Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: help paard wordt kaal!!

help paard wordt kaal!!

Hallo,

Ben nog niet zolang hier maar hoop dat jullie kunnen helpen, maak me ernstig zorgen om mijn paardje.
    Zo'n 2 weken geleden begon mijn paard (12 jarige ruin) met wat kale plekken op het hoofd en wat kleine wondjes, in eerste instantie dacht ik aan vliegen en ben met vliegenspul aan de gang gegaan. Eind vorige week begon het op zijn borst en schouders ook. Op zijn schouders en borst is de huid heel rustig, geen wondjes oid. Hij heeft er ook geen jeuk aan. Gister veearts op bezoek gehad, die wist het ook niet vond de huid te rustig voor mijt oid. Toch heeft ze vandaag gezegd dan maar te gaan wassen met imaverol. En ze laat het aan mij of ik ook bloedonderzoek of een biopt wil. Het word wel erger want hij is nu kaal aan het worden vanaf zijn hoofd hals tot aan waar de singel zit en op de binnenkant van de achterbenen begint het ook al. Wat nu? Wat zouden jullie doen?

Re:help paard wordt kaal!!

Wat zouden jullie doen?
    Biopt laten nemen! De langste dag is al een poos geweest en paarden horen nu alweer te beginnen met wintervacht aanmaken. Ik zou het niet langer aanzien en snel verder zoeken.

Heb je een foto?
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Wat zouden jullie doen?
    Biopt laten nemen! De langste dag is al een poos geweest en paarden horen nu alweer te beginnen met wintervacht aanmaken. Ik zou het niet langer aanzien en snel verder zoeken.
    Bij zulke uitgebreide plekken zou ik zeker ook een biopt laten doen idd. Is eigenlijk een diep schraapsel, biopt klinkt wel erg "diep". Met Imaverol aan de slag zou ik liever doen als je de diagnose hebt. Ze weten bij terugkomst in de praktijk al snel of er iets "leeft" in het schraapsel, dat leggen ze onder hun microscoop. Gaat dus niet veel tijd mee verloren.

het staat me zo tegen te gaan rommelen in gezonde huid, daarom toch eerst even imaverol geprobeerd iom de veearts. Helaas werd hij daar helemaal warm van, toen ik de veearts belde om te vragen wat ik het beste kon doen was zijn antwoord dat weet ik ook niet. Andere veearts gebeld, deze zei dat dat wel meer voorkwam en ik in de gaten moest houden of hij koorts of zwellingen kreeg, deze kreeg hij gisteravond niet gelukkig.
    Nog even een foto

Een gezonde huid laat zijn haren niet zonder reden los. Het lijkt mij verstandig om eerst de oorzaak te achterhalen voordat je gaat behandelen (of een poging daartoe).
    Ik zou de dierenarts bellen voor een huidschraapsel of iets dergelijks

Sterkte ermee!

huidafschraapsel is al gedaan, biopt alleen nog niet, uitslag duurt 10 dagen, duurt me eigenlijk te lang.
    Heb de veearts gebeld die komt zo rond half 4, zoiezo voor bloedonderzoek, over biopt twijfel ik nog een beetje, vind het moeilijk paardlief pijn te doen. Weet ook niet of dat slim is nu met die warme plekken.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Huidschraapsel was al gedaan dus. Dat zag ik niet staan in je eerste postje, vandaar.
    Als je nu niks doet duurt het nog langer dan 10 dagen voor je iets weet toch?

zo ongeveer, heb behandeld met imaverol, dus kan zijn dat dat eerder helpt dan over 10 dagen, in geval het schimmel is.
    maar is vandaag weer een veearts bijgeweest, heb bloedonderzoek laten doen, maandag heb ik daar uitslag van. Uiterlijk donderdag uitslag van de kweek, maar kan ook iets eerder zijn afhankelijk van hoe snel ze zijn bij het lab.

O, er is al een schraapsel gedaan! Dat had ik even niet begrepen. Is daar ook iets uitgekomen? (of is dat waarop je 10 dagen moet wachten?)

dat is idd waar we 10 dagen op moeten wachten.

Actief Forumlid Baldertje's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Mijn paard heeft dit ook,
    Die heeft het het elk jaar 2 keer en die word helemaal kaal!!
    Overal!

Ik heb al 4 keer de DA laten komen maar die kon niks vinden
    Heb haar gewassen met ivermarol en nog meer spul tegen schimmels, mijten en bacterien.
    maar dat is het allemaal niet.

Het heeft te maken met slechte weerstand ook als ze ouder worden er zijn niet heel veel paarden die dat hebben. Mijn paard liet ook de haarzakjes los en die was echt helemaal kaal! Nergens haar meer!
    Ik heb ook schaapsel af laten nemen en daar kwam niks uit.
    Bij mij advieserde ze ook op biotie te nemen en zelfs naar de kliniek te gaan maar dat wilde ik nog niet ik wilde eerst is kijken of ik het met voeding kon verhelpen.

Tenminste bij mijn paard is dat zo, maar wat ik zo lees lijkt het heel erg op wat mijn paard heeft.
    Maar ik voer nu in de maanden voordat ze beginnen met verharen dus nu begin ik al om het proberen voor te zijn Equitop Forte.
    op aandraden van de DA.
    kun je gewoon bij de paarden drogist bestellen. Je kunt het proberen? mijn paard knapte er echt super van op en kreeg weer een mooie vacht!
    misschien kun je dit eerst proberen voor biopsie?

heb inderdaad de voeding veranderd, de kale plek is inmiddels weg, alleen nu weer weinig manengroei, maar valt niet meer heel erg op en hij heeft er ook geen last van.

Bladwijzers

Forum Rechten