Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: [nog altijd L1] porcupine met sleutel??!!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

[nog altijd L1] porcupine met sleutel??!!

Zucht... gisteren weer eens naar Bertje geweest. Hopeloos geval. Na 2,5 jaar (was mijn beginnerparellipony) zijn we nog steeds op hetzelfde niveau. Ok, sommige oefeningen gaan natuurlijk beter dan L1, maar hij blijft een paard die elke keer jouw leiderschap bevestigd wil zien, elke dag opnieuw.

de porcupinegame is een groot probleem bij hem. Gisteren liep bertje wat stijfjes (weinig gereden de afgelopen weken) dus deed ik was stapspelletjes. De porcupinegame ging superslecht. Pff, mn volle gewicht op 1 vingen overtuigde hem nog niet om opzij te gaan. Uiteindelijk met pijn in mn hart mn autosleutel gepakt. "sorry, Bert, reageer alsjeblieft voor fase 4". Bertje wachtte geduldig af op wat komen gaat, fase 1 (gaaaaap), fase 2 (snurk), fase 3 (zucht) sleutel in zijn zij (AUW!!!!, dat doet zeer) Bertje probeerde te trappen, beet vervolgens in mn elleboog (blocken is zo makkelijk niet op zo'n moment) en besloot pas daarna om een stapje opzij te zetten.
    Ik heb zo 3 of 4 keer de sleutel nodig gehad. Balen!!! Bah, ik wou dat dat respectissue met Bertje nu eindelijk eens afgelopenwas.
    Toen eenmaal de rangverhouding duidelijk was reageerde bertje wél op fase 1. zelfs toen ik zijwaarts vroeg vanuit zone 3. Alleen dan wel met zo'n kop van"waag het niet die sleutel weer te pakken!!!"

Is dit nu normaal??? bij al mn andere parellipaardjes gaat de porcupine gewoon zoals het hoort. Alleen bij Bertje blijft het een big problem.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: [nog altijd L1] porcupine met sleutel??!!

Tsja, als je maar heel weinig met hem oefent, kan ik me goed voorstellen dat hij elke keer weer opnieuw de rangorde bevesigd wil zien.

Probeer anders de porcupine en driving game te combineren: dus de eerste fases porcupine, bij het uitblijven van een reactie, driving erbij gebruiken.
    Zo kun je bijv. achterwaarts op de neus ondersteunen met driving met de stick tegen zijn borst. En met porcupine op de achterhand kun je ook je stick erbij pakken om hem te vertellen 'he, luister naar mijn hand' Net als in het papa-mama spel.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Ja, ik zou ook precies doen wat Eveline zegt. Gewoon de driving game gaan gebruiken als je hogere fase en het einde van je leadrope kan op zo'n moment ook erg handig zijn als 'tool' net als je carrot stick

Met die sleutel reageert hij misschien wel, maar het is de bedoeling dat je het oncomfortabel maakt en niet pijnlijk, naar mijn mening dan...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Als ik bij borus tot fase 4 moet gaan, dan ga ik tijdens fase 4 een beetje prikken ipv constante druk. Parelli zegt dat je dit niet moet doen, omdat je je paard zo boos of geirriteerd kan maken. Maar het werkt altijd goed en kreeg niet het idee dat hij het erg vond.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Veel paarden reageren beter op 'prikken' dan op constante druk, althans de paarden waar ik mee omga
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Bladwijzers

Forum Rechten