogen komen, maar diverse antivliegen sprays zijn in het gezicht natuurlijk niet zo'n goede optie. Wij gebruiken voor onze eczeem pony een herbal spray van Espree (op natuurlijke basis), het houdt de vliegjes en mugjes super op afstand. Deze spray bestaat uit o.a. citronella en eucalyptus olie. Ik heb ook gezien, dat dit spul ook als zeg maar zon deo roller bestaat, zodat het makkelijk om de ogen etc opgedragen kan worden...misschien is dat ook wel een optie om de vliegen ten minste een beetje op afstand te houden?
    www.ld-hoefverzorging.nl

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten