Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Is dit mok?

Actief Forumlid Baldertje's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Is dit mok?

Ik kwam vandaag bij Balder en hij heeft ineens 2 wondjes op zijn 2 voorbenen en op de zelfde hoogte! onder de zwilwrat.
    Heel apart heb er foto's van gemaakt en ik vind het op mok lijken.
    Maar kan dat ineens zomaar komen?

verder staat hij 24/7 in de wei en krijgt alleen gras en af en toe een handje musli.
    verder gewoon vitamine kuur aantal keer per jaar.

Hoop dat jullie er meer verstand van hebben!
    Hoe moet ik dit behandelen?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:Is dit mok?

Mischien Trea en/of Quincy even mailen die hebben er wel ervaring mee met hun tinkers. Kan zijn dat Trea met vakantie is.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Vind dat wat hoog op het been voor mok. Die uitvergroting lijkt het meer op een wondje dat een beetje draagt?

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

hoog op het been kan rasp zijn... maar ik vind de tip van whoopie wel goed!
    deze dames hebben heel wat ervaring met mok.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe
    hoog op het been kan rasp zijn... maar ik vind de tip van whoopie wel goed!
    deze dames hebben heel wat ervaring met mok.
    Dat was ook mijn eerste gedachte... Maar rasp zit volgens mij altijd in de knie of kootholte.

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Zit inderdaad erg hoog voor mok. De 1e foto dacht ik gelijk ja, maar de close up lijkt het inderdaad een wondje. Als het mok is dan zitten er vaak "korstjes"ook in de haren. Losse stukjes bedoel ik dan. Het is dan heel onrustig rond d eplek.
    In 80% van de gevallen wordt mok veroorzaakt door schurftmijt daardoor hebben paarden met sokken er vaak meer last van.
    Het vervelende van mok is, dat niet alle middelen op elk paard helpt. Het is even zoeken.

Aangemeld
    May 2007

Okeej dank je, ik ben heel benieuwd omdat het op de zelfde plek is op beide voorbenen.
    De DA komt straks kijken ben benieuwd.

Er zitten wel korstjes op de haren en hangen ook los dus ik ben heel benieuwd.
    zal laten weten als ik weer thuis ben wat het is.

Aangemeld
    May 2007

DA is geweest en het is een soort mok maar DA vind het wel vreemd dat het zo hoog zit en op precies de zelfde plekken op beide benen uit komt zetten.
    Hij denkt dat hij teveel afval stoffen heeft en het niet kwijt kan.
    hij zit ook tegen hoefbevangenheid aan dus hij moet afvallen. daar ben ik nu mee bezig, verder moet ik hem elke dag wassen die plekjes en zalf erop smeren.

Ik zou je aanraden een ontgiftigingskur te maken, vooral als de dierenarts al zegt dat jou paard teveel afvalstoffen heeft. Het is dan alleen een kwestie van tijd dan andere dingen gebeuren.....ik gebruik twee keer per jaar detox van phytonics, dit is een best wel sterk en effektiv middel voor het draineren van het lichaam....is op planten-/kruidenbasis!
    www.ld-hoefverzorging.nl

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Als je nu je paard gaat ontgiften kan het wel zijn dat deze verschijnselen verergeren, ik weet niet Gercon hoe sterk dat spul werkt.
    Mischien je paard eerst even op dieet zetten en dan zou je kunnen ontgiften met Drainage composium dit is wat milder dan bv groene leem, maar ook schindlers mineralen werken fijn.

Volgens mij heeft Huppa (was het dat), speciale kruiden voor mok die zorgen dus ook voorontgifting ik weet nog dat de dames daar goed resultaat mee hadden bij hun tinkers.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

je moet natuurlijk altijd op de dosering kijken en hoe het paard reageert....dat middel waar ik het over heb is verkelijkbaar met drainage comp van de groene os, alleen effektiever
    ...de vraag is wat is beter om te doen, nu te wachten en kijken of het lichaam het ook van alleen kan oplossen, door deze plekken lijkt die het wel te proberen, of hem ondersteunen en accepteren, dat afvalstoffen dan via verschillende kanalen afgescheden worden en dus misschien nog meer pleken onstaan, maar dan alles uit is en de metabolisme weer goed kan werken?!
    www.ld-hoefverzorging.nl

Aangemeld
    May 2007

is opzich wel een goed idee, die van huppa heb ik gezien ja de andere ken ik niet?
    Ja groene leem als wondpasta.

De plekjes genezen goed en hij staat op dieet.
    Ik wacht liever even af en overleg liever met de DA voordat ik zelf vanalles ga uitproberen.

Googlen eens op "CPL", dit komt vooral bij 'sokkenpaarden' voor en dan met name de zwaardere types.

Ontgiften kan je ook op een zachte manier doen met Bachbloesems.

Bladwijzers

Forum Rechten