Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: sloom, geen aandacht

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    29

sloom, geen aandacht

Hallo. Ik zag dit lesje over grondwerken, en ik vind het super!
    (Helaas heb ik momenteel alleen het geld niet om een DVD oid te kopen, wie weet voor m'n verjaardag volgende maand.)
    Maargoed.
    Ik heb het dus uitgeprobeert met m'n eigen pony. Maar als ik haar loszet in de bak loopt ze terug naar het hek. Ik kan haar dan wel terug vragen dmv. target, maar ze is altijd wat sloom.

Ik kan wel gewoon touw over haar heen 'gooien' en alles, maar als ze de kans krijgt is ze weg.
    Toen hebik haar vastgeklikt, en ben ik om haar heen gaan lopen. hele stukken volgde ze prima, maar vanaf een bepaald punt bleef ze staan, richting stal kijken. dan kan ik doen wat ik wil, maar uit zichzelf zal ze niet meer volgen. Juist terug lopen naar stal (maar dat kan niet, want ze zit danaan een touw.)

Toen ben ik achterwaarts gaan lopen. steeds een klein stukje. na een paar keer volgde ze goed. als beloning kreeg ze steeds een kriebel (wat ze erg lekker vind.) maar als ik ga versnellen blijft zij sjokken.

Allemaal dingen waar we nog aan moeten werken. maar ik weet simpelweg niet hoe.
    Helpt de Equi.DVD hierbij? Want dan zou ik hem misschien wel aan willen schaffen.
    Maar voor nu: Hoe kan ik de aandacht bij mij houden? Ik zou het fijn vinden als iemand me zou willen helpen via PB of in dit topic .
    Liefs. Leonie

Re:sloom, geen aandacht

Persoonlijk zou ik vanaf de basis op gaan bouwen met veel friendly, porcupine, en het bij je vragen.

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    29

friendly en wijken voor druk doe ik al met haar. dit kan ze ook. Maar ik denk dat ik meer moet gaan herhalen (ik doe het eens in de zoveel tijd, en verder niet.. da's ook fout.)
    en meer variatie. met VD heb ik haar aandacht wel.
    Gister met grondwerk had ik verrassend genoeg haar aandacht ook, en liep ze zelfs gewoon mee aan de leadrope . gewoon doorhangend. :P

Je kunt de games nu dus gaan herhalen maar dan zonder leadrope... zorg dat je interessant bent voor je paard en ik zou zeker die dvd van Equisense kopen.

Als ik het zo lees heeft jouw paard een overwegend LB-introvert karakter. Is het een paard dat erg van eten houdt, niet snel bang is en een grote goedzak? Zo ja, dan is veel herhalen géén goed idee. Dan heb je andere tactieken nodig om je paardje te activeren en stimuleren. Dan is het beter om oefeningen kort en afwisselend te houden en om het zo spannend mogelijk te maken voor je paard. De gedachte hierachter is dat je paard andere dingen waarschijnlijk spannender vind dan de dingen die jij van je paard wil en daarom nogal lauwtjes op jouw oefeningen reageert. Maak het afwisselend en gebruik omgedraaide psychologie. De DVD van Equisense is zeker een goede optie om mee te beginnen en ook een erg leuk verjaardagscadeau.

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    29

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Als ik het zo lees heeft jouw paard een overwegend LB-introvert karakter. Is het een paard dat erg van eten houdt, niet snel bang is en een grote goedzak? Zo ja, dan is veel herhalen géén goed idee. Dan heb je andere tactieken nodig om je paardje te activeren en stimuleren. Dan is het beter om oefeningen kort en afwisselend te houden en om het zo spannend mogelijk te maken voor je paard. De gedachte hierachter is dat je paard andere dingen waarschijnlijk spannender vind dan de dingen die jij van je paard wil en daarom nogal lauwtjes op jouw oefeningen reageert. Maak het afwisselend en gebruik omgedraaide psychologie. De DVD van Equisense is zeker een goede optie om mee te beginnen en ook een erg leuk verjaardagscadeau.
    Hmm. in het begin ging ze nog eten als ik met haar bezig was, dit is er nu helemaal uit. ze wacht op mij, en als ik ergens naar toe loop blijft ze 9 van de tien keer staan wachten. Als je eenmaal bij d'r bent zal ze geen vlieg kwaad doen, maar zo maar bij haar halster pakken als ze in de wei staat mag dan weer niet.

bedankt voor de tips

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

Ben wel erg benieuwd wat het zou kunnen maken dat ze er met VD wel helemaal bij is..
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door MissMaris
    Ben wel erg benieuwd wat het zou kunnen maken dat ze er met VD wel helemaal bij is..
    Waarschijnlijk de voedselbeloning?

Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

Dat dacht ik al ja..
    Blijf me ondanks de vele discussie's afvragen of dit handig is... (persoonlijk, niet om een discussie te starten, die zijn er al genoeg :P
    )
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Het is wel een goed voorbeeld van wat ik eerder zei... zoek naar iets dat je paard motiveert. Blijkbaar wordt hij gemotiveerd door voedsel (wat mijn gevoel versterkt dat het hier om een LB-i paard gaat) en is veel herhalen en lang in oefeningen blijven hangen géén goed idee.

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    29

Ik beloon haar wel eens met voedsel, maar lang niet altijd.
    Alleen bij het aanleren. Daarna vervang ik het voor gewoon een kriebel. (Per voedselbeloning is het ook maar twee van die brokjes. ze schooit er iig niet om )

Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

Bij VD ook niet altijd?

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    29

Bij grondwerk ed. gebruik ik geen voer.alleen als ze iets super goed doet krijgt ze nog wel eens een paar brokjes.
    Bij VD idd niet elke keer. ligt er een beetje aan.
    schooien doet ze iig niet om eten.

Maar met VD denkt ze echt zelf mee. op de lichtste hulpen gooit ze fanatiek haar been omhoog, of gaat ze heel hard knikken ed.

Bladwijzers

Forum Rechten