Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Hoe financier je een stuk land?

Hoe financier je een stuk land?

N.a.v. het topic over hoe je aan een stuk land komt, had ik eigenlijk een iets andere vraag. Hoe financier je zoiets? Hier staat nl. wel het eea te koop dat interessant genoeg is. (+/- 80.000 euro per ha), maar ik heb geen idee hoe je als gewone sterveling zoiets kunt financieren....
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re:Hoe financier je een stuk land?

dat is óók een goeie vraag. Staatsloterij winnen telt niet mee zeker . Ben ook benieuwd. Persoonlijk zou ik het er, naast de hypotheek voor mijn huis, niet bij kunnen doen. Misschien huren / pachten?

Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    38

ik veronderstel sparen of een persoonlijke lening nemen... maar 80000is al heel veel om als persoonlijke lening te nemen...
    Hinnik!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

hard werken, weinig uitgeven, en sparen maar. Daarnaast heb ik heeeeele lieve ouders die me een gedeelte wilden lenen.
    Wat je zou kunnen doen ter financiering is het stuk "verhuren" aan boeren voor melkrechten. Ze gebruiken je land dan niet, maar hebben wel extra melkrechten door meer grond (op papier), Daarnaast verhuur ik bv mn winterwei aan een hobbyboer met koeien en een stukje zomerwei aan iemand met shetlanders. (al heeft dat in deze buurt kwa opbrengst weinig zin, 25/mnd)

Is het in Nederland zo moeilijk een stukje grond te pachten? Lijkt mij een minder risicovolle onderneming.
    www.niettevermijden.com

80000 euro... dan moet ik als ik elk jaar 1000 euro kan sparen 80 jaar wachten...
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    38

euuh arabesk, wij hebben 1 inkomen momenteel (een lager dan gemiddeld in belgie overigens), leven daar met 2 mensen, 1 hond en 2 paarden van en sparen ELKE MAAND nog 500€. waar een wil is, is een weg hoor
    Hinnik!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Sita
    euuh arabesk, wij hebben 1 inkomen momenteel (een lager dan gemiddeld in belgie overigens), leven daar met 2 mensen, 1 hond en 2 paarden van en sparen ELKE MAAND nog 500€. waar een wil is, is een weg hoor
    Ik denk dat het niet reeël is om zoiets te stellen. Of en hoeveel ieder huishouden aan de kant kan leggen hangt van zoveel dingen af dat het niet fair overkomt om te zeggen dat het altijd kan mits je maar hard genoeg wil.
    Een wei kopen (voor zo'n prijs) zou ik echt nooit aan beginnen of ik zou het geld heel erg over moeten hebben (en dan nóg..). Volgens mij ben je beter af met pachten of huren.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Sita
    Nou, dat doe ik je niet na hoor

Even serieus, ik heb div pogingen gedaan om iets te huren. Dat lukte niet. Kopen dan maar. Tja, met mijn inkomen is dat onbetaalbaar.
    Dus helaas pindakaas, dat zit er gewoon niet in.

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Maar met pachten en huren kan je geen bak/paddock paradise aanleggen of zit ik nu fout?
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Anouk
    Maar met pachten en huren kan je geen bak/paddock paradise aanleggen of zit ik nu fout?
    Dat hangt er toch helemaal vanaf wat je met de eigenaar afspreekt??

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Als particulier? Een hele goede baan vinden of goed lopende zaak starten of wat leuks erven.

Als potentieel bedrijf; een goed bedrijfsplan schrijven en naar de bank stappen.

Nederland is wat betreft vierkante meters gewoon DUUR (tenzij je in de middle of knowhere wilt wonen).

Ik denk dat het ook niet loont als je gaat kopen. Je betaald een flink bedrag per maand. Daar bovenop nog eens verdere kosten dan denk ik dat je beter af bent bij een stalling. Vergis je er ook niet in dat het rete veel werk is een eigen stuk grond en dat die tijd af gaat van de tijd die je met je paard door kan brengen.

Dan is er nog een andere optie....

Verhuizen naar duitsland
    www.niettevermijden.com

Of naar Zweden

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Maare hoe duur is het dan in Duitsland of in Zweden (even ter vergelijking)??
    note to self: change the mind, the body will follow.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten