Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 61 tot 67 van de 67

Topic: beeldmateriaal slokdarmverstopping

Actief Forumlid elxa's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    41

Re:beeldmateriaal slokdarmverstopping

Hoi,

Toevallig moet ik denken aan mijn hond en zijn geriatrisch vestibulair syndroom. Bij dit syndroom beschadigen de zenuwbanen in zijn middenoor waardoor hij scheef gaat lopen en omvalt. De verschijnselen blijven een paar dagen, verdwijnen weer maar komen ok vaak later terug.
    Ik las dat je paardje al eerder last heeft gehad van zijn middenoor, dus beetje lopen googlen op paard+vestibulair en vond dit:
    Problemen van het midden- en binnenoor.
    Deze komen zelden voor, maar treden soms op als gevolg van een
    schedelbreuk door een val of door een bacteriële hersenvliesontsteking. Ze
    geven als symptomen hoofdschudden, in rondjes lopen of omvallen. De
    behandeling hangt af van de oorzaak en is meestal symptomatisch. (Lit.20)
    Otitis media/interna is vaak een chronische infectie die soms gepaard gaat met
    temporo-hyoidale osteoarthropathie. Door de artritis ontstaat er vaak een fusie
    van het temporo-hyoidale gewricht die stress fracturen kan geven in het pars
    petrosa van het os temporale. (Lit.5)
    Het onderzoeken van het middenoor neemt veel tijd in beslag en is vaak
    invasief. (Lit.14)

http://www.icreo.com/student/Nl/eind...rproblemen.pdf

Geen idee of je er wat aan hebt, als je gaat googlen op symptomen kom je namelijk altijd de meest bizarre ziektes tegen, denk dat ik zelf gek zou worden, sterkte in ieder geval!

Ik zie niet hoe deze verschijnselen in verband gebracht worden met de ziekte van lyme? Kent m.i. hele andere symptomen.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door HeidiRickDennis
    Ik zie niet hoe deze verschijnselen in verband gebracht worden met de ziekte van lyme? Kent m.i. hele andere symptomen.

Neurologische problemen worden genoemd bij Lyme.

Lyme kan niet vastgesteld worden, omdat je hersenvloeistof moet afnemen, iets wat je niet doet. Er zijn heel veel mensen en dieren die Lyme hebben. Echt een onderschoven kindje in de medische wereld.

Ik heb erop gegoogled maar kon niet eenzelfde beeld als bij jouw filmpje ontdekken. Lyme wordt vaak door huisartsen nog te vaak genegeerd dat klopt, bij paarden zal dat ook zo kunnen zijn maar om bij deze vage klachten maar heftige reactie dan te concluderen dat het lyme is? Lyme wordt doorgaans behandeld met antibiotica, hebben ze dat al geprobeerd? Persoonlijk vind ik homeopathie en aanverwanten heel nuttig maar ik zou in dit soort gevallen toch eerder mijn heil zoeken bij de reguliere geneeskunde hoe goed Laarakker ook mag zijn. Zelf denk ik eerder dat hij stukjes niet helemaal weg kan krijgen van de muesli en dat er dus iets ergens achter blijft hangen gezien het kokhalzen al reageert hij er behoorlijk extreem op. In hoeverre hebben ze dat goed kunnen onderzoeken? Lastig hoor en ik zou me dood ongerust maken maar ook stoppen met het geven van muesli. Hoe reageert hij op muesli als je het nat maakt? Heb je dat al eens geprobeert?

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik heb erop gegoogled maar kon niet eenzelfde beeld als bij jouw filmpje ontdekken. Lyme wordt vaak door huisartsen nog te vaak genegeerd dat klopt, bij paarden zal dat ook zo kunnen zijn maar om bij deze vage klachten maar heftige reactie dan te concluderen dat het lyme is? Lyme wordt doorgaans behandeld met antibiotica, hebben ze dat al geprobeerd? Persoonlijk vind ik homeopathie en aanverwanten heel nuttig maar ik zou in dit soort gevallen toch eerder mijn heil zoeken bij de reguliere geneeskunde hoe goed Laarakker ook mag zijn. Zelf denk ik eerder dat hij stukjes niet helemaal weg kan krijgen van de muesli en dat er dus iets ergens achter blijft hangen gezien het kokhalzen al reageert hij er behoorlijk extreem op. In hoeverre hebben ze dat goed kunnen onderzoeken? Lastig hoor en ik zou me dood ongerust maken maar ook stoppen met het geven van muesli. Hoe reageert hij op muesli als je het nat maakt? Heb je dat al eens geprobeert?
    Om je vragen te beantwoorden:
    Er is geen AB gegeven voor Lyme.
    Hij heeft een endoscopie gehad.
    Nu geef ik hem de muesli nat, dat is toch zachter, ik laat het 24 uur weken. Hij krijgt het vanaf een stoel.

Nat gaat dus beter?

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Nat gaat dus beter?
    Nee, niet zozeer beter.
    As ik 3 brokjes in de emmer geef, gaat t ook prima en eet hij ook rustig.

Belangrijkste is rust, en emmer hoog. Dan gaat t goed.

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345

Bladwijzers

Forum Rechten