Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 67

Topic: beeldmateriaal slokdarmverstopping

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re:beeldmateriaal slokdarmverstopping

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Jazeker wel, maar als ze het in de kliniek nieteens weten, wat verwacht je dan van een stel leken? Tot je geen diagnose hebt, en dus geen behandelplan lijkt het me vooral belangrijk om te voorkomen dat het nogeens gebeurt, toch?
    Ik hoopte dat iemand het beeld herkende en daar iets over kon vertellen. Dat heb ik ook in mijn openingspost gezet.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Wat een naar probleem zeg! Vooral dat de dierenarts het niet kan verklaren.
    Zelf heb ik hele goede ervaringen met Steffi van de Laarse op verschillende gebieden. Zou het een idee zijn om haar een keer te mailen? Of misschien Laarakkers, die heeft Andor ook vaker behandeld toch?

Sterkte ermee in ieder geval!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

He wat naar, ik hoop dat iemand je een tip kan geven,ziet er echt niet fijn uit.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Nog nooit eerder gezien, erg vervelend zeg.
    Ik begrijp dat je dit verder wilt uitzoeken, dus wel goed dat je het nu op film hebt.

Is zijn maag nagekeken op een maagzweer ofzo? Hoe lang staat hij muesli te eten voordat dit zich voordoet?
    Oftwel kan het zijn dat de muesli al zijn maag heeft bereikt en daar zeer doet?

"In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gipsy Spirit
    Nog nooit eerder gezien, erg vervelend zeg.
    Ik begrijp dat je dit verder wilt uitzoeken, dus wel goed dat je het nu op film hebt.

Is zijn maag nagekeken op een maagzweer ofzo? Hoe lang staat hij muesli te eten voordat dit zich voordoet?
    Oftwel kan het zijn dat de muesli al zijn maag heeft bereikt en daar zeer doet?

Hij heeft een endoscopie van zijn slokdarm en maag gehad.

Hij laat dit zien als hij al wat happen heeft genomen.

Annika (werkzaam bij Laarakker), heb ik uitgebreid gesproken en die adviseerde mij een endoscopie.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Vandaag weer normaal gevoerd, dus kleine porties in de emmer, die op de stoel stond en dat ging gewoon goed

Ik hoop zo op een berichtje van de arts, geduldig zijn is soms moeilijk.

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    41

Goede berichten gehoord over Annika
    Ben erg benieuwd..
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    50
    Dagboek Berichten
    69

Ik herken het beeld wel, op stal bij Waldo hebben we een draver staan die een aantal jaren terug met zeer grote regelmaat slokdarmverstoppingen had. Heb hem verschillende keren gezien, in pure paniek. Dan vind ik Andor nog "rustig", hij ging echt tegen de grond en dacht dat hij dood ging. Rollende ogen, niet meer bij te komen als mens omdat hij echt om zich heen maaide met benen en hoofd.

Bij hem ging het ook vooral fout bij krachtvoer, maar ook een appeltje oid. Weet uit mijn hoofd niet wat er toen veranderd is, is al een aantal jaren terug en het dier leeft nog (29 lentes jong ondertussen). Van hem weet ik wel dat hij verschillende TIA's heeft gehad, maar kan me niet herinneren of die in dezelfde periode vielen. Ga ik allemaal even navragen als ik stalgenoot spreek.

Bij Annika ten Napel ben je absoluut in goede handen, naast een kundige DA ook een fijn mens.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Ik herken het beeld wel, op stal bij Waldo hebben we een draver staan die een aantal jaren terug met zeer grote regelmaat slokdarmverstoppingen had. Heb hem verschillende keren gezien, in pure paniek. Dan vind ik Andor nog "rustig", hij ging echt tegen de grond en dacht dat hij dood ging. Rollende ogen, niet meer bij te komen als mens omdat hij echt om zich heen maaide met benen en hoofd.

Bij hem ging het ook vooral fout bij krachtvoer, maar ook een appeltje oid. Weet uit mijn hoofd niet wat er toen veranderd is, is al een aantal jaren terug en het dier leeft nog (29 lentes jong ondertussen). Van hem weet ik wel dat hij verschillende TIA's heeft gehad, maar kan me niet herinneren of die in dezelfde periode vielen. Ga ik allemaal even navragen als ik stalgenoot spreek.

Bij Annika ten Napel ben je absoluut in goede handen, naast een kundige DA ook een fijn mens.
    Als je nog aan meer info kunt komen, hou ik me aanbevolen

Het filmpje is nu naar de Faculteit. Ik bel wel met Annika, of ze het filmpje wil zien. Maar uit mijn beschrijving gaf zij op haar beurt weer aan dat Andor een HEEL heftige reactie gaf. Zij kende eigenlijk alleen een beetje draaien met ogen en een beetje schokken
    Andor heeft heftigere reacties gehad, hij heeft veel harder, en langer rondgerend, maar ook ERG scheef gehangen. Ik dacht toen echt dat hij omviel. Nu liet hij het scheef hangen maar een seconde of 2 zien. 2 maanden terug liet hij dat alleen maar zien, minuten lang. Maar dan scheef rondjes rennen.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

arts belde op:

"Heftig"! zei ze.

Ze wil bloed hebben om zijn leverenzymen te testen. (Iemand enig idee waarvoor?)
    En toch een MRI scan ;(

Ze denkt aan epilepsie, maar snapt niet waarom het voedsel relateerd is.
    Het schokken en afwezig zijn is volgens haar geen pijn.

De kliniek komt naar de wei voor bloedafname.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik ga eens diep nadenken, ik ken dit beeld niet bij slokdarm-verstoppingen oid, wel doet het achteruit lopen en draaien (plus afwezige blik) me naast pijn nog ergens aan denken. Ik moet alleen even goed zoeken en nadenken naar de info daarover .

Leverenzymen willen ze vermoedelijk bepalen om te bekijken hoe de lever functioneert, daaraan kun je heel wat aflezen (oa vergiftiging) én leverproblemen kunnen heel goed de werking van de hersenen beinvloeden.
    Sterkte!!!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Ik ga eens diep nadenken, ik ken dit beeld niet bij slokdarm-verstoppingen oid, wel doet het achteruit lopen en draaien (plus afwezige blik) me naast pijn nog ergens aan denken. Ik moet alleen even goed zoeken en nadenken naar de info daarover .

Leverenzymen willen ze vermoedelijk bepalen om te bekijken hoe de lever functioneert, daaraan kun je heel wat aflezen (oa vergiftiging) én leverproblemen kunnen heel goed de werking van de hersenen beinvloeden.
    Sterkte!!!
    Dank, ik had idd gegoogled dat lever in combi met giftige stoffen stond.
    Kan de lever de hersenen beinvloeden??
    Ik voel me zo'n leek...

Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    41

NIET om je bang te maken maar leverproblemen kan inderdaad effect op de hersenen hebben:

De symptomen van hersenproblemen kunnen zeer divers zijn. Vaak is er eerst sprake van verschijnselen van leverproblemen met vrij vage klachten zoals slecht eten, braken, lusteloos zijn en vermageren. In geval van een aangeboren probleem blijven ze ook vaak sterk achter in de groei.
    Na verloop van tijd kunnen ook neurologische problemen op de voorgrond treden. Dit begint vaak met afwezig of veranderd gedrag. Vaak zijn deze symptomen niet continu, maar treden ze meer op in episodes, waardoor het een vorm van epilepsie kan lijken.

Soms treden problemen met name op in de periode na het eten omdat in deze periode er veel eiwit wordt verteerd en er dus veel ammoniak moet worden afgebroken. In ergere gevallen kan een dier het bewustzijn gedeeltijk verliezen en doelloos rondjes draaien of met de kop ergens tegenaan staan duwen etc...

Erg goed dat je zo snel en juist actie onderneemt.

Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door MissMaris
    NIET om je bang te maken maar leverproblemen kan inderdaad effect op de hersenen hebben:

De symptomen van hersenproblemen kunnen zeer divers zijn. Vaak is er eerst sprake van verschijnselen van leverproblemen met vrij vage klachten zoals slecht eten, braken, lusteloos zijn en vermageren. In geval van een aangeboren probleem blijven ze ook vaak sterk achter in de groei.
    Na verloop van tijd kunnen ook neurologische problemen op de voorgrond treden. Dit begint vaak met afwezig of veranderd gedrag. Vaak zijn deze symptomen niet continu, maar treden ze meer op in episodes, waardoor het een vorm van epilepsie kan lijken.

Soms treden problemen met name op in de periode na het eten omdat in deze periode er veel eiwit wordt verteerd en er dus veel ammoniak moet worden afgebroken. In ergere gevallen kan een dier het bewustzijn gedeeltijk verliezen en doelloos rondjes draaien of met de kop ergens tegenaan staan duwen etc...

Erg goed dat je zo snel en juist actie onderneemt.

Je zou bijna hopen dat hij een leverprobleem heeft

Heb jij een bronvermelding? Overigens herken ik niets vd symptomen die je aangeeft.

Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    41

Gelukkig maar!
    Nee heb net gewoon ook google geopend en beetje doorgeklikt op van alles..

Heb je al enig idee wanneer je wat meer weet als je bloed hebt afgeleverd?

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten