Geeft JKK vergiftiging niet dezelfde neurologische symptomen?
Geeft JKK vergiftiging niet dezelfde neurologische symptomen?
Ik vind het er niet uitzien als pijn en eigenlijk ook niet als slokdarmverstopping. Bij een slokdarmverstopping voelen ze heel duidelijk iets in hun keel zitten , meestal gaan ze dan enorm kokhalsen, hoesten, hoofd heel laag bij de grond en gestrekt.
Dat achteruitlopen vind ik er meer uitzien als angst, hij voelt iets, blijkbaar iets beklemmend, kan zelf niet logisch nadenken en denkt dat achteruitlopen het gaat oplossen.
Leveraandoeningen kunnen inderdaad zorgen voor hersenverschijnselen, maar dit vind ik niet een heel typisch beeld eigenlijk.
Ik hoop ook voor je dat dat het niet is, want dat zou niet heel positief zijn.
www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training
Wie heeft de endoscopie eigenlijk gedaan?
Heb je dit filmpje of het filmpje van de endoscopie aan de faculteit doorgestuurd?
Morgen is de verwachting.Oorspronkelijk Geplaatst door MissMaris
Dat staat hier allemaal boven Sanne.Wie heeft de endoscopie eigenlijk gedaan?
Heb je dit filmpje of het filmpje van de endoscopie aan de faculteit doorgestuurd?
Annika ( van Laarakker) heeft me gebeld, helaas heb ik haar telefoontje gemist. Ze wil met me overleggen over het filmpje.
Hopenlijk lukt t om haar morgen te spreken.
Ik heb werkelijk geen idee. Ze onderzoeken nu eerst zijn lever, om te zien of hier aanwijzingen inzitten.Oorspronkelijk Geplaatst door trea
As er een vergiftiging was, moest er in het ijs gewikkeld, het bloed binnen 15 minuten op het lab zijn, maar er moest ook bloed van een ander paard als tegenwaarde, beschikbaar zijn. Misschien moet Merrit dan wat bloed geven om de leverwaardes van Andor te testen.
Even teruggepakt uit je dagboek:
Wat was de uitslag toen? Heb je die nog of kan je een kopietje vragen? Dan kan de huidige DA dat wellicht vergelijken.Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
Het lijkt mij (maar wie ben ik) dat een toxicatie van één of ander een continuer beeld geeft. Dit treedt maar af en toe op en áltijd direct gerelateerd aan voeren. En dan niet aan ruwvoer, maar aan "krachtvoer". Het lijkt alsof er een soort van reflexmatig spasme ontstaat van binnen, maar wáár??
Bron; http://www.jakobskruiskruid.com/webs...dinformatie/56De verschijnselen van PA vergiftiging zijn niet erg specifiek en zijn ondermeer; vermagering, slechte eetlust, sloomheid, slechte vacht, korsten, met name op de kroonrand (paard), gele slijmvliezen en zenuwverschijnselen (wankele gang, cirkelbewegingen, bewustzijnsvermindering, opgewonden/paniekerig gedrag. Deze symptomen tonen vaak alleen aan dat er sprake van schade aan de lever is wat vele oorzaken kan hebben zoals ondermeer geboorteafwijkingen, ontstekingen die door bacteriën en virussen veroorzaakt zijn en parasieten, maar deze leverschade kan ook door andere PA bevattende planten dan Jakobskruiskruid veroorzaakt zijn.
Ze kon er niets over zeggen ,vond het te onduidelijk toen. Het moest op de kliniek verder onderzocht worden. Zij wilde een MRI scan onder algehele narcose, en ik wilde een endoscopie.Oorspronkelijk Geplaatst door lila
Ze hebben nu stress genoemd, dat kan natuurlijk. Eten is alles voor Andor, voor welke paard niet trouwens. En de opwinding dat de bak eraan komt, is misschien een trigger. Zegt de faculteit.
Daar voldoet Andor dus niet aanOorspronkelijk Geplaatst door trea
![]()
Maar het bloedbeeld was toen normaal? Het kan waardevol zijn die uitslagen te delen met de huidige kliniek?Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
Even voor alle duidelijkheid:Oorspronkelijk Geplaatst door lila
De Faculteit IS mijn DaDe ambulante kliniek komt op de wei, en voor de grote zaken ga je naar hen toe.( dat noem ik het paardenziekenhuis)
Er is toen bloed afgenomen voor de zekerheid, maar er is nergens op getest.
ok, ik dacht dat je eerst naar een andere kliniek was geweest en dat je nu pas naar de faculteit ging. de faculteit heeft dus ook de endoscopie gedaan.
Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt. Als je naar de faculteit gaat, laat even weten, dan kom ik even kijken.
ze hebben toen dus bloed afgemomen, maar er niets mee gedaan? Ook geen standaard orgaan fucties gemeten? Of begrijp ik het niet goed?
klopt, want ze wisten niet in welke richting ze moesten zoeken.Oorspronkelijk Geplaatst door lila
Sanne, werk je op de faculteit ofzo?
Zojuist ben ik door Annika ten Napel gebeld, die samen met Erik Laarakker het filmpje heeft bekeken.
Ze dachten aan pijn (wegrennen) maar het getik met zijn hoofd en zijn li voorbeen doet raar, dat wijst op neurologische dingetjes.
Ze kunnen zijn hersen aktiviteit doormeten, maar ook pijn en vooral zijn rechteroor bekijken, daar is hij 5 jaar geleden voor behandeld aan een middenoorontsteking. Ze zien een korrelatie tussen de rondjes draaien en zijn middenoor.
Advies is goed doorvragen wat de MRI kan betekenen voor ons.
Maar het aanbod om Andor bij hen te laten onderzoeken staat.
Ik zit op de lever uitslag te wachten en besluit dan wat ik doe.
Bladwijzers