Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: Hoe financier je een stuk land?

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Re:Hoe financier je een stuk land?

Land kopen doe je met cash en niet op afbetaling, dus tenzij je het ergens in een oude sok hebt liggen wordt het lenen of een hogere hypotheek nemen. Verder is de aanleg van PP of paddock niet overal zomaar mogelijk, je verandert namelijk de bestemming van het land als je het gras (deels) laat verdwijnen. In onze regio is een bak of paddock aanleggen een kwestie van vergunning aanvragen (en dan nog krijgen).
    Huren of pachten kan natuurlijk ook, denk dan wel aan bijkomende kosten zoals belastingen en onderhoud van de wateringen/sloten. Verder hebben wij aardig wat land in eigendom, maar ook in pacht. Het land veranderen in een PP of zomaar een paddock erop maken, is iets wat niet zomaar mag (alleen al vanwege de vergunning en/of bestemmingsplan) en bovendien gaat het ook vaak ten koste van de grond zelf. Dus ik zou mijn huurder geen toestemming geven, mijn land daalt namelijk enorm in waarde en ik heb flinke kosten om het land weer in oude staat te krijgen.

*Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Maare hoe duur is het dan in Duitsland of in Zweden (even ter vergelijking)??
    Dan is er nog een andere optie....

Verhuizen naar duitsland
    jup....dat is ook mijn plan. In Duistland kun je bv. vlak over de grens al huizen met 2-3 hectare voor 250.000€ kopen ...huizen en stukken grond zijn in Duitsland gemiddeld denk ik tenminste de helft of een derde van de prijzen voor huizen hier in Nederland.
    Als je naar het oosten gaat (heb ik een jaar gewoond), nou da krijg je het land van de boeren voor nix aangeboden...ze zijn gewoon blij als iemand het land schoon houdt en zij niet moeten maaien etc.

www.ld-hoefverzorging.nl

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jasminum
    Maare hoe duur is het dan in Duitsland of in Zweden (even ter vergelijking)??
    In Zweden koop je 6 hectare met 1 huis en 4 vakantiehuisjes en een meer erop voor ongeveer €300.000

Ik ga jullie lekker niet vertellen wat ik voor mijn huis betaald heb maar we hebben een kavel van ruim 500 vierkante meter, een vrijstaand huis wat compleet is onderkelderd, in totaal bijna 300 vierkante meter woonruimte voor het geld waar je in nederland nog niet eens een rijtjeshuisje kan kopen.

Wij pachten nu het land en betalen 300 euro per jaar. We mogen er alleen niet op bouwen. We hebben een PP gemaakt en heb het niet gevraagd. Als ze zien dat juis ook hele stukken land niet stuk worden gelopen zullen ze in mijn optiek geen bezwaar hebben. Zowel haal ik de palen weg en zaai ik de paden opnieuw in.
    www.niettevermijden.com

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Sita
    euuh arabesk, wij hebben 1 inkomen momenteel (een lager dan gemiddeld in belgie overigens), leven daar met 2 mensen, 1 hond en 2 paarden van en sparen ELKE MAAND nog 500€. waar een wil is, is een weg hoor
    Woon jij gratis? :P Ik heb een keer via nibud uitgerekend dat mijn salaris precies passend is voor alles, ik kan dus niks geks doen. Ik heb mijn paarden ook nog he, die staan ook niet gratis. Ik ga niet uit, koop geen dure kleren, heb geen dikke auto etc, zou niet weten waar ik nog op zou kunnen bezuinigen. Ja paarden de deur uitdoen, dat zou wel lekker sparen ja...

Vrienden van mij hebben in de Eiffel een huis bovenop een berg met 7 ha land voor 2,5 ton zoiets Alleen mijn Duits is niet zo goed vrees ik...

Ik huur nu, en daar lag al een toltbaan op, dat is nu mijn track geworden
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Nou ik sprak geen woord duits toen ik hier kwam en ondertussen brabbel ik wat rudy Carrel duits en ze verstaan mij allemaal al slaat het af en toe helemaal nergens op wat ik zeg.
    www.niettevermijden.com

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten