Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: Hoe kom je aan een stuk land? En aan wat voor prijzen moet je gaan denken?

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Hoe kom je aan een stuk land? En aan wat voor prijzen moet je gaan denken?

Toekomst droom. Die ik wat meer vorm wil gaan geven.

Ooit ben ik opzoek naar een stukje land (tussen 0,5 hec en 1 hec) in buurt van het bos. Regio Oosterhout/Tilburg/Breda.

Heeft iemand enig idee of er een soort van marktplaats is voor stukken grond of moet je dan bij de gemeente zijn?

Wat zijn de prijzen zo ongeveer?

Hoe zit het met landbouwgrond/bouwgrond?

Alvast bedankt!

Groetjes Anouk
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Re:Hoe kom je aan een stuk land? En aan wat voor prijzen moet je gaan denken?

wij hebben toen een advertentie in de dorpskrant geplaatst en hebben twee of drie antwoorden gehad, het was dus makkelijker dan dat wij dachten....het lijkt zo te zijn, dat toch meerdere mensen nog een stukje grond over hebben...maar wij huren het gewoon, maar misschien toch ook wel een optie voor kopen? Prijsen zijn denk ik best verschillend afhangelijk van de regio
    www.ld-hoefverzorging.nl

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Anouk

Ooit ben ik opzoek naar een stukje land (tussen 0,5 hec en 1 hec) in buurt van het bos. Regio Oosterhout/Tilburg/Breda.

Heeft iemand enig idee of er een soort van marktplaats is voor stukken grond of moet je dan bij de gemeente zijn?

Alvast bedankt!

Groetjes Anouk
    Ik zou beginnen je land op de wc te hangen. Serieus waar.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover

Alvast bedankt!

Groetjes Anouk
    Ik zou beginnen je land op de wc te hangen. Serieus waar.
    Hangt boven MIJN bed, ook goed??
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Hangt boven me bed, ook goed??
    NEEEEEE
    MIJN bed! MijN mijN mijN mijN

Hang a.u.b. ook de N naast dat stuk land Pleaeaease!
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

probeer eens bij de makelaar, zij weten vaak nog wel iets. Op bijv funda, drieklomp en zo staan regelmatig stukken land te koop. De plaatselijke makelaar zou daar vast wel iets van weten.
    En blijven dromen is altijd goed

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Bij Ons land stond er gewoon een heeeeeeel groot bord TE KOOP op
    De prijzen verschillen enorm van regio. Hier liggen de prijzen rond de 25000 en 30000 per hectare landbouwgrond.
    Wat wil je weten over landbouwgrond/bouwgrond?
    Op landbouwgrond mag je doorgaans niets bouwen in elk geval. Wat wel aan te raden is, is om, als je een land hebt gevonden wat te koop is, hier op verschillende plaatsen (bijvoorbeeld op een heuveltje of del)een gat te boren om de grondsamenstelling vast te stellen. Zo weet je in elk geval wat je kunt verwachten, of er geen puin onder ligt, etc. Ook informeren naar recht van overpad is handig.

Actief Forumlid liene's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Idd, hier in de omgeving van Zutphen staan ook wel een paar mooie weilanden te koop.
    Alleen ligt hier de gemiddelde prijs iets hoger, zo rond de 50.000 euro voor 1ha.

Je moet er wel rekening mee houden dat je doorgaans niets mag bouwen op landbouw/akker grond.
    En als je al besluit om er paarden op te houden dat je ook geen stroomvoorziening en water bij de hand hebt.
    Nu in de zomer gaat het wel zonder stroom maar in de winter met de korte dagen word het erg lastig zonder stroom.

Ook heb je als je 'zakelijk' iets wil opzetten te maken met de mestboekhouding. Wat het precies inhoudt weet ik niet, ik ben zelf ook aan het kijken voor een ander plekje en heb ook dingen uitgezocht om zelf een weiland te kopen/huren, zodoende werd ik op de mestboekhouding gewezen.

Succes!

www.fundalandelijk.nl
    De beste manier om te betalen voor een mooi moment is te genieten.

Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    38

ik zit aan de andere kant van de grens voor jouw, net iets te ver waarschijnlijk... maar hier is de prijs rond de 30000€ per hectare normaal; helaas wordt in realiteit vaak meer gevraagd dan dat!
    als je wilt huren, dan is het gewoon goed zoeken... en niet te snel opgeven...
    Hinnik!

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Ik ben ook al paar jaar bezig om een stukje land erbij te kopen 1,5 a 2 hectare.
    hier liggen de prijzen helaas erg hoog 80.000 euro per hectare... maar ik heb goede hoop, alles komt goed en zo niet dan toch

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Hangt boven me bed, ook goed??
    NEEEEEE
    MIJN bed! MijN mijN mijN mijN

Hang a.u.b. ook de N naast dat stuk land Pleaeaease!
    Ja,, MIJN bed
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Wij zijn hier bijna deur aan deur gegaan, alle boeren (die natuurlijk geen hectare kwijt kunnen van hun 400 hectare...)... Na anderhalf jaar hebben we eindelijk 1,5 hectare, aangeboden nog wel (onze paarden stonden er al een half jaar op), naast het bos en de velden Je kan misschien ook naar de notaris bellen om te vragen wat de prijzen zijn (hoewel de gronden vaak voor meer worden verkocht).

Wat betreft het bouwen/stallen plaatsen: hangt ook van gemeente af denk ik. Hier (België) heb je het paardenloket, zijn wel al veel mee geholpen.

Veel succes en niet opgeven, ooit komt het wel is goed! (zij een mevrouw ook toen we aan haar gingen vragen of ze geen weide had)
    Ons dagboekje: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=28967.msg558754#msg558754

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wat ik weet Anouk, kost grond her ongeveer 40000 euro per hectare, de grond bj whoopie achter is nog te koop volgens mij .

Met betrekking tot de mestboekhouding, voor zover ik weet gaat dat pas spelen wanneer je niet prive paarden houdt maar voor je beroep en dat heeft te maken met het aantal paarden wat je in het land hebt staan, ik weet dat het op De Moer zo is dat het prive is tot 5 paarden , in andere gemeenten tot 6 paarden, dan hoef je dus geen mestboekhouding bj te houden . Heb je meer paarden dan dus wel ook al is het prive, zo heb ik het begrepen ten minste.

Dit soort dingen kun je navragen bij de gemeente.

Maar wl je iets kopen of huren??
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yvonne P
    Ik ben ook al paar jaar bezig om een stukje land erbij te kopen 1,5 a 2 hectare.
    hier liggen de prijzen helaas erg hoog 80.000 euro per hectare... maar ik heb goede hoop, alles komt goed en zo niet dan toch
    Daar koop je hier een heel huis voor.
    www.niettevermijden.com

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten